Ne legyél csendes gyilkos!

A munkáltatói márkaépítéssel együtt fejlődtek a szükséges információk begyűjtésére alkalmas eszközök. Belső elégedettségmérő módszerek, fókuszcsoportos megkérdezések, kerekasztal beszélgetések, exit interjúk stb. De vajon kezdenek is a cégek valamit ezekkel az információkkal? 

Különösen nagyvállalatok, több országban is működő multik esetében tapasztaltuk, hogy habár több féle munkáltatói márka építésre alkalmas eszközt is használnak, nem fejlődik saját brandjük. Hiába a sok lekérdezés, az elégedettségi kérdőívek, az exit interjúk, ha az onnan érkező információkkal nem kezd a cég semmit. Ilyenkor úgy néz ki, mintha ezerrel dübörögne a munkáltatói márkaépítés:a belső kommunikáció évente indítja a felméréseket, a HR szorgalmasan gyűjti az exit interjúkat. Zajlanak a vezetői kerekasztal beszélgetések, láthatóan minden a legnagyobb rendben van, mégsem történik semmi. Ezt hívjuk mi csendes gyilkos hatásnak. Nézzük meg, mi is történik ilyenkor.

Szól a lemez, ismétlődnek a számok.

A fenti gyakorlat legveszélyesebb eleme, hogy látszatintézkedések miatt a munkavállalók elveszítik a hitüket a cégben. Egy darabig lelkesen adják a visszajelzéseket, eljárnak az újabb és újabb témával kapcsolatos meetingekre, de mivel nem történik semmi a felvetéseikkel, így szépen lassan lemondanak arról, hogy tényleg elmondják a véleményüket. „Minek mondjuk el újra, ha nem változik semmi?” Ha a munkáltató elveszíti munkavállalói bizalmát, azt nagyon nehéz visszanyerni. Nem lehetetlen, de komoly munkát igényel! Csak akkor kezdjünk bele felmérésekbe, kérjünk visszajelzést, ha tényleg rászántuk magunkat, hogy szembe nézzünk esetlegesen a cég hibás működésével, hiányosságaival, s készek vagyunk azokat jobbá tenni. Ha nem áll vezetői elkötelezettség az employer branding mellett, akkor inkább halasszuk el az elindítását.

steve-halama-t6-dp7ggljg-unsplash.jpg

Csak a máz, de tartalom nincsen.

Előfordulhat, hogy a nagyobb cégekben nehéz komoly változásokat elérni. Ezért a begyűjtött információkból csak a quick win jellegű feladatokat próbálják megoldani a vezetők. Ezegyrészt gyors eredményekkel kecsegtet, másrészt nem igényelnek általában jelentős, gyökeres változtatásokat. Könnyű ezekkel a megoldásokkal sikereket elérni, de a valós problémák, súlyosabb gondok így csak eltakarásra kerülnek, meg nem oldódnak. A rövid távú előnyöket persze érdemes előre venni, de nem szabad megállítani itt a folyamatokat, mert a komoly problémák megoldása nélkül így csak kozmetikázás lesz a munkáltatói márkaépítés.

Mielőtt megnő a probléma, könnyebb megoldani is.

Lehet, hogy közhely, de az employer brandingre is igaz. Ha egy szervezet fajsúlyos visszajelzést ad egy fejlesztendő területre, akkor azt érdemes komolyan venni, s minél hamarabb megoldani, ha lehetséges, vagy legalább elkezdeni foglalkozni a lehetséges megoldásokkal. Minél tovább hagyjuk eszkalálódni a problémát, valószínűleg annál nehezebb lesz megoldani is. Egy súlyosabb fejlesztés, vagy költségesebb megoldás nyilván nehezebben vihető át a vezetőségen, de ha rávilágítunk, hogy egy esetleges költséges megoldás mekkora megtakarítással jár, s az elodázása ezt mennyivel csökkenti, akkor könnyebben meghallgatják javaslatainkat.

Érdemes tehát nemcsak megkérdezni a munkavállalókat, mit is gondolnak cégünkről, hanem a beérkező válaszokkal is foglalkozni, s nemcsak azokkal, melyeket könnyedén, egyszerűen megoldhatunk, hanem a súlyosabbakkal is!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr7515421060
Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása