Munkáltatói márkaépítésről érthetően - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/06/16/veget_ert_a_veszhelyzet/full_commentlist/1#c38613906
Válasz erre: Véget ér a veszélyhelyzet. Vagy csak most kezdődik?
2020-06-17T17:17:20+02:00
2020-06-17T17:17:20+02:00
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró
http://blog.hu/user/117536
Inog a liberális demokrácia, ez jó hír.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/05/22/ujra_az_irodaban_893/full_commentlist/1#c38537552
Válasz erre: Újra az irodában – mi vár ránk a home office után?
2020-05-23T11:13:01+02:00
2020-05-23T11:13:01+02:00
Geza16V
http://blog.hu/user/198411
sehogy. nem megyek vissza, mert eddig is mukodott a HO. vagyok annyira fontos pozicioban, hogy ne erdekeljen a fonok velemenye rola, keres mast, ha nem tetszik.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/05/22/ujra_az_irodaban_893/full_commentlist/1#c38537342
Válasz erre: Újra az irodában – mi vár ránk a home office után?
2020-05-23T09:52:28+02:00
2020-05-23T09:52:28+02:00
midnightcoder2
http://blog.hu/user/1157834
Eleve, ha a homeoffice működik, mi a fenéért akarja a munkáltató visszaszoktatni a dolgozókat ? Szükséges neki az a teljesítménycsökkenés, amit az okoz, hogy az openoffice-ban a dolgozók nem tudnak a munkájukra koncentrálni ? Vagy sok felesleges pénz van amit ki kell dobni az irodák bérlésére, fenntartására ? Vagy csak élvezik, ahogy a dolgozók utaznak napi 2 órát azért, hogy az otthoni gép elől átüljenek a benti gép elé, pazarolva ezzel az idejüket (= kevesebb idő a pihenésre, ami hosszabb távon rosszabb minőségű munkavégzés), szennyezve a környezetet (különösen ha autóval járnak be).<br />
Tényleg megéri ez a cégeknek, csak azért hogy a személyiségzavaros menedzser naponta egyszer végigmenjen az irodán és kihúzhassa magát, hogy lám, mennyi ember felett uralkodik ?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt/full_commentlist/1#c38413056
Válasz erre: Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?
2020-04-16T09:05:57+02:00
2020-04-16T09:05:57+02:00
Dan da Man
http://blog.hu/user/558184
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt?full_commentlist=1#c38411612" class="reply_nick_988714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38411612 );">@Visceroid</a>: Baszki! Én se értem. Ez ilyen alfa-generációs dolog lehet, és szerintem régen ezt hívták egyéni vállalkozónak, csak így fancybb, mert marketingül van, hogy "legyél te a legfontosabb kőműves"...<br /><br />
Eszem megáll az ilyen bullshit-ektől. És ez a jövő.<br /><br />
Ne haragudj, kedves szerző, de 10 év múlva Te is látni fogod, hogy mekkora egy kamu-vonaton ülsz. Vagy nagyon gazdag leszel addigra mások hülyeségéből.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt/full_commentlist/1#c38412312
Válasz erre: Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?
2020-04-15T22:53:22+02:00
2020-04-15T22:53:22+02:00
Zed is not dead yet
http://blog.hu/user/251944
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt?full_commentlist=1#c38411612" class="reply_nick_988714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38411612 );">@Visceroid</a>: Ez a "csinálj szektát a cégedből" történet. Dehát nem lehet mindegyik amway, vagy apple.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt/full_commentlist/1#c38412154
Válasz erre: Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?
2020-04-15T21:50:49+02:00
2020-04-15T21:50:49+02:00
Hujber Tünde
http://blog.hu/user/640204
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt?full_commentlist=1#c38411612" class="reply_nick_988714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38411612 );">@Visceroid</a>: Ez jó kérdés. <br /><br />
A munkáltatói márka ott bukik meg, amint az az első mozdulata válságban a cégnek, hogy azonnal kirúgja a dolgozókat. Onnan már veszett fejsze nyele. Márpedig ezt most sok cég csinálja. Nyilván nem lehet a végtelenségig megtartani az embereket, de azért na... itt derül ki, a lojalitás csak elvárt a cég részéről a dolgozó felé, vagy elvárható fordítva is, és hogy lózung-e a "nálunk az ember a legfontosabb" szöveg.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/15/munkaltatoi_marka_valsag_alatt/full_commentlist/1#c38411612
Válasz erre: Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?
2020-04-15T19:48:53+02:00
2020-04-15T19:48:53+02:00
Visceroid
http://blog.hu/user/988714
Ez mi a franc?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/07/mire_keszulhetunk_a_veszelyhelyzet_feloldasa_utan_a_munkaero_piacon/full_commentlist/1#c38386204
Válasz erre: Mire készülhetünk a veszélyhelyzet feloldása után a munkaerő-piacon?
2020-04-08T14:39:17+02:00
2020-04-08T14:39:17+02:00
talentseeker
http://blog.hu/user/1225399
Köszönjük a hozzászólásokat, javítva!
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/07/mire_keszulhetunk_a_veszelyhelyzet_feloldasa_utan_a_munkaero_piacon/full_commentlist/1#c38386130
Válasz erre: Mire készülhetünk a veszélyhelyzet feloldása után a munkaerő-piacon?
2020-04-08T14:14:38+02:00
2020-04-08T14:14:38+02:00
studkell
http://blog.hu/user/567644
Jól mondja Graves, és a "munkaerő-piaci" pedig kötőjeles (6 szótag fölött van), csak ha esetleg majd olyat is szeretnél írni. Tudom, vannak ennél nagyobb problémák is, de ha írunk, akkor írjunk helyesen, annyi csökkent van a neten.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/04/07/mire_keszulhetunk_a_veszelyhelyzet_feloldasa_utan_a_munkaero_piacon/full_commentlist/1#c38385558
Válasz erre: Mire készülhetünk a veszélyhelyzet feloldása után a munkaerő-piacon?
2020-04-08T11:59:17+02:00
2020-04-08T11:59:17+02:00
Graves
http://blog.hu/user/1155146
A válság után is egy szó lesz a MUNKAERŐPIAC.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2020/03/25/mi_lesz_veled_munkavallalo/full_commentlist/1#c38342506
Válasz erre: Itt a válság, mi lesz veled munkavállaló?
2020-03-28T22:25:59+01:00
2020-03-28T22:25:59+01:00
tupamaro
http://blog.hu/user/39567
Zseniális poszt, most sokkal de sokkal okosabb lettem.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/07/01/szauna_az_irodaban_avagy_igy_erd_el_hogy_munkavallaloid_a_legnagyobb_hoseg_miatt_se_legyenek_elkeser/full_commentlist/1#c37378878
Válasz erre: Szauna az irodában - avagy így érd el, hogy munkavállalóid a legnagyobb hőség miatt se legyenek elkeseredve, ha munkáról van szó
2019-07-02T14:10:39+02:00
2019-07-02T14:10:39+02:00
qwertzu
http://blog.hu/user/38864
"hogy maximum 6-7 Celsius-fokkal"<br /><br />
Erre van bármilyen értelmes forrás? Mert rengeteg helyen láttam leírva de hatalmas hülyeségnek tűnik. <br />
Egyrészt ha kint 37 fok van, akkor legyen bennt 30?<br />
Másrészt nekem otthon a házban is 24 fok van, miért lenne probléma, ha oda van beállítva az irodában a klíma.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/05/13/dinoszauruszok_az_ufok_ellen/full_commentlist/1#c37187550
Válasz erre: Dinoszauruszok az ufók ellen!
2019-05-15T11:36:35+02:00
2019-05-15T11:36:35+02:00
csúti csüngőhasú tolvaj
http://blog.hu/user/1375721
Vicces történetek, de amíg egyre több fiatal "mérnökkel" futok össze akinek olyan mondatai vannak ami után körülnézek, hogy hol a kandi kamera, akkora baromságot hordott össze, nem kicsit vicces ez a mondat: "Bátran ugranak fejest az újdonságokba."<br />
Ami valahol igaz, de mivel sík hülyék általában ahhoz amiből diplomájuk van, a probléma megoldása náluk erősen a neten megtalálható megoldásokra korlátozódik, ebből is a sokadik próbálkozásra sikerül használhatót találni, önálló munkára teljes mértékben alkalmatlanok és a papír ellenére a tudásuk sincs meg hozzá.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/05/13/dinoszauruszok_az_ufok_ellen/full_commentlist/1#c37187368
Válasz erre: Dinoszauruszok az ufók ellen!
2019-05-15T10:51:15+02:00
2019-05-15T10:51:15+02:00
pizo
http://blog.hu/user/194987
Az a baj hogy rengeteg a sztereotípia. 20-30 éve valóban, egy 50-hez közeli ember általában már öregnek tűnt, úgy is viselkedett. Most viszont sok 45-50 éves van,. köztük magam is, akin nem látszik a kor, már 25-27 éve is számítógépen, -vel dolgozott, és nem feltétlenül koptak a képességei még meg. Evvel a együtt HR-esek csak az életkort nézik, semmi mást. Jleemező példa volt egyik állásintejún, hogy a kb. 22 éves kiscsaj megkérdezte: és számítógépen tetszett már dolgozni?<br />
Válaszom: ha elolvasta volna a terjedelmes, 1,5 oldalas szakmai önéletrajzomat, akkor tudná, hogy már 1994-ben számítógépes szimulációból írtam a diplomamunkámat...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/17/csr_cimen_lovagoljuk_meg_a_notre-dame_leegeset_ez_meg_etikus/full_commentlist/1#c37073876
Válasz erre: CSR címen lovagoljuk meg a Notre-Dame leégését: ez még etikus?
2019-04-18T19:27:25+02:00
2019-04-18T19:27:25+02:00
látjátok feleim szümtükkel
http://blog.hu/user/590478
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/17/csr_cimen_lovagoljuk_meg_a_notre-dame_leegeset_ez_meg_etikus?full_commentlist=1#c37071952" class="reply_nick_1388137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37071952 );">@Eugene Horse</a>: <br /><br />
Hol, mit?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/17/csr_cimen_lovagoljuk_meg_a_notre-dame_leegeset_ez_meg_etikus/full_commentlist/1#c37071952
Válasz erre: CSR címen lovagoljuk meg a Notre-Dame leégését: ez még etikus?
2019-04-18T14:18:04+02:00
2019-04-18T14:18:04+02:00
Mi az, hogy "lehatárolni"?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/17/csr_cimen_lovagoljuk_meg_a_notre-dame_leegeset_ez_meg_etikus/full_commentlist/1#c37071974
Válasz erre: CSR címen lovagoljuk meg a Notre-Dame leégését: ez még etikus?
2019-04-18T14:17:57+02:00
2019-04-18T14:17:57+02:00
látjátok feleim szümtükkel
http://blog.hu/user/590478
Káár, hogy ez az írás fanyalog egy fontos témán. <br /><br />
Mert van egyszerűbb ok is azoknál, amit a poszt felsorol, ami miatt az embert ( céget a vezetőjén keresztül ) megérintett ez a katasztrófa. Nem a vallás, nem a hit, nem az egyház. Sokkal egyszerűbb ok.<br /><br />
Mi a templom?<br /><br />
Isten háza mondják a vallásos emberek. <br /><br />
Pedig nem az, mondjom én.<br /><br />
A templom az emberi vágy emlékműve az elmúlás megakadályozására. Emlékmű az embernek, aki kitalálta a maga istenét, és ennek megnyilvánítását. Emlék az ember nem örök létének. Emlék annak a sok embernek, aki két keze munkáját adta a létrehozásához. Emlék magunknak magunkról. <br /><br />
Attól, hogy istent bekötöztette az ember a templomba, az ember nem szorult mi onnan, még akkor sem, ha nem járnak tömegesen oda. <br /><br />
Ezért fáj a templomok lerombolása, pusztulása, pusztítása az emberek többségének. <br /><br />
Az meg sosem lehet etikai kérdés, hogy egy társaság a saját "jótékonykodását" közhírré teszi. Hiszen most ez a kurzus dívik ( és dívott mióta az emeber feltalálta az államot ), aki kimarad a melldöngetésből, az nem idvezül. Templom felújítását pedig nem lehet "országos beteg gyermekeket támogató szervezet "támogatása útján segíteni. Mert van az a mondás, hogy mindennek meg van a maga ideje, mint tavasszal a pitének. Most a tepmlom újjáétítés ideje van, a webshop támogatásával is .
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/17/csr_cimen_lovagoljuk_meg_a_notre-dame_leegeset_ez_meg_etikus/full_commentlist/1#c37072542
Válasz erre: CSR címen lovagoljuk meg a Notre-Dame leégését: ez még etikus?
2019-04-18T14:17:55+02:00
2019-04-18T14:17:55+02:00
Zed is not dead yet
http://blog.hu/user/251944
Nem, ez nem etikus. Amikor egy cég az adóalapja terhére adakozik (ami végülis csak átcsoportosítás, valódi többlet-közteher fizetése nélkül), akkor ráadásul még hazug is az egész akció.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/17/csr_cimen_lovagoljuk_meg_a_notre-dame_leegeset_ez_meg_etikus/full_commentlist/1#c37072622
Válasz erre: CSR címen lovagoljuk meg a Notre-Dame leégését: ez még etikus?
2019-04-18T14:17:53+02:00
2019-04-18T14:17:53+02:00
szepipiktor
http://blog.hu/user/728643
Szerintem meg a globális markewtingalapúak, akik ráadásul cenzúrázzák az írásaikra adható véleményeket, maradjanak távol ettől a területtől!<br />
Ez az emberekről, a tisztességes emberekről szól, az ő életük.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37053112
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-17T10:54:27+02:00
2019-04-17T10:54:27+02:00
Le a spammerekkel
http://blog.hu/user/1334102
Ja, cenzúra. Akkor hagyjuk...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37049768
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-17T10:54:26+02:00
2019-04-17T10:54:26+02:00
Rómaikömény
http://blog.hu/user/1410564
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden?full_commentlist=1#c37047281" class="reply_nick_871925" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37047281 );">@Könyveslány</a>: hát ezzel egyetértek. Ahol dolgoztam ilyen helyen ott a kutyatulajt nem zavarta egyedül h a kutyikája odapisilt a recepcióhoz meg minden asztalra feltette a mancsát ahol kaja volt. Rosszul volt nevelve. Ennyi erővel más meg hozhasson be papagájt meg hörcsögöt.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37047281
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-11T16:05:17+02:00
2019-04-11T16:05:17+02:00
Ha valaki magányos, vegyen Tamagocsit. A kutyanap ordítóan álságos cukimegoldás, a kötelező melegfelvonuláson való részvétel pedig egy kis pikáns, orwelli rémálom. Mindkettő multiknál dívik.<br />
A kutyákat szeretem, de megvan a maguk helye az élettérben és ez nem a munkahely.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37046615
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-11T14:00:53+02:00
2019-04-11T14:00:53+02:00
Frh
http://blog.hu/user/1434848
Ez egy marhaság. A munkahely nem arra való, hogy kutyákat vigyünk oda. Nem lehet tőlük dolgozni, zavaróak, felugrálnak, szemetelnek, megrágnak dolgokat. Eltörpülnek a jó oldalai (amiből szerintem egyébként is kevés van) a rossz oldala mellett.<br />
Feleségemet meg gyerekeimet ne vigyem be családcsütörtökön, hogy ott zavarjanak mindenkit, köztük engem is?<br />
Baromság.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37046039
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-11T11:55:17+02:00
2019-04-11T11:55:17+02:00
dedoca eder
http://blog.hu/user/1442552
szép és jó, amíg egy (max kettő) jól nevelt kutya van az irodában. ennél nagyobb tömegben szerintem zavaró, veszélyes és nem utolsósorban büdös is. igen, tudom, a gazda nem érzi saját kutyájának a szagát, de mindenki más igen. és sok kutya, sok kutyaszag. <br />
kutyabarátként sem tartom jó ötletnek olyan helyen ahol sokan dolgoznak.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37045411
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-11T10:20:40+02:00
2019-04-11T10:20:40+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Elsõ körben home office, másodikban felmondás.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/04/10/tappancsok_az_irodaban_allatbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c37045409
Válasz erre: Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden
2019-04-11T10:20:25+02:00
2019-04-11T10:20:25+02:00
Clamesa
http://blog.hu/user/1010450
Ez a jelenség tulajdonképpen válasz arra, hogy mennyi fiatal kényszerül arra ma, hogy magányosan éljen. Amikor hazaérnek a cégtől este legkorábban 6-7 között, már semmire sincs energiájuk. Hogyan ismerkednének, kivel randiznának? És ha mégis együtt lennének valakivel, mikor töltenének együtt minőségi időt egymással? Éjjel, hogy aztán másnap megint bemenjenek 8-ra? <br /><br />
Így hát kapcsolat és gyermek helyett marad a kutya, mert azért az ember nem szeret teljes magányban élni, és ezzel pótolja azokat az emberi kapcsolatokat, amiket korábban még megadott a nagyszüleiknek és a szüleiknek az élet. Mert igénye van erre az Y-Z-generációnak is, csak már nem jut hozzá. <br /><br />
Érdekes, új jelenség a magányos tömeg Budapesten is. Erre mindenképpen fel kell készülnie a piacnak, a munkahelyeknek, hiszen a munkavállalóknak ma már nem munkahelyi bölcsőde, hanem kutyabarát iroda kell. Ez egyrészt társadalmi katasztrófa, másrészt egy jelenség, amit el kell fogadnunk és alkalmazkodni hozzá.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36741234
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-03-27T19:54:09+01:00
2019-03-27T19:54:09+01:00
Berelhetoreklamfelulet
http://blog.hu/user/1282141
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36736528" class="reply_nick_648369" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36736528 );">@élhetetlen</a>: <br />
Szal van egy embered, akinek a versenyképességét a mekis munkához tudod csak hasonlítani, és azzal érvelsz.<br />
Nem tudom ez ironikus írás akart lenne, csak nem jött át? :D
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/03/26/_kisbabam_van_es_dolgozni_akarok_csaladbarat_munkahelyekrol_roviden/full_commentlist/1#c36954643
Válasz erre: "Kisbabám van és dolgozni akarok!" - családbarát munkahelyekről röviden
2019-03-27T19:54:06+01:00
2019-03-27T19:54:06+01:00
Rómaikömény
http://blog.hu/user/1410564
7 ig dolgozni, vagy elmenni 4 kor es fektetés után még kicsit haha dolgozni, meg home officeozni ha beteg a gyerek nem családbarát. Nincs családbarát multi, ez duma.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36736528
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-13T15:58:49+01:00
2019-02-13T15:58:49+01:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36733794" class="reply_nick_1282141" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36733794 );">@Berelhetoreklamfelulet</a>: „szeretik jófejségként beadni, hogy végzés után továbbra is dolgoznának az illetővel...”. Másképp látom, de kevés az ismeretem, Konkrétan a barátnőm menye, aki az egyetem utolsó két évébven az IBM-nél volt gyakornok. Az ő szempontjából megérte, mert keresett annyit, mintha a Mekiben dolgozott volna esténként ugyanannyit, és hasznosabb volt, mert szakmai ismeretet szerzett, és bemutatkozhatott. Fel is vették végzés után, öt évet dolgozott, most otthon van a két éves, és a négy hónapos gyerekekkel, és, ha vissza akar menni, több esélye lesz, mint egy friss diplomás kezdőnek. A cégnek meg megéri, mert olcsóbban ismerheti meg a leendő munkavállalót. Nem hiszem, hogy pl. az IBM gyakornoki állás nem versenyképes egy Mekis pultossal, de lehet, hogy te tudod jól.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36736602
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-13T15:58:47+01:00
2019-02-13T15:58:47+01:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36732334" class="reply_nick_1388137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36732334 );">@Kolompár Magneto</a>: „hát, szerintem pedig aki ingyen melózik, az vagy idealista, vagy szarik az egészre. Idealistákat kihasználni nem szép, hülyékkel meg minek foglalkozni.”. Ezt az „ingyen melózik”-ot nem tudom,honnét veszed. Diákmunka a Tescos hétvégi kassza is, a Meki is, és egy egy jó cégnél a gyakornoki állás is. Vagy végig tudod gondolni, hogy hosszú távon melyik éri meg jobban, vagy nem, nekem mindegy.<br />
Ez az előre, vagy utána gyomlálunk, ízlés kérdése. Engem az idegesít, ha van egy válasz, meg akarom nézni, hogy mire van, de már nincs ott, de a válasz ott van. Egyébként meg a bloggazda szíve joga eldönteni, hogy melyik módszer a kényelmesebb neki. Bármelyik megoldás jobb, mint a kinyilatkoztatások, amire nem tudsz válaszolni, mert nem kommentelhetők.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36736656
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-13T15:58:38+01:00
2019-02-13T15:58:38+01:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36731000" class="reply_nick_92765" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36731000 );">@Reckl_Amál</a>: „Egy kivételtől eltekintve unott, lusta, folyton betegeskedő nagykamaszok jöttek. Pedig foglalkoztunk velük, fizetést is kaptak.” Csak kérdezek. Mi a különbség egy ötödéves egyetemista, és egy frissen végzett között? A frissen végzett már hirtelen felnőtt, és már nem betegeskedő nagykamasz? Egy friss diplomással nem kell annyit foglalkozni, mint egy gyakornokkal? Az már, így egy évvel később, mindent tud a cégről, azonnal munkaképes? Csak kérdezem.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36734626
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-13T11:20:11+01:00
2019-02-13T11:20:11+01:00
Melki
http://blog.hu/user/1160424
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36732334" class="reply_nick_1388137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36732334 );">@Kolompár Magneto</a>: <br /><br />
A gyakornokság nem jelent ingyen munkát. Igaz, én szoftverfejlesztőként, de gyakornokként is kaptam normális fizetést, kb ~20-25%-al kevesebbre jött ki a nettó órabérem, mint egy pályakezdő főállásúé. <br /><br />
Ebben szerintem semmi lehúzás nincs, az ottani, nálam 4-6-szor többet kereső senioroknak több időt kell a gyakornokokkal tölteni és kb az ő idejük a legértékesebb. Emellett egy gyakornok jó eséllyel kevesebb ideig marad, tehát a belefektetett idő is kevésbé térül meg, ez szerintem tökéletesen indokolja az alacsonyabb fizetést.<br /><br />
Biztos vannak olyan területek, ahol a gyakornok csak tapasztalatot kap, de látni kell, hogy ebben az esetben annak a gyakornoki állásnak ennyi a piaci értéke. Akár tetszik akár nem, a gyakornoknak eszerint csak a tapasztalatért is megéri oda mennie.<br />
Ha nem így lenne, akkor nem találnának ingyen gyakornokot.<br /><br />
Azért szerintem az ingyen gyakornokság manapság már nem jellemző.<br /><br />
Moderálás: Szerintem is kiakasztó az előre moderálás, fölöslegesen megöli a párbeszédet.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36732334
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-13T09:39:18+01:00
2019-02-13T09:39:18+01:00
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36730780" class="reply_nick_648369" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36730780 );">@élhetetlen</a>: hát, szerintem pedig aki ingyen melózik, az vagy idealista, vagy szarik az egészre. Idealistákat kihasználni nem szép, hülyékkel meg minek foglalkozni. Én dolgoztam eleget ingyen az életemben, nem ajánlom másnak :) Ha fizetnek, akkor lehet elvárás, ingyen max kávéfőző szolgát lehet kapni :)<br /><br />
A másikhoz: ha nincs azonnal megjelenő komment, teljesen értelmetlenné válik a párbeszéd. 100-200 komment az nagyon ritka dolog, és ilyen témáknál totál kizárt, az a határátkelő meg a b1 terepe. Ilyen ritkán kikerülő kis blogoknál öntökönlövés a cenzúrázgatás, mert mire kialakulna egy kis párbeszéd, elmúlt a főoldal, és megy a süllyesztőbe az egész.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36733794
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-13T09:39:11+01:00
2019-02-13T09:39:11+01:00
Berelhetoreklamfelulet
http://blog.hu/user/1282141
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36730780" class="reply_nick_648369" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36730780 );">@élhetetlen</a>: <br />
Persze vannak olyan helyek ahol szépen felépített rendszere van, és szeretik jófejségként beadni, hogy végzés után továbbra is dolgoznának az illetővel... de az átlagos helyzet az, hogy ezek nem jófejségből csinálják így, hanem kényszerből, mert nem fizetnek annyit, hogy amúgy versenyképesek legyenek.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36731000
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T19:39:01+01:00
2019-02-12T19:39:01+01:00
Reckl_Amál
http://blog.hu/user/92765
Nem értek egyet. Sajnos. Egy kivételtől eltekintve unott, lusta, folyton betegeskedő nagykamaszok jöttek. Pedig foglalkoztunk velük, fizetést is kaptak. Legtöbbször nem is a szakmai kérdésekkel kellett kezdeni, hanem egészen alapvető készségekkel. Pl. telefonálás. Teljes időpocsékolás volt, nem hogy nem segítette a munkánkat, hanem éppen hátráltatta.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36730780
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T19:38:50+01:00
2019-02-12T19:38:50+01:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36729836" class="reply_nick_1388137" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36729836 );">@Kolompár Magneto</a>: „ezért alkalmaz olyan lelkes bamba figurákat, akik azt hiszik, hogy ha jól húzzák az igát, majd bekerülnek a tutiba”. Mert a frissen végzett, tapasztalat nélküli, az már nem lelkes bamba, ugye? Az belép, és már profi. A másik, nem ingyen dolgoznak, a zsebpénz és a tapasztalat is valami. A cégnek meg megéri, mert a jó gyakornokot megtartják, és már nem kell annyit foglalkozni vele, mint egy kezdő diplomással. Egy multinak (ahol dolgoztam) még az is megérte, hogy a frissen végzett diplomást fél évig különböző területekkel ismertetett meg, hogy utána azt válassza, amihez kedve van, mert ott produkálni fog. <br />
A másik. „utólag is lehet gyomlálni”. Az utólagos gyomlálásnál azt is ki kellene szedni, ami a kivett kommenthez szólt hozzá, egyébként értelmezhetetlenné válik az egész. Ez 100-200 kommentnél már babrás.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36730318
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T16:33:38+01:00
2019-02-12T16:33:38+01:00
Erinaceus
http://blog.hu/user/574049
Nem olyan ördögtől való dolog ez, mint sokan hiszik.<br />
Másfél éve dolgozom gyakornokként egy multinál, és még egy évem van az MSc képzésből. Az osztályvezető már 7 hónap munkaviszony után megkérdezte, hogy ugye végzés után maradni akarok, és igent mondtam (senki semmit nem írt alá). Az én tapasztalatom az, hogy a cég igyekszik bennünk gyakornokokban jó benyomást kelteni, mert érdekükben áll, hogy a belső folyamatokat már nagyrészt ismerő embereket vehessenek fel friss diplomával.<br />
Adózási/finanszírozási okokból a mi fizetésünk nem az osztály költségvetéséből megy hanem egy központi céges alapból, így a menedzsment számára valóban gyakorlatilag "ingyen munkaerő" vagyunk, de ez inkább előny mint hátrány, ugyanis olyan új ötletek kipróbálását bízzák ránk, amikre saját költségvetéséből nem tudnak/akarnak forrást biztosítani (mert lehet hogy nem lesznek jövedelmezők) - ennek köszönhetően nekünk, a 10 gyakornoknak van a legváltozatosabb, legérdekesebb munkánk a 100 fős osztályon. Emellett teljesen rugalmas a munkaidő, a beosztásomról egyedül én döntök, és az adott hónapban bent töltött órák száma alapján kapok fizetést - nyáron sokat keresek, vizsgaidőszakban keveset dolgozom.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36730366
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T16:33:03+01:00
2019-02-12T16:33:03+01:00
Melki
http://blog.hu/user/1160424
<a href="https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot?full_commentlist=1#c36727456" class="reply_nick_1282141" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36727456 );">@Berelhetoreklamfelulet</a>: <br />
És ezzel mi a baj?<br /><br />
Nyilván mindenki csak a kifejezetten tapasztalt, azon belül is a legjobbak legjobbjait venné fel, ha tehetné. Ezt a világon egyetlen cég sem teheti meg, értelemszerűen minél többet kell valakivel foglalkozni annál kevesebb pénz jut rá.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36727456
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T15:20:18+01:00
2019-02-12T15:20:18+01:00
Berelhetoreklamfelulet
http://blog.hu/user/1282141
Gyakornok = olcsón akarunk munkaerőt.<br /><br />
Ennyi. Kár ezt szépíteni.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36727056
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T15:20:13+01:00
2019-02-12T15:20:13+01:00
Visceroid
http://blog.hu/user/988714
"miért alkalmazzunk gyakornokot? "<br /><br />
Gyakornok LÁNYOKAT miért alkalmazunk? Na vajon miért?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2019/02/11/zoldfulubol_lesz_a_cserebogar_avagy_miert_alkalmazzunk_gyakornokot/full_commentlist/1#c36729836
Válasz erre: Zöldfülűből lesz a cserebogár – avagy miért alkalmazzunk gyakornokot?
2019-02-12T15:19:54+01:00
2019-02-12T15:19:54+01:00
Magyarországon a gyakornok azt jelenti, hogy egy cég szeretne ingyen munkaerőt, ezért alkalmaz olyan lelkes bamba figurákat, akik azt hiszik, hogy ha jól húzzák az igát, majd bekerülnek a tutiba, de valójában csak addig kellenek, amíg leváltja őket a következő pár hónapot ingyen dolgozó "gyakornok". De úgy általában sem értem, miért dolgozna valaki ingyen? Aki ingyen adja magát, az annyira is értékeli magát, és azt a munkaadója is pont annyira fogja taksálni. Mellesleg minek kell előszűrni a kommenteket, utólag is lehet gyomlálni, és akkor nem lesz lehetetlen a blog műfaj lényege, a poszt alatti eszmecsere.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis/full_commentlist/1#c34527105
Válasz erre: Nincs pótolhatatlan munkaerő! Vagy mégis?
2018-01-27T07:27:41+01:00
2018-01-27T07:27:41+01:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis?full_commentlist=1#c34525619" class="reply_nick_390563" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34525619 );">@Tomi from Space</a>: Ha eltekintünk a hosszas önfényezéstől, igen sok okosságot írtál le.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis/full_commentlist/1#c34526823
Válasz erre: Nincs pótolhatatlan munkaerő! Vagy mégis?
2018-01-27T00:24:44+01:00
2018-01-27T00:24:44+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
Innen is tömegével mennek el emberek. Nem komoly végzettségű, tudású emberekre kell gondolni. Eddig egynél sem tette fel a kérdést a munkáltatói jogokkal felruházott vezető, hogy ugyan Janikám mivel tudnálak maradásra bírni. Csak sajnálkozik, meg bólogat, azt ennyi.<br />
A tapasztalt emberek elfogynak, nincs alsóbb szintről felhozható ember. Sőt az alsóbb szintet végzettség, iskolázottság nélküli keleti határszélről szalajtott cigányokkal próbálják pótolni. Nuku munka kultúra, nulla hozzáállás, és félév alatt megfordult 80 emberből jó, ha éppen 20 még bejár.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis/full_commentlist/1#c34526605
Válasz erre: Nincs pótolhatatlan munkaerő! Vagy mégis?
2018-01-27T00:24:04+01:00
2018-01-27T00:24:04+01:00
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis?full_commentlist=1#c34525689" class="reply_nick_1030164" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34525689 );">@Pöff</a>: <br />
"Szóval az ország kiüresedésért, lesüllyedéséért ezek a cégek, cégvezetők, managerek HR-esek felelnek.<br />
Senki más, csak is ők.<br />
Lehet mutogatni a politikára.<br />
De ha nem akarnak pénzt adni, akkor nem is fognak. "<br /><br /><a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis?full_commentlist=1#c34525619" class="reply_nick_390563" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34525619 );">@Tomi from Space</a>: <br />
"Ez az employer branding csodaszépen hangzik, de a magyar vállalkozások erre még nem értek meg. Először el kell veszíteniük mindent ahhoz, hogy megértsék, hogy miről is szól egy munkavállaló."<br /><br />
+1<br />
Ami van, azt a KKV-k okozták és okozzák folyamatosan maguknak. <br />
Az arrogancia, a butaság, a kapzsiság, a mohóság és az önzés. <br />
Meg lett a böjtje. <br /><br />
Csak amíg a melósnak nem gond melósnak lennie, ezek meg fognak őrülni, ha a vége az lesz, hogy alkalmazottnak kell állniuk... :)
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis/full_commentlist/1#c34526213
Válasz erre: Nincs pótolhatatlan munkaerő! Vagy mégis?
2018-01-26T21:15:32+01:00
2018-01-26T21:15:32+01:00
Szaktanár
http://blog.hu/user/277272
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis?full_commentlist=1#c34525619" class="reply_nick_390563" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34525619 );">@Tomi from Space</a>: ennyi tapasztalattal miért nem mész el külföldre? lenne munkád.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis/full_commentlist/1#c34525689
Válasz erre: Nincs pótolhatatlan munkaerő! Vagy mégis?
2018-01-26T20:39:37+01:00
2018-01-26T20:39:37+01:00
Pöff
http://blog.hu/user/1030164
Nincs pótolhatatlan ember...igen managernek hívják<br /><br />
A beosztottnál, nagyjából 6-12 hónap a betanulás. Jobb képességű 3 hónap, csak őt nem szakmai átlag fizetésért lehet megkapni, hanem a1,5-2xerese.<br /><br />
Nagy cégeknek szokták azt csinálni, hogy ha lelép egy ember akkor egy másik lentebbi szintről előbbre léptetik és "majd beletanul" . Az ő helyére meg még olcsóbban felvesznek valami kezdőt...még jobban is jártak.<br />
Meg lehet működik, lehet nem.<br />
Simán lehet hogy elindítanak egy nagy fluktuációt, mert aki régóta ott van az keveseni fogja a bért vagy többre tartja magát.<br />
De hát az a HR-rt eddig se izgatta.<br /><br />
"mit nekem munkaerőhiány, majd jön másik, nincsen pótolhatatlan ember! "<br />
Sajnos az meg magyar vezető manager mentalitás, és még most is dívik.<br />
Nyugaton ez megengedhetetlen, garantált veszteséget okoz a cégnek.<br /><br />
Teli az újság összeszerelő és egyéb gyári termeléshez köthető ...tevékenységű munkákkal....az újság 80%-ka!!!<br />
Egy gond van, a Br1000-1400Ft-os az órabér<br />
Tehát netto 150eFt a maximum egy oylan környéken, ahol netto 180-ért se találni már embert.<br />
Nem is lesz senki aki dolgozni fog nekik. A vidék elképesztően cigósodik, és abszolúte nem akarnak dolgozni.80-as IQ, 0 tudás, és munkaakarat, lopás, migráncs szintet el nem érik el.<br /><br />
Álomvilágban élnek a vezetők és a HR-esek<br />
szlovákoknál 250nettoért is lasszóval kell fogni embert.<br />
Egyszerű rakodó senki németben netto 1300Eurót kap<br />
Elfogyott a hugyé szaré ingyen 12 órázó dolgozó ember, aki 10milliókat termel ki a cégvezetőnek, tulajnak.<br /><br />
Szóval az ország kiüresedésért, lesüllyedéséért ezek a cégek, cégvezetők, managerek HR-esek felelnek.<br />
Senki más, csak is ők.<br />
Lehet mutogatni a politikára.<br />
De ha nem akarnak pénzt adni, akkor nem is fognak.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2018/01/25/nincs_potolhatatlan_munkaero_vagy_megis/full_commentlist/1#c34525619
Válasz erre: Nincs pótolhatatlan munkaerő! Vagy mégis?
2018-01-26T20:37:34+01:00
2018-01-26T20:37:34+01:00
Tomi from Space
http://blog.hu/user/390563
Jómagam a tipikus one man army vagyok, 36 évesen az 5. céget "taposom", 3-2-6-4 éveket húztam le az előzőeknél, volt, ahol 3-4 pozíciót töltöttem be egyszerre, perpill kettőt látok el. Ha kell SQL-eket írok, ha kell, akkor komplett digitális kampányokat rakok össze. Megértem, hogy mit mond az ügyfél és azt is, ha C++-ban szitkozódik éppen a programozó. Ha kell print-be írok szöveget, ha kell, akkor egy .PSD-t nyúzok addig, amíg átmegy a Facebook ad text check-jén. 8 év IT, 5 év IT project management, 8 év tesztelés, 6 év copywriting, 6 év social media management, 6 év marketing, 3 év front-end kereskedelem, 8 év telco, 6 év mainstream média van a hátam mögött, de minek. :)<br /><br />
A mindenkori munkaadóimat ettől függetlenül annyi érdekelte, hogy meglegyen a 3 szintes budai ház, a 3 autó a garázsban és az évi 2 hónap külföldi nyaralás-telelés. Ha emelést kértem mondván, hogy szeretném megúszni az esti fusizásokat (hogy legyen némi félretett pénzem is), akkor jött a "Sajnos Tomi", én meg persze inkább mentem. Pótolni tudtak, de a fent írt 2-3 emberes megoldással.<br /><br />
Itthon így 2018-ban is ott tartunk, hogy a munkáltató nem brand-et épít, nem munkakörnyezetet teremet és nem munkaadóként viselkedik, hanem egy sima közgazdászként funkcionál egy olyan inercia rendszerben, aminek Ő a középpontja. Erőforrások vannak és személyes pénzügyi goal-ok. Emberek helyett droidok, akik termelnek, aztán kihullanak. Meg lehet nézni a nyitott pozíciók hirdetéseit is, ahol még mindig fancy-nek tartják a cafeteria-t és úgy kerülik a versenyképes fizetés szót, mintha az a Sátántól való lenne.<br /><br />
És ahogy látom az éppen nyitott pozícióitokon, Ti sem éltek ezzel az eszközzel, de vajon miért? :) Miért kell a médiapiacnak is megélnie 1-2 éven belül azt, amin az IT szektor, az építőipar, a vendéglátás és a szolgáltatói szektor megy most éppen át, és bukik bele? Mi is szépen bele leszünk kergetve a freelancer-létbe, hirtelen az egekbe másznak majd az órabéreink és project alapon fogunk dolgozni, miközben nem vágyunk többre, minthogy betegyük a fenekünket egy fix székbe napi 8 órában, hogy aztán elhajthassunk a középkategóriás 3 éves autónkkal a kétszintes, mindenféle nagyzolást nélkülöző házunkba a nyári 2 hetes tengerparti nyaralást tervezni.<br /><br />
Ez az employer branding csodaszépen hangzik, de a magyar vállalkozások erre még nem értek meg. Először el kell veszíteniük mindent ahhoz, hogy megértsék, hogy miről is szól egy munkavállaló. Egy munkavállaló, aki mögött mindig ott áll egy ember, akit Ők még sosem láttak...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/22/munkavegzes_a_ket_unnep_kozott/full_commentlist/1#c34349597
Válasz erre: Elmúlt 40, férfi és fizikai munkát végez? Dolgozni fog a két ünnep között!
2017-12-24T09:33:38+01:00
2017-12-24T09:33:38+01:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
Szerdan hajnali 4kor kelek, es majd 29en vegzek.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/22/munkavegzes_a_ket_unnep_kozott/full_commentlist/1#c34347337
Válasz erre: Elmúlt 40, férfi és fizikai munkát végez? Dolgozni fog a két ünnep között!
2017-12-23T19:34:05+01:00
2017-12-23T19:34:05+01:00
torró
http://blog.hu/user/108285
Nem tudom megállni, mert ez majdnem olyan mint az én munkahelyem volt 18 évig. Folyamatos üzem (vízmű), és amikor a műszak ránk került bizony menni kellett 4 műszak váltotta egymást. 12 -24, 12- 48. úgynevezett négyes túr. Ha szilveszter este 7 órakor te következtél, akkor műszak. Karácsony v. húsvét dettó. 85-n indítottuk az üzemet mint teljes számítógép vezérlésű üzem, de soha nem sikerült teljes mértékben működtetni. <br />
12 éve már hogy nyugdíjas vagyok, de még mindig álmodok róla, hogy műszakban vagyok. Kellemes ünnepeket mindenkinek!
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/22/munkavegzes_a_ket_unnep_kozott/full_commentlist/1#c34347785
Válasz erre: Elmúlt 40, férfi és fizikai munkát végez? Dolgozni fog a két ünnep között!
2017-12-23T19:34:00+01:00
2017-12-23T19:34:00+01:00
odamondó
http://blog.hu/user/408945
Ünnepek? Mármint a fenyőfa ünnepi vásárlás?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/08/ennyire_tartjuk_siralmasnak_a_berunket/full_commentlist/1#c34278565
Válasz erre: Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
2017-12-09T21:56:13+01:00
2017-12-09T21:56:13+01:00
agarik
http://blog.hu/user/988558
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/08/ennyire_tartjuk_siralmasnak_a_berunket?full_commentlist=1#c34275419" class="reply_nick_95851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34275419 );">@kuki123</a>: Korábban, szintén kommentekben, 3-an, egymástól függetlenül kiszámoltuk, hogy 170K nettó a létminimum ha albérletben laksz. Ebből 20K jut lakástakarékra ami tudom nem sok, és a lakásárak egyre inkább a vicc kategóriába kúsznak felfele, de egy 5 milliós lakásra előbb-utóbb összejön a pénz. Persze a vezetői réteg 500K nettójával a dolog összehasonlíthatatlan, de mi nem vagyunk mohók, és hajlandóak vagyunk a realitásokban gondolkodni.<br /><br />
Az árúk minőségéről lehet vitatkozni (sokat számít az alapanyagok fellelhetősége, aminél a földrajz is szerephez jut, meg az egyéni ízlés).<br />
Az adók valóban irreálisak, és a szegényebb réteget sújtják - nyilvánvalóan vissza kéne állítani a sávos adózást, és még azon felül kitalálni valamit a supergazdagodók (Andy Vajna, Mészáros Lőrincz, Habony Árpád) megfogására. De először megoldhatnánk hogy ne haljon éhen 5millió magyar.<br /><br />
Az árakat a boltban meg figyelni kell, ezzel nem lehet mit tenni. Rendszeres az is hogy kint marad egy cimke, én kiveszem az olcsóbbat és leadom a pénztárnál hogy bikkmakk, elszúrtátok. Nem túráztatom magam rajta. Az meg hogy példádban neki magasabb bevétele keletkezik papíron, és ezért több kiadása keletkezik a valóságban - had szívjon a hülye.<br /><br />
Nem a "társadalommal" van a gond, hanem a munkáltató/vezető réteggel. És nem az "utóbbi időben", hanem 1950 óta.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/08/ennyire_tartjuk_siralmasnak_a_berunket/full_commentlist/1#c34275419
Válasz erre: Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
2017-12-09T12:20:44+01:00
2017-12-09T12:20:44+01:00
kuki123
http://blog.hu/user/95851
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/08/ennyire_tartjuk_siralmasnak_a_berunket?full_commentlist=1#c34274885" class="reply_nick_988558" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34274885 );">@agarik</a>: <br />
Itthon még 340-enből is csak tengődni lehet<br />
Nagyon lassan kaparódik össze a megtakarítás, a röhej katagóriás lakásárakra.<br />
Egyszerűen olyan magas az adótartalmon mindenen, hogy a "drága" külföld olcsóbb.<br />
És jobb minőségű az árú.<br />
Nem beszélve arról, hogy mindenhol át akarnak baszni.<br />
Legjobb példa tegnap Lidl..szokásos tankönyvi eset: leárazva több dolog, gépbe beütve a régi drágább ár. Tök más dolog beütése...figyelem elterelés. végül kiderül turpisság..lazán kaszából visszad...semmi sztornó blokkra írás<br />
Otthon derül ki miért vitették vissza a másik(előző vásárló) zöldséget is a kaszától...<br />
Hát ott is lopott 300Ft-ot<br />
A kib@szott kaszában is egy tolvaj ül...és van pofája azért a pár száz forintért lopni.<br />
Lidl jó fizetés..tolvaj kaszás 2017 magyarország.<br /><br />
Az utóbbi időben olyan szinten látom ezt a totál társadalmi lezüllést.. hogy már hányok az országtól.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/08/ennyire_tartjuk_siralmasnak_a_berunket/full_commentlist/1#c34275341
Válasz erre: Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
2017-12-09T09:36:14+01:00
2017-12-09T09:36:14+01:00
kuki123
http://blog.hu/user/95851
" összevetve a Samsung több mint 41 ezer találatával ugyanebben az időszakban. "<br /><br />
hogy jött ide a samsung..nem a google?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/12/08/ennyire_tartjuk_siralmasnak_a_berunket/full_commentlist/1#c34274885
Válasz erre: Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
2017-12-09T08:56:14+01:00
2017-12-09T08:56:14+01:00
agarik
http://blog.hu/user/988558
Segítek a cikk végi kérdés megválaszolásában:<br />
- a bér fedezze legalább a létminimumot. Az jelenleg 170,000+ HUF NETTÓ. Eddig a pontig szó nincs olyanról hogy "a teljesítménnyel nem függ össze a fizetésemelés", mert EZ LENNE A MINIMÁLISAN ELVÁRHATÓ fizettség a megélhetési költségeket és infrastrukturális környezetet tekintve.<br />
- megfelelő mennyiségű munkaerő felvétele. Nem túlóráztatni agyon a népet, nem fenyegetni kirúgással, egyáltalán: nem fenyegetni a munkavállalót.<br />
- a szerződés feleljen meg a valóságnak. A feltételekről a szerződés megkötése ELŐTT tájékoztassák maradéktalanul a munkavállalót.<br />
- a felvett munkaerő megfelelő betanítása. Ha nem áll rendelkezésre a szakképzettség, képzésről gondoskodni. A kellő munkaerőmennyiség felvétele és színvonalra emelése a HRnek feladata, nem pedig a tökéletes alkalmazottra várni. Dolgozzanak meg a pénzükért!<br />
- a munkaerő teljesítményének elismerése. És a főnök ne rohangásszon milliókat lobogtatva azon siránkozva mennyire rossz neki, meg a gazdasági helyzet mennyire nehéz! LÁTJUK hogy dől a pénz, elvárjuk hogy adj belőle nekünk is.<br />
- a munkaerővel tisztességgel való bánás. Pl. csak mert a törvény lehetővé teszi, nem kötelező a munkaközi szünetet hozzácsapni a munkaidőhöz, pláne nem 12 órás műszakban olyan helyen ahol "akkor eszel amikor tudsz". És ne akarj háromműszakos 8-órás alkalmazottat, se váltott műszakos 12-órásat, se egyéb idiotizmust (pl. 4-5-10+ napig folyamatos 12 órás beosztást), mert az emberek BELEHALHATNAK, de minimum durván romlik a teljesítményük.<br />
- ha egy alkalmazott baszottnagy hasznot hozott a cégnek ŐT honoráld, ne feltétlen az egész osztályt. És ne egy szaros vacsorával, hanem valami olyasmivel ami kell neki (pénz, extra szabadság, mittudomén).<br />
- hagyd, hogy maga rendelkezzen a szabadságáról amennyire lehetséges. Bazd meg a 2 hét egybeni, cég által elrendelt szabadságod!<br />
- fizesd a munkábajutását ha egy mód van rá. Ne kötelező alapbér + mozgóbérrel szúrd ki a szemét (amiből utóbbit jövőre megszűntetsz a kötelező emelés miatt). Ne élj vissza az elrendelhető túlórákkal. Ne élj vissza a munkaidőkerettel. A beosztásba ha egy mód van rá engedj beleszólni a munkaerőnek!<br />
- ha lehetőséged van rá, legyél rugalmas! Pl. ha gyereke van és beteg lesz a gyerek, ugyanakkor megoldható a munkavégzés távmunkával - SZERVEZD MEG!<br />
- egyenlő elbánás. Ne csak a cigizőknek járjon a cigarettaszünet!<br />
- ne csinálj profilt abból hogy smucig vagy! A munkavállaló felé se, mert ott fog hagyni első adandó alkalommal (vagy akár a semmibe is ugrik ha annyira tetü vagy).<br />
- hallgass a beosztottra! Hidd el, ha ellentmond, vagy javaslatot tesz, TUDJA MIT CSINÁL. Néha neki is lehet jó ötlete, és ha vmire azt mondja lehetetlen, AKKOR VALÓSZÍNŰLEG AZ IS. Elvégre ő végzi el a munkát amíg te az irodádban ki tudja mit csinálsz.<br />
- nem árt ám az se, ha a beosztott KONKRÉTAN TUDJA mit csinál a felettese. Nem feltétlen a részleteket, bár a helyettesítés miatt abba sem árt belelátni. De ha tudja a beosztott mit csinál a főnök, talán nem gondolja hogy az csak egy élősködő.<br />
- megfelelő munkaeszközök. Fura,de akárhol dolgoztam eddig mindig hatalmas probléma volt a megfelelő mennyiségű és minőségű toll, printer, írópapír, pecsét, tűzőgép, miegymás beszerzése. Pitiáner dolog, és nagyot zuhansz a munkavállalószemében vele! Filléres kiadásról van szó.<br />
- mi lenne ha korszerűsítés normálisan történne? Egyáltalán: történne? Ha az ajtók működnének, nem hámlana a vakolat, időnként kifestetnél, valaki takarítana (mostani helyemen egy egész hétig állt a sitt AZ ÖLTÖZŐBEN mielőtt jött egy takarító és a ZSÁKOKAT kivitte - még egy hét kellett mire porszívót is szerzett), nem még mindig DOS-t használna a vég muzeális gépeken amikhez alkatrész már fel sem lelhető...<br />
- persze fölösleges pénzpocsékolás sem kéne. Csak mert kijött az 1.00001-es verzió, nem kell új gépparkot venni - hogy aztán 10+ évig hagyd elavulni az egészet míg már egyáltalán nem lehet dolgozni a felszereléssel!<br />
- szervezd meg megfelelően a munkát! Olyan nincs hogy "8 órára bejelentelek, de tudom hogy 8 és fél óráig tart elvégezni a munkát, plusz felkészülési idő, és amúgyis érj ide még fél órával korábban eligazításra".<br />
- és ismételten: nem a nyugati bérekért sírunk. A nyugati árak miatt sírunk. Hogy a bérünk nem fedezi a LÉTMINIMUMOT SEM. Szó szerint nem tudunk LAKNI abból amit "kegyeskedsz" fizetni - közben meg az ötödik audit veszed miközben egy segged van. És nem, nem segít a "majd örökölsz", mert a) nem halnak meg a megnőtt átlagéletkor miatt b) ha öröklök is, nem tudok felújítani. Az meg azt jelenti hogy idővel ÖSSZEDŐL A HÁZ ÉS NEM FOGOK TUDNI LAKNI. Újról meg nem is álmodhatok.<br /><br />
Alternatívaként vezesd le nekem, hogyan jöjjek ki a 80,000-es minimálbérből Budapesten, albérletben, hogy még randizni és gyerekre is fussa, meg urambocsá, nyaralni minden évben.<br />
Cseréljünk egy évre. Egy évig én kapom a te béred és te az enyém. És nem, albérletbe kell húznod, nem lakhatsz anyádéknál. 80K-ból.<br />
Nekem nem megy. De biztos csak mert hülye vagyok...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/11/16/viszonyok_es_iszonyok_a_munkahelyen/full_commentlist/1#c34144311
Válasz erre: Viszonyok és iszonyok a munkahelyen
2017-11-17T12:25:54+01:00
2017-11-17T12:25:54+01:00
invalid user name
http://blog.hu/user/1278558
Ha gond, akkor a kialakulását kell megelőzni. Nem könnyű.<br /><br />
Ha nem gond, akkor pedig tudomásul vehetjük: munkahelyen lehet igazán ismerkedni.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33863925
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:57+02:00
2017-10-01T07:40:57+02:00
pizo
http://blog.hu/user/194987
Tömény hazugság az írás. 3 diplomás (jármű)gépészmérnök vagyok, angolul jól beszélek, de nincs programozói gyakorlatom és 47 éves vagyok. Sorban kapom az elutasításokat az állásokra való jelentkezések után. pedig 500 bruttó körül kérnék, de állítólag ez is nagyon sok.<br /><br />
Ami pedig az ingatlanközvetítési jutalékot illeti: számlát kell róla adni, és úgy mindjárt nem olyan szép a menyasszony (15 éve van kft-m), adót kell fizetni, könyvelőt, telefont, netet, autót, és ezeket akkor is, ha épp nincs bevétel. Szóval a fogalmatlanokat jól meg lehet evvel a cikkel vezetni, de a valóság kissé más.<br /><br />
Zoli
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33864039
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:54+02:00
2017-10-01T07:40:54+02:00
csacskó
http://blog.hu/user/447372
Hát nem tudom..Szerintem igen elmentek, ugyanis egy jólképzett kicsit is rugalmas ember a Lajtán túl kategóriákkal többet tud keresni még migránsként is. Saját tapasztalat: otthon mint villanyszerelő 3 éves képzés után amiután sikeres szakmunkás vizsgát tettem nem finishelhetem a hálózatot az ELMÜ felé,hogy rákossenek, hacsak nem teszek külön vizsgát amit évente meg kell ujjítani kemény pénzekért, vagy aláiratom a munkanaplót és a tervet kemény pénzért olyannal akinek van joga hozzá.Még a saját házamnál sem csinálhatom meg. Persze saját zsebből kell fizetni mertt a cégek nem fizetik ki.. Nincs ember, viszont fizetni a cégek nem akarnak normális bért ellenben elvárják a napi 10-12 órát +hétvégét a vakok javára..Hiába van 10-12 éves tapasztalatom van 2 gyerekem, már nem is érdekli a cégeket a munkavállaló. Továbbá a körbetartozás miatt a kevéssé tőkeerős cégekhez nem is szabad elmenni mert egyszerüen az , hogy nem fizetnek ki cégeket a magyar mentalitásban simán belefér..Mire a cég perelhetne már nincs kin, hiába is adna esetleg a bíróság igazat neki. Építőipari maszek/kvk gyakorlatilag halálra van itélve a nagyok lenyulásai miatt. Hiába van túlárazva minden a fővállalkozó még többet akar lenyulni es minimum 10% de inkább több % visszatart garanciális javitások/hibás teljesítés néven..Igaz , hogy a kisvállalkozónak sacc ennyi az árrése de hát így járt, viszont befogja a száját hátka kap még melót hogy ne dögöljön éhen..<br />
Ezen kellene változtatni de sose lesz míg az állami korrupció ennyire magas.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33864095
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:52+02:00
2017-10-01T07:40:52+02:00
Brix
http://blog.hu/user/171365
A fő probléma az, hogy a munkàltatók kizsàkmànyoljàk a dolgozókat, ezért az emberek nem vàgynak a gyàriparba, robotolni. Inkàbb megpróbàljàk megvalósítani önmagukat...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33864285
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:49+02:00
2017-10-01T07:40:49+02:00
koala kóla
http://blog.hu/user/942355
havi 600-700ert hazavandorlok
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33864287
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:45+02:00
2017-10-01T07:40:45+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Ebből a háromból pontosan három olyan van, amit nemigen van esélyed sikeresen csinálni legalább egy érettségi nélkül, de egy diploma még jobb ha van a háznál. 8 elemivel az életben nem lesz olyan íráskészséged ami egy bloggernek szükséges. Na jó, mondjuk az index címlapjára felkerülhetsz úgy is ha nincs ilyened, de ez a kivétel.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33864351
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:42+02:00
2017-10-01T07:40:42+02:00
Hehe64
http://blog.hu/user/835674
Tökéletesen mindegy hogy "ki miben tudós".<br />
Ma Magyarországon alkalmazottként hangyavesét sem számít a szaktudás, az együttműködési készség, vagy a munkavállalói tolerancia.<br />
Köszönhetően az utóbbi most már lassan 27 évnek, illetve az ez idő alatt "kitermelődött" echte magyar "háereseknek", és a magyar KKV. tulajdonosoknak.<br />
"Közmegegyezés" tárgya lett, hogy a munkabér a tulajdonosoktól való lopás, hogy túlmunka és annak ellenértéke nem létezik, hogy a munkaidő kizárólag egy irányba "rugalmas", és hogy az "felül békegalamb, alul traktor" munkavállaló sem alkalmas, ha nem ismer valakit. Vagy valakinek a valakijét.<br />
Ez vonatkozik a magyar gazdaság valódi piaci szereplőire is, akik kizárólag külföldi tulajdonú vállalatok, illetve ezek beszállítói. Az összes többi magyar "vállalkozás" állami csecstől függ létében. A HR. viszont mindkét esetben magyar.<br />
Ennek az összes következményével.<br />
Ember nem gondolhatja komolyan, hogy a mai korlátlan individualizmust, idegengyűlöletet és szervilizmust ötvöző magyar valóságból kinőhet elfogadható gazdaság, és élet.<br />
A valóban nyitott, tehetséges réteg az első adandó lehetőséget kihasználva már rég a "lábával szavazott", kivéve a családi/anyagi kényszerből itt vegetálókat.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33864447
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:40+02:00
2017-10-01T07:40:40+02:00
Kopasz Szuzukis
http://blog.hu/user/77790
Sikerült felsorolnod a három legsemmirekellőbb "szakmát". Hasznosságuk nulla, túlértékeltségük 100%.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33865813
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:36+02:00
2017-10-01T07:40:36+02:00
DFK
http://blog.hu/user/148783
A titok az, hogy meg kell fizetni a munkavállalót.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/09/29/hova_lettel_magyar_munkavallalo_employer_branding/full_commentlist/1#c33863303
Válasz erre: Hová lettél magyar munkavállaló?
2017-10-01T07:40:33+02:00
2017-10-01T07:40:33+02:00
val
http://blog.hu/user/37266
"Online marketing szakember, Bloggerek, véleményvezérek, online oktatók, Ingatlan közvetítők"<br /><br />
De ezek nem szakmák, hanem gyűjtőnéven semmirekellő suttyók.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33559224
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-10T10:36:45+02:00
2017-08-10T10:36:45+02:00
rot weisses Partybus
http://blog.hu/user/1155554
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33555854" class="reply_nick_138708" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33555854 );">@Mistral1011</a>: Ez azért nem ilyen fekete vagy fehér... Mindez igaz a hivatalos tulajdonosi szerkezetre. Azonban a TSI (a DT beleegyezése és utasítása alapján) ugyanúgy gyakorolja a szakmai felügyeletet a TSH fölött is, még ha "csak" gyengébben is, mint az ITSH felett. A DT csak úgy engedélyezte az MT-nek a T-System Hungary Kft megszüntetése után a T-Systems Magyarország Zrt létrehozását, ha a szakmai és üzleti reporting line szorosan kötött a T-Systems International-hez is, és a TSH-nak a TSI által meghatározott szakmai és üzleti célokat kell megvalósítania. Nem véletlen rohangálnak a TSH-s vezetök az összes TSI-s fejtágításra, és nem véletlen járnak a TSI-s emberkék sem csak az ITSH-hoz Bp-re. Nem véletlen lett az egyik TSI Center of Excellence sem a TSH-ban. Nem véletlen kellett régebben is Rékassinak meg Böthének is rendszeresen egyeztetni. Nem véletlen Bonnból kellett engedélyeztetni azokat a projekteket az ITSH-nak, amiket a TSH-val közösen az MT-nél akartak csinálni.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33558702
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-10T09:31:54+02:00
2017-08-10T09:31:54+02:00
anarch
http://blog.hu/user/40341
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552976" class="reply_nick_699630" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552976 );">@blaubner</a>: Azért van pár támpont arra, hogy belülről ez hogyan történhetett. Ami kiderült (legalábbis ami nekem bejött a látómezőmbe):<br /><br />
* A T-nél ebből 3 hónap volt fejlesztés<br />
* A CEO a go-live előtti napon utasított mindenkit emailben tesztelésre (azért ez elég kétségbeesett dolog)<br /><br />
Ebből azért lehet valami fogalma valakinek, hogy mégis hogyan zajlott mindez belülről :).
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33557674
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-10T07:34:40+02:00
2017-08-10T07:34:40+02:00
Bambano
http://blog.hu/user/28424
hová került a trésystem? a helyére.<br />
nálam a bkk ügy csak az utolsó szög.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33556842
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-10T07:34:37+02:00
2017-08-10T07:34:37+02:00
Svald Cjelli
http://blog.hu/user/202251
Már több alkalommal is volt szerencsétlenségem találkozni a T-Systems munkásságával. A tapasztalataim alapján bátran állíthatom, hogy már a BKK botrány előtt is a magyar informatikai piac egyik, ha nem a legrosszabb minőségű szolgáltatását nyújtó cégről beszélhetünk. Több olyan magyar nagyvállalattal is találkoztam, ahonnan egy-egy kritikán aluli minőségben elvégzett feladat/projekt után konkrétan kitiltották a T-Systems-et. Aztán egy-egy IT vezetőváltás után újra megjelentek és láss csodát, újra megrendeléshez jutottak, amelyet aztán a már korábbról jól ismert "minőségben" teljesítettek. Ha nem lenne Magyarországon állami megrendelő, akkor a piaci törvények alapján a T-Systems már régen eltűnt volna a süllyesztőben.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33557234
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-10T07:34:32+02:00
2017-08-10T07:34:32+02:00
slowMotion
http://blog.hu/user/618733
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552986" class="reply_nick_1263229" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552986 );">@munkanélküli informatikus</a>: 80-as IQ egy HResnél? Hát, erősen túlértékelt ...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33556308
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-10T07:33:50+02:00
2017-08-10T07:33:50+02:00
Visceroid
http://blog.hu/user/988714
"Hova került az emberek fejében a T-Systems?"<br /><br />
Sehova. Maradt ott ahol volt. Az már más kérdés, hogy legbelül szerintem most mindenki beszart még jobban, mint eddig (azért felfogja ám a nép, hogy diktatúra van, csak senki nem mondja ki, de a kollektív tudattalan azért működik), mert most már azért is elvihetik ha valamit félrenyom a mobilján, de hát erre szavaztak. Szép lassúk megőrülés lesz ez, pláne ha a diktatúrának a gazdasági következményei is elkezdenek felszínre jönni....:)
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33556104
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T17:16:45+02:00
2017-08-09T17:16:45+02:00
world wise
http://blog.hu/user/1225409
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33555854" class="reply_nick_138708" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33555854 );">@Mistral1011</a>: A véleményárfolyam a T-Systems keresőszóra vonatkozik, ugyanis ehhez a névhez köthetően jelent meg a legtöbb cikkanyag, komment, stb. a weben. A véleményárfolyam nem tesz különbséget külföldi vagy hazai cégnevek között.<br />
A cikkel nem volt célunk feltérképezni a cégek nevei közötti hasonlóságból eredendő félreértéseket. Ez a névhasonlóság egyébként a későbbiekben is sokakat megtéveszthet, sőt befolyásolhat is a T-Systems megítélésben. Pontosan ezért fontos egyébként employer branding szempontból, hogy nem számít melyik cégről van szó, ha sokan egy márkanév alatt gondolnak a cégre.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33555756
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T17:11:07+02:00
2017-08-09T17:11:07+02:00
eprom
http://blog.hu/user/216625
@rot weisses Partybus megmondta az igazat. Az hogy a "mezei" kisember bármilyen felületen szídja a T-Sys-t , a kutyát nem érdekli. Leszarja. Soha semmi hatása nem lesz, mert csak vállalati ügyfeleknek dolgoznak, őket szolgálják ki. És valljuk be ebben a szarcunamiban ami a T-Sys -re irányul most, elhanyagolható azok száma, akik döntéshozók nagyvállalati szegmensben, max KKV-ban, de azokból meg van elég.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33555854
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T17:10:58+02:00
2017-08-09T17:10:58+02:00
Mistral1011
http://blog.hu/user/138708
Azért egy újságíró (na jó, publikáló), kicsit körbejárhatná a dolgot, amiről ír. Mi a T-Systems egyáltalán?? Cég? Márkanév? Szellem?<br /><br />
Nemrégen még csak egy BRAND volt, ami a Matáv-MagyarTelekom tulajdonában volt, üzleti szolgáltatásokat nyújtott ezen keresztül.<br />
Ezzel egyidőben a német DT-nek is volt egy T-Systems lába (és egy másik is, a T-Com, ami meg a MagyarTelekom többségi tulajdonosa volt...)<br />
A német T-Systems időközben T-Systems International lett és mint ilyen lett tulajdonosa a jelenleg is Magyarországon működő IT-Services Hungary-nek - ami pont azért nem lehetett T-Systems Hungary, mert a Telekom már használta ezt a BRAND-et... Később a Telekom a brand-je köré gründolt egy T-Systems Zrt-t, és EZ AZ A CÉG, ami most érintett az eléggé kínos ügyben. Gondolom, a szerződéseik megkötik a szájukat, mert nagyon hallgatnak...<br /><br />
A német T-Systems-nek (TSI !!!) annyi köze van a magyar T-Systems-hez, (MTelekom), hogy a tulajdonosuk szőrén-szálán ugyanaz a DT - de ugye azt senki nem gondolja komolyan a hogy pl a DT globális informatikai hozzáállását az egyik unokahúg elbaltázott projektjével kellene azonosítani!? A TS Zrt házhoz szaladt ezért a baltás pofonért - de ez az ő felelősségük.<br /><br />
Az ITSH tárt karokkal várja a jó képességű informatikusokat! ( a rosszakat is, azokból majd jókat farag! :-) )
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33555558
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T16:06:17+02:00
2017-08-09T16:06:17+02:00
rot weisses Partybus
http://blog.hu/user/1155554
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33554812" class="reply_nick_294517" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33554812 );">@Karipapa01</a>: És ezt szerinted nem sz@rják le magas ívböl? :D<br />
Hogy is néz ki az enterprise szegmens ma Mo-on:<br />
- a piac kb 40%-át viszi saját munkával, vagy fövállalkozással a TSH<br />
- további kb 25%-ot visznek a Fidesz közeli cégek (kb 10 db), amik valamelyik fideszes erös ember tulajdonában vannak. <br />
- Kb a piac 10%-a olyan kis és vidéki projektekböl jön össze, amikre csak a 15 éve beágyazott, helyi kis cégeknek van esélye, ezek a kvázi outsource-olt korábbi IT-sai a megrendelöknek<br /><br />
A piac maradékán osztozkodik a maradék kb 3000 informatikai cégecske. Természetesen van még pár "nagyobb" hal a piacon, de azok sem jobbak, mint a TSH, csak azoknak nem lett ilyen "piaci marketingje" hirtelen. Arról nem is beszélve, ezeknek a nagyobb része is a TSH vagy az anyavállalat Magyar Telekom által biztosított projektfinanszírozási (TSH) vagy meló alapú (Telekom) lélegeztetögépen csüng.<br /><br />
És akkor ezek kívül van az a pár cég, akik külfödre dolgoznak, vagy valami olyat tudnak/szolgáltatnak, amit nem tud a TSH és/vagy Telekom és/vagy kormányközeli copy-paste banda lemásolni. No oda szeretne mindenki menni, csakhogy ott meg nincs annyi hely...
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554822
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T15:06:37+02:00
2017-08-09T15:06:37+02:00
dunántúli gyerek
http://blog.hu/user/941095
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33554710" class="reply_nick_1155554" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33554710 );">@rot weisses Partybus</a>: 'Aztán meg ha elmennek a TSH-hoz dolgozni, rájönnek, hogy az egy következmények nélküli szocialista nagyvállalat, ahol tök jól lehet jó pénzért lébecolni, és közben munkaidöben a privát melót, a privát projekteket tolni.'<br /><br />
ez pontossan így van tesvéremm<br /><br />
megölik a ambíciót ezek nem fizetnének sokat semmiért ott se vónák!
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554812
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T15:06:35+02:00
2017-08-09T15:06:35+02:00
Karipapa01
http://blog.hu/user/294517
"Hova került az emberek fejében a T-Systems?"<br /><br />
Hogy hova? Oda, hogy egy szart sem érő, de erőszakos banda. Mindenki hibázhat: sebész, gépjárművezető, vízvezetékszerelő, bárki. De lecsukatni egy olyan embert, aki felhívja a figyelmet a nagyrabecsült világcég minősíthetetlen munkájára, bizony nem egy olyan dolog, ami vastappsal jutalmazandó.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554710
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:42:04+02:00
2017-08-09T14:42:04+02:00
rot weisses Partybus
http://blog.hu/user/1155554
Ugyanmár... Mivel a TSH a magyar piac toronymagasan legnagyobb játékosa (az enterprise szegmensnek kb a 40%-át ök viszik, minimum fövállalkozóként), a programozók választhatnak:<br />
a. a TSH-nak dolgoznak<br />
b. a TSH alvállalkozójának dolgoznak<br />
c. aprópénzért/szar helyen/szar projekten dolgoznak<br />
d. olyan helyre pályáznak, ahová mindenki más is szeretne, és 1 helyre kb 100 jelentkezö van (persze itt is van esély, csak keveseknek)<br />
e. lelépnek külföldre<br />
Aztán meg ha elmennek a TSH-hoz dolgozni, rájönnek, hogy az egy következmények nélküli szocialista nagyvállalat, ahol tök jól lehet jó pénzért lébecolni, és közben munkaidöben a privát melót, a privát projekteket tolni.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554742
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:41:57+02:00
2017-08-09T14:41:57+02:00
dunántúli gyerek
http://blog.hu/user/941095
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33553882" class="reply_nick_585937" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33553882 );">@alfacharlybravo</a>: informatikusok 4000 eurót kapnak a t-systemsnél pesten<br /><br />
más kérdés hogy otthon ugyanazért 10et de ne legyen telhetetlen a pofád
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554750
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:41:54+02:00
2017-08-09T14:41:54+02:00
dunántúli gyerek
http://blog.hu/user/941095
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33553142" class="reply_nick_163528" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33553142 );">@onlajnok</a>: a németeké a t-sys mo. zrt. szóval kérdés mit szerettél volna mondani
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33553142
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:21:52+02:00
2017-08-09T14:21:52+02:00
onlajnok
http://blog.hu/user/163528
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552474" class="reply_nick_238164" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552474 );">@KolompárRómeó</a>: na ja, itt ugye a T-Systems Magyarország Zrt-ről van szó, persze ez a cikk sem tesz említést róla.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33553882
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:21:40+02:00
2017-08-09T14:21:40+02:00
alfacharlybravo
http://blog.hu/user/585937
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552320" class="reply_nick_372462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552320 );">@bontottcsirke</a>: Meg az ifjaknak nincs kedve melózni, felajánlották a továbbképzés, de a fiatalnak a szabadidő fontosabb volt. Micsoda kuka búvárokat vesznek fel, mert az olcsó, az anyacég meg nyomja lejjebb a pénzt. Mert a nyugati német dolgozó 2500-4000 Eur a Keleti 1200 a magyarnak 600 jár ugyanazért a munkáért és no human error.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554446
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:21:36+02:00
2017-08-09T14:21:36+02:00
inebhedj - szerintem
http://blog.hu/user/436916
Ha valóban erodálódik a cég a munkavállalóknál, akkor szvsz épp most lesz érdemes senior devként elhelyezkedni az előbbinél, gyakorlatilag annyit kér az erős és büszke polgár, amennyit akar, nincs igazán vesztenivalója.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33554598
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T14:21:23+02:00
2017-08-09T14:21:23+02:00
dunántúli gyerek
http://blog.hu/user/941095
valóában a cikkíró még a közelben sem jár<br /><br />
munkáltatói márka? muhaha<br /><br />
a t-systems NETTÓ 800at fizet egy gyakorlattal rendelkező informatikusnak nem vezető pozícióban, úgy hogy heti 1 napot vagy NULLA napot kell bemenni a melóba hómoffisz az egész, magyarul sokszor hetekig nem csinálunk semmit -projektfüggő<br /><br />
munkáltatói márka? muhaha<br /><br />
laóvétt viríccsad
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552986
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T12:13:50+02:00
2017-08-09T12:13:50+02:00
munkanélküli informatikus
http://blog.hu/user/1263229
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552320" class="reply_nick_372462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552320 );">@bontottcsirke</a>: "Ja, aki negyven felé van azt lepattintják, aztán sipákolnak, hogy jáá diccs munkajerőü!!! "<br /><br />
Ha a T-systems időben kirúgta volna a HR-esét és negyven feletti munkaerőt is alkalmazott volna, akkor most talán nincs is ez a botrány, mert a rutinos "vén" informatikusok külön kérés nélkül, automatikusan megbízható rendszert fejlesztettek volna. A HR-esek által oly nagyon preferált rutintalan huszonévesektől viszont csak ez a szemétrakás tellett. Tehát a HR-es bölcs döntéseit valószínűleg a részvényárfolyam is meg fogja érezni, abból a veszteségből talán kijött volna egy 80-as IQ feletti HR-es .fizetése is ;)
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33553106
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T12:13:47+02:00
2017-08-09T12:13:47+02:00
sanyikám
http://blog.hu/user/175202
Feltételezem, hogy a telekomos weboldalt is ők fejlesztették. <br />
Kb. 2 évig nem lehetett használni olyan vérprofik voltak.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33553278
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T12:13:41+02:00
2017-08-09T12:13:41+02:00
Zéé-e
http://blog.hu/user/404967
Eddig sem állt túl magasan a brand, hiszen így se sikerült rendes munkaerőt felvenni. Szóval gondolom néhány egyetemistát felvettek, akik megcsinálták a bajt. Az értelmes vezetők is kikopak már onnan, csak az erőszakos idióták maradtak. Megszokták már, hogy multivezetőként akármilyen hülyeséget beszélhetnek, semmi sem történik. Ezért sikerültek így a nyilatkozatok. A hatás nem maradt el, és ezek után komoly szakember - ha van választása - végképp nem fog oda menni.<br />
Viszont aki azt vizionálja hogy most aztán összeomlik a cég, téved. Simán elhozhatták az állami megrendelést, tehát a korrupciós ügyosztályukon jó munkát végeznek a patkányok. Ergo még ha az összes jegyautomatájuk egycsapásra felrobbanna, az összes felhasználó minden személyes adatát véletlenül kiküldenék az összes email címre a titkosítatlan jelszavakkal, ezek akkor is meg fogják kapni a jövőbeli munkákat az államtól. És persze továbbra is senior fejlesztő árban számolják el a weblapjukat megrajzoló nagycsoportos óvodásokat.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33553752
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T12:13:37+02:00
2017-08-09T12:13:37+02:00
otapi
http://blog.hu/user/333385
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552474" class="reply_nick_238164" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552474 );">@KolompárRómeó</a>: Ez is a német Telekom leánya közvetetten, hiszen az anyacég Magyar Telekom is a németeké. Nem kéne a szerecsenmosdatás. Az állami pénzekből ömlő profitból a részesedés kell nekik, de a szakmai felelősség már nem? <br />
Ha már dolgoznak valamin és túlárazottan sok pénzt kapnak érte, akkor legalább csinálják jól.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552900
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T12:13:27+02:00
2017-08-09T12:13:27+02:00
telkoe
http://blog.hu/user/476535
<a href="http://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding?full_commentlist=1#c33552474" class="reply_nick_238164" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33552474 );">@KolompárRómeó</a>: Nem kell keverni, valahol egy alombol szarmaznak.... <br /><br />
A T-Systems nem fogyasztoi marka, hanem ceges ugyfeleket szolgal ki. Az ilyen uzleteknel nem sok beleszolasa van a kreativ pr social media tanacsadonak. Telekomeknal megertik a jelzest, tolnak egy kicsit tbb reklamot az ellenzeki sajtoba es mindjart ugyanolyan jo fiuk lesznek mint amikor evekig kitartottak az akkor meg erosen ballib origot.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552976
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T12:09:31+02:00
2017-08-09T12:09:31+02:00
blaubner
http://blog.hu/user/699630
Alapvetően egyetértek a poszttal, de szerintem ennek a munkáltatói brandra gyakorolt hatása nem lesz túl hosszú életű.<br /><br />
jelen helyzetben persze a munkavállalók válogatnak, így elhiszem, hogy kevese(bbe)n fognak a t-systemshez menni dolgozni, de ha ez változik, akkor a programozók is feledékenyebbek lesznek :-))<br /><br />
valamint: nem tudhatjuk, hgoy ez belülről hogy zajlott, így könnyen lehet, hogy a munkatársak bentről ezt (is) máshogyan látják.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552474
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T09:41:29+02:00
2017-08-09T09:41:29+02:00
KolompárRómeó
http://blog.hu/user/238164
Aztán pedig kéretik nem keverni ezt a T-Systems-et a Deutsche Telekom német leányával (és annak magyar leányával).
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552330
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T09:41:28+02:00
2017-08-09T09:41:28+02:00
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll
http://blog.hu/user/1117506
Minősíthetetlenül szar munkát végzett a cég. Egy ekkora cégnél kellene lennie minőségbiztosításnak, ami ezt nem engedhette volna át. Az átvevőnek meg felelnie kellene a 2012-es nemzeti adatvagyon törvény alapján.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552320
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T09:41:28+02:00
2017-08-09T09:41:28+02:00
bontottcsirke
http://blog.hu/user/372462
A háeresek sok munkát ölnek a toborzásba. Ja, aki negyven felé van azt lepattintják, aztán sipákolnak, hogy jáá diccs munkajerőü!!!
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/08/08/hova_kerult_az_emberek_fejeben_a_t-systems_bkk_online_jegyrendszer_employer_branding/full_commentlist/1#c33552308
Válasz erre: Hova került az emberek fejében a T-Systems?
2017-08-09T09:41:26+02:00
2017-08-09T09:41:26+02:00
232323
http://blog.hu/user/39711
Leszarjak. Majd ha nem veszik igenybe a t vagy bkk szolgqltatasait vagy csan kevesebben vagy epp kevesebb a munkara jelebtkezo akkor najd arat emelnek. Vagy kapnak allami penzt meg tobbet vagy emelt aron vallaljak a projekteket. Aztan van az a penz amiert lesz ember. Vagy meg hitvanyabb minoseg lesz az eredmeny de a felelosoket, managmentet ez nen fogja kulonosebben erinteni. A fizujok jo es amugy is ceges Audival utaznak. :-)<br /><br />
A Mordorban igy megy ez.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/06/27/sztrajk_beremeles_es_az_employer_branding_kapcsolata/full_commentlist/1#c33306041
Válasz erre: A pénz nem boldogít?
2017-06-28T11:18:52+02:00
2017-06-28T11:18:52+02:00
world wise
http://blog.hu/user/1225409
Szuper, hogy belenyúltunk a darázsfészekbe, mert tényleg aktuális a kérdés! Örülünk annak is, hogy számos kommentet írtok, mert fontos, hogy mindenki megossza tapasztalatát a kérdésben, hiszen így tanulunk egymástól. Nagyon érzékeny téma a bérezés, s bizony nem kevesen dolgoznak olyan pozícióban, ahol igen is számít, hogy 5-8.000 Ft-tal többet, vagy kevesebbet visz haza valaki. Bizonyos szakmák esetében már olyan erős a munkaerő igény egy-egy területen, hogy elkezdődött az úgynevezett „gyárturizmus”, amikor adott ipari parkban körbejárnak a kincset érő szakemberek, s mindenhol egy kicsit több fizetést alkudnak ki a munkáltatóktól. Ez azonban csak a piac egyik vége (véglete?), a számos bérrel kapcsolatos kérdésben. A skála másik végén állnak például azok az informatikusok, fejlesztőmérnökök, akik már régen nem, vagy többségében nem csak a pénzzel motiválhatók. Ők már gyakorlatilag úgy töltik a szabadidejüket, ahogyan kedvük tartja, legyen az utazás, sport, vagy mások számára elérhetetlen más szórakozás. Számukra sokkal kevésbé vonzó egy 10-20%-kal magasabb bérkínálat, ha az esetlegesen több felelősséggel, vagy kevesebb szabadidővel jár. Ezért sokkal inkább releváns számukra a munkakörnyezet, a kollégák, a szabadság stb.<br /><br />
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy bár sok felmérés készül, s ezekből a szakma megpróbál általános következtetéseket levonni, de minden munkáltató egy saját szubkultúra is egyben. Ami igaz általánosságban egy adott iparágban, az koránt sem biztos, hogy igaz egy adott gyárban, cégben! Korábban már írtunk arról, hogy még egy igazi „állásszédelgő” sem képes egy élet alatt nagyobb számú munkáltatót letesztelni, hiszen alig néhány tucat cégnél fordulhat csak meg élete során, s ráadásul koránt sem biztos, hogy amit egyszer tapasztal valahol, az tíz év múlva is úgy működik ugyanott. Pontosan ezért lényeges azon szervezetek, szakértők álláspontjának megismerése, akinek lehetőségük nyílik számos cég működésébe beletekintetni, egyazon időszakban, s iparági jelenségekről írni, értekezni.<br /><br />
Köszönjük a konstruktív és építő posztokat, csak így tovább, reméljük következő tartalmunk is bedobja a követ az állóvízbe!
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/06/27/sztrajk_beremeles_es_az_employer_branding_kapcsolata/full_commentlist/1#c33303977
Válasz erre: A pénz nem boldogít?
2017-06-28T09:38:06+02:00
2017-06-28T09:38:06+02:00
Kampfer
http://blog.hu/user/76340
Érzékeny témakör... És aktuális!<br /><br />
"széleskörben ismert tény például, hogy a mai huszonéves, Y generációs, fehérgalléros munkavállaló már nemcsak a bért veszi figyelembe, de azt is, mennyire motiváló a munka és mennyire rugalmas a munkaidő."<br /><br />
Van egy rossz hírem! A 35-47 közötti generációkat legalább ennyire érdeklik ezek a kérdések! Különösen a kihalófélben lévő szakmunkás, technikus munkavállalókat. A cégtől nem csak a bér miatt, de az utóbbi másfél évben simán vezetői kommunikáció miatt léptek ki (azóta már kiderült) pótolhatatlan szakmunkások, technikusok. Ezt a 25-34 közötti 'nyakkendők' (managerek) nem is értik, nem is ismerik föl és erőből kívánják megoldani a problémákat! Nem megy...!<br /><br />
"Ugyanakkor a fizikai munkakörben dolgozókat kevésbé érdeklik a plusz juttatási és egyéb motivációs rendszerek..."<br /><br />
Ez a soron dolgozó (operátor) állományra igaz még! A technikusok, szakmunkások a béren kívüli juttatásokra, munkarendre és jól körülírt munkakörre kifejezetten érzékenyek. És ez a tendencia erősödőben van.<br /><br />
"...sokkal inkább foglalkoztatja őket, kapnak-e annyi alapbért, amiből tisztességesen meg tudnak élni, illetve legalább annyit, mint amennyit a konkurencia kínál!"<br /><br />
Tévedés! Ez IS foglalkoztatja őket! A teljesítmény szerinti bérezést elég széles körben kerülik már a munkavállalók, hiszen itthon evidencia, hogy ebből a tulaj és a vezetők érzik jól magukat, nem a melós! Magam is már 20 éve lépek azonnal, ahol ezzel találnak be. <br /><br />
"A tudatosabb generáció már szeretne részt vállalni a cég sikeréből, dönteni, vagy legalábbis érezni, hogy hatással van munkája a cég folyamataira, eredményeire."<br /><br />
A korábbi generációkra is ugyanúgy igaz mindez, csak kevésbé vagy egyáltalán nem kommunikálják már a középvezetés felé sem! A munkáltató pedig bele sem gondol mindebbe! Épp ezért nem véletlen (több példát is láttam már erre), hogy a vezetőknek a rendelkezésre álló tudásbázisról, tapasztalati tőkéről sincs halvány fogalmuk sem!<br /><br />
" Igényli a felhatalmazást, a bizalmat és ezen keresztül a fejlődést is. Ha pedig ezt nem kapja meg, akkor bizony tovább áll."<br /><br />
A középvezetők az elmúlt 20 évben épp ezeket a jellemzőket IRTOTTÁK ki a szakmunkások, technikusok teljes generációiból a hazai munkaerőpiacon! Az ipar ebbel élen járt és napjainkban is élen jár. A gondolkodás és a vezetői mentalitás nem változott! Az utóbbi hónapok munkaerőpiaci helyzete csak a retorikán változtatott, a gondolkodásmódon semmit! Ezért aztán a folyamatok sem változtak, az elvándorlás és a kiégés napról napra folytatódik. Korábbi kollégáim nagyobbik része vagy a szakterületét, vagy az országot, vagy mindkettőt elhagyta már. Alapvető tévedés, hogy a kivándorlás egyedüli motorja a hazai belpolitika! A hazai munkáltatói kultúra össze sem hasonlítható a konkurens nyugati (vagy akár már a szlovák) munkáltatók kultúrájával!<br /><br />
"Nem újdonság, hogy a személyes beszámolók, első kézből származó tapasztalatok, sokkal többet számítanak, mint bármilyen remekül megírt PR cikk vagy reklámszöveg."<br /><br />
Ez nagyon jó meglátás! Nem véletlen, hogy a közösségi médiában megjelenő információkra, kommentekre a nevesebb cégek szinte azonnal 'ugranak'! A butább megközelítés a jogi szabályozgatások, szankciók emlegetése, míg az okosabb megközelítés ezt a platformot megpróbálja a cég érdekében felhasználni. Nem túl elterjedt, de látni már kedvező példákat!<br /><br />
"Ha pedig kollégáink közül sokan gondolják azt, hogy valamiért elégedetlenek velünk, mint munkáltatóval, akkor érdemes elgondolkodnunk és lépéseket tenni ennek orvoslására, még mielőtt nagyobb híre menne a dolognak."<br /><br />
Itthon a felsővezetők legtöbbször nem gondolják mindezt végig. Talán a szolgáltatásban, ahol közvetlenül hat a munkavállalói morál a megjelenésre (ügyfélszolgálat) ez elterjedtebb. De az iparban ennek nyoma sincs!<br /><br />
"Az pedig sajnos egyértelmű, hogy a negatív híreket könnyebben kapja fel és terjeszti a média."<br /><br />
Mint ahogy ez általánosan igaz. A munkáltatók is hangsúlyosabban kezelnek munkavállalókat érintő negatív információkat, ez igaz a másik oldalra is. A különbség annyi, hogy a munkáltatókat legtöbbször segíti egy jó ügyvéd vagy a pr csoport, míg a munkavállalót nem.<br /><br />
Alapvető probléma, hogy a hazai közép- és felsővezetők döntő része számára ismeretlen fogalom a szaktudás, a szakma, a tapasztalat, a gyakorlat és a munka BECSÜLETE! Hiányzik a gondolkodásukból, az értékrendjükből és a legtöbbnek még a retorikájából is. Nem egy hazai ipari cég visel magán épp ezért stigmát (neveket nyilván nem írok)! Hosszú évek során érdekképviseleti tisztviselőként nem egy konferencián, egyeztetésen és megbeszéléseken volt 'szerencsém' mindezt a saját szemeimmel egyértelműen látnom! A munkaerőpiaci helyzet megváltozott, a gondolkodásmód és a viselkedés a régi maradt...<br />
Üdv!<br />
Kamp.
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/06/27/sztrajk_beremeles_es_az_employer_branding_kapcsolata/full_commentlist/1#c33302871
Válasz erre: A pénz nem boldogít?
2017-06-28T09:38:03+02:00
2017-06-28T09:38:03+02:00
agarik
http://blog.hu/user/988558
Hahahaha! Mikor volt ebben az országban bárhol is béremelés?<br />
BérCSÖKKENTÉS az volt.<br />
Tüntetések is az olyan alacsonyra esett bérek miatt ami már helyből és nekifutásból még a hajléktalan létezésre sem elég. Sőt, kéne egy össznépi, mert 85K-ból LEHETETLEN KIJÖNNI, pláne családot alapítani (hiába akkor a *2).<br /><br />
Mi lenne ha a "kedves meteorológus kidugná az orrát a bezárt szobából és nem vartyogna napsütésről miközben országosan szakad az eső"?
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/06/27/sztrajk_beremeles_es_az_employer_branding_kapcsolata/full_commentlist/1#c33303617
Válasz erre: A pénz nem boldogít?
2017-06-28T09:33:03+02:00
2017-06-28T09:33:03+02:00
Zsíros Bödön
http://blog.hu/user/414837
Fontos, hogy időben vegyék észre kit kell honorálni, ha ez nem történik meg, akkor már sokat nem fog érni
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/06/27/sztrajk_beremeles_es_az_employer_branding_kapcsolata/full_commentlist/1#c33303249
Válasz erre: A pénz nem boldogít?
2017-06-28T09:32:53+02:00
2017-06-28T09:32:53+02:00
TGabi
http://blog.hu/user/447524
Legordasabb tévhit, hogy a pénz nem számít a munkában. Ezt csak ilyen EU-s kísérleti telep, provinciális országokban szokták/ akarják direkt képzelni.<br /><br />
És a világon nincs annyi konferencia, ahol be lehet bizonyítani az ellenkezőjét...:) :) :) :)
https://munkaltatoimarka.blog.hu/2017/06/27/sztrajk_beremeles_es_az_employer_branding_kapcsolata/full_commentlist/1#c33303203
Válasz erre: A pénz nem boldogít?
2017-06-28T09:32:37+02:00
2017-06-28T09:32:37+02:00
2bk
http://blog.hu/user/650955
A pénz nem motivál ... annak hiánya viszont váltásra ösztönöz .... akik ennek ellenére is maradnak a nem fizető cégnél azok vagy megszállottak , vagy gyávák , vagy tudják , hogy tudásukkal új helyen nem tudnának érvényesülni .... <br /><br />
Magyarán : ahol mogyoróval fizetnek ott csak majmok dolgoznak ...