A blogunk csupán néhány hónapja látott napvilágot, mégis rengeteg employer branding témában hallattuk a hangunkat. Mértünk, kutattunk, előadtunk és értekeztünk a munkáltatói márkáról. Az év végének közeledtével, pedig csokorba gyűjtöttük a legolvasottabb, legátfogóbb és legtöbb kommentet generáló tartalmainkat és azok tanulságát.
A munkáltatói márkaépítés nem összemosható más szakterületekkel
Sorra vettük, hogy általában mely osztályokra vagy cégekre akarják HIBÁSAN rátolni a munkáltatói márkaépítés felelősségét a nagyvállalatok. Megállapítottuk, hogy az employer branding már túlmutat a HR-en, annál jóval több, komplexebb, szinte már a HR PR-je.
Természetesen mindezt megelőzte, hogy tisztáztuk az alapfogalmakat. Minthogy, mit is jelent a munkáltatói márka, illetve melyek az employer branding alapvető jellemzői. Hiszen a rendszeres olvasóink csakis a fogalmak megértését követően tudták igazán feldolgozni és hasznosítani tippjeinket, elemzéseinket.
Az álláshirdetés is legyen hiteles, profi és tűnjön ki a tömegből!
Mindkét 2017-es HVG állásbörzén kint jártunk és megvizsgáltuk, hogy a kiállítók miként prezentálják, építik vagy éppen rombolják a munkáltatói márkájuk képét a potenciális munkavállalóik szemében. Feltérképeztük a tipikus munkáltatói hibákat, majd feljegyeztük, hogy ez milyen képet festhet a márkáról az álláskeresők számára. Természetesen megannyi kreatív, márkahű példát is találtunk és ezek közül néhányat ki is emeltünk.
Az állásbörzéken hirdetett munkalehetőségek prezentálását követően vizsgáltuk az online, közösségi média platformjain megjelenő álláshirdetéseket. Itt már egyértelműen látszott, hogy a social média álláskínálatának forgatagából csakis egyedi megjelenéssel, üzenettel és az állás betöltéséhez szükséges részletek pontos és reális megfogalmazásával érhetnek célt az új munkatársra vágyó cégek.
Mérni bizony nagyon fontos!
Többször leszögeztük, hogy rendszeres és tudatos mérés nélkül nem lehet hosszú távon is jól működő munkáltatói márkát fenntartani. A Neticle online elemző rendszerének segítségével elemeztünk több témát is. Például az egyik legolvasottabb cikkünkben a BKK-s online jegyrendszerrel kapcsolatos, T-Systems keresőszóra érkezett véleménycunamit.
Számtalanszor levontuk azt a konklúziót, hogy van megoldás a munkáltatói márkát érintő problémákra, méghozzá alapos méréssel, szervezetfejlesztéssel és komplex employer branding stratégia alkalmazásával. A tudatosan alkalmazott munkáltatói márkaépítő-eszközökkel pedig helyrebillenthető és megerősíthető a munkáltatói márka.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.