Mérni, mérni, mérni!

Raimondo Montecuccoli (1609. – 1680. ) olasz származású császári hadvezér mondta: “A háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz, pénz.” Mondását már több tucat módon hajlították, értelmezték át, így teszünk mi is, de szerencsére nekünk sem csak a pénz amire szükségünk lesz!

A sikeres mukáltatói márkaépítéshez három dolog kell: mérés, mérés, mérés!

Mérni jó dolog, ha tudjuk, hogy mit és tudjuk, hogy hogyan! Munkáltatói márkaépítés terén azonban ez koránt sem egyszerű. Mit is mérjünk? Könnyű lenne erre azt mondani, hogy mindent, de valljuk be, ezzel sokat nem segítenénk. :-)

1. Mérjük a szervezet működésének hatékonyságát

Munkáltatói márkánk szempontjából kulcsfontosságú, hogy cégünk szervezete úgy működik-e, ahogyan azt a vezetés meghatározta. Azaz ugyanazt látják, gondolják a cégről a gyártósoron, vagy front office-ban dolgozók mint az igazgatósági meetingeken résztvevők. Tisztában van-e mindenki cégünk küldetésével, ugyanazon értékek mentén ítéli-e meg minden dolgozónk a vállalatot? Elengedhetetlen, hogy ezen a területen bekövetkező változásokról minél gyorsabban képet kapjunk, s ennek tükrében változtassunk, javítsunk működésünkön. Egy vállalat jelenlegi és a változtatások utáni működési hatékonyságát a legeredményesebben szakemberek által végzett szervezetfejlesztési módszerekkel, rendszeres és tudatos méréssel térképezhetjük fel.

dices-over-newspaper-2656028_1920.jpg

A munkavállalók cégről alkotott véleménye igen nagy kockázati tényezőt jelenthet.

2. Mérjük a kommunikáció hatékonyságát

Fontos, hogy mind a belső, mind a külső kommunikáció hatékonyságát mérni tudjuk! Lássuk tisztán, milyen csatornákat, milyen hatékonysággal használunk befelé, s melyeket kifelé. Ezekkel kapcsolatosan kapunk-e visszajelzésket, folyamatosan nyomon követjük-e őket, reagálunk tartalmukra, változásaikra stb? Képesek vagyunk-e biztosítani a belső és a külső kommunikáció konzisztenciáját?

3. Mérjük a potenciális munkavállalók körében márkánk ismertségét

Folyamatos külső és belső kommunikáció mellett is előfordulhat, hogy másként vélekedik potenciális munkavállalói célcsoportunk cégünkről. Ha erre nem figyelünk, s nem mérjük vissza időnként, akkor könnyen “elbeszélhetünk egymás mellett.” Különösen fontos ez a mérés, ha nem kommunikálunk rendszeresen - ezt ne tegyük, ha csak valamely okból nem muszáj - hiszen így jó eséllyel nem is figyeljük sem a közösségi, sem az egyéb online felületeket. Ennek pedig súlyos következményei lehetnek például a mások által cégünkről tett, s előttünk rejtve maradó bejegyzések, posztok, blogok stb. Ezeket egy potenciális munkavállaló egyszerű keresése felszínre hozhatja, s anélkül rombolhatjuk saját munkáltatói márkánkat, hogy akár tudnánk róla.

entrepreneur-1562823_1920.jpg

A közösségi médiát behálózó véleményáradat erősen befolyásolja a jelenlegi és potenciális munkavállalóink cégünkről alkotott véleményét.

A márkaismertség méréséhez érdemes olyan objektív rendszert használni amely automatikusan feldolgozza és a legpontosabb magyar nyelvre készített saját véleményelemző algoritmus segítségével analizálja a céggel kapcsolatos online tartalmakat.

Ha csak ezt a három nagy területet nézzük is, már most látható, hogy mérni bizony nem könnyű. Legyen szó folyamatos monitoringról, vagy egyszeri pillanatképről, számos adat, információ érkezik be munkáltatói márkánkkal kapcsolatosan. Ezeket az információkat rendszerezni, tisztítani és értékelni kell, hogy visszajelzést kapjunk munkáltatói márkaépítésünkkel kapcsolatosan. Fontos, hogy tudatosan építsük fel a mérni tervezett folyamatokat, alakítsuk ki a mérés eszközeit.

Tudjuk, hogy mit kérdezünk meg egy exit-interjúban, mit mérünk külső kommunikációnk hatékonyságában, s mire vagyunk kíváncsiak belső kommunikációnk eredményessége kapcsán. Milyen adatokat akarunk numerikusan mérni, tárolni, abból milyen következtetéseket vonunk le, s milyen kérdéseket, véleményeket kezelünk szövegesen, azokat hogyan összesítjük, osztályozzuk stb. Végezetül pedig ne felejtsük el, hogy a mérési adatokat ki is kell értékelni. Meg kell tudnunk mutatni, hogy a kulcsmutatók egy-egy tevékenységünkre, kampányunkra reagálnak-e, milyen időtávon, s milyen irányba. Ezt pedig a menedzsment számára is érthetővé, átláthatóvá kell tegyük, különösen, ha szeretnénk, hogy munkáltatói márkaépítési javaslatainkat a jövőben is támogassák, költségkeretet adjanak hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr3712787750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása