Az 5 legfontosabb employer branding gondolat a JobXperience konferenciáról

Csokorba szedtük a leglényegesebb megállapításokat és frappáns mondatokat a munkáltatói márkaépítés kapcsán. A teljesség igénye nélkül következzenek a JobXperience - HR&KOMM konferencia témái, melyek közül már korábban mi is közzétettünk néhány gondolatébresztőt blogunkon.

 

A fiatalság ne probléma legyen, hanem ösztönző erő!

A mostani generációnak fontos a rugalmas időbeosztás, a motiváló, értelmes munka, a fejlődési lehetőség, a belátható karrierív és az őszinte kommunikáció a munkáltató részéről. „A fiatalok szeretik, ha vezetik - de nem megvezetik őket” – mondta Bencze Róbert, a PWC Magyarországtól. A konferencia kerekasztal beszélgetésében szóba került, hogy a tapasztaltabb generáció szabadosnak, állásszédelgőnek gondolja a fiatalabbakat, pedig a helyzet csupán az, hogy az Y és Z generáció egyszerűen csak tudatosan kihasználja a jelenlegi munkaerőhiányból kialakult előnyt. Ha nem lát megfelelő karrierlehetőséget, nem érzi magát jól a cégnél, akkor próbaidő alatt vagy fél, 1 év múlva tovább is áll.

fiatalok.jpg

A fiatalabb munkavállalók vagánysága új lendületet is adhat a cégnek.

Az Y-osok és Z-sek elvándorlását, kivándorlását vagy fluktuációját nem problémaként kellene aposztrofálnia a cégeknek, hanem figyelmeztető jelként. Akik nem változtatnak, nem teszik vonzóbbá, hitelessé munkáltatói márkájukat a potenciális és jelenlegi munkavállalóik számára, azoknak bizony idővel minden generáció problémát fog jelenteni.

Nem az álláshirdetésre, hanem csapatba jelentkeznek az álláskeresők

Ez a megállapítás Németh Anna, a DreamJo.bs társalapítójának előadásában hangzott el. A konferencián megannyi előadó alátámasztotta ezt a gondolatot, hogy a munkahelyi környezet, benne az elégedett, jófej kollégák milyen nagy szerepet is játszanak egy munkavállaló megtartásában, vagy új dolgozók toborzásánál.

Szóba került továbbá, hogy egy adott vállalat munkavállalói a leghitelesebb információforrások az adott cégnél és egyben a vállalat munkáltatói márkájának legjobb hírvivői is. Érdemes tehát a munkáltatói márka mellett a munkavállalói márkát (employee branding) is fényesíteni.

Nem lehet csak pénzzel motiválni!

A PWC Magyarország Y és Z generációra vonatkozó kutatásából is kiderült, hogy a pénz nem minden, és a fiatalokat több is hajtja, mint a vaskos bankszámla.

fizetes_employer_branding.jpg

Nem csak a pénztárcájuk vastagsága izgatja a munkavállalókat.

Füzér Gábor, az Assesment System ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy alapvetően elfelejtettük a jól működő megoldásokat és igazságokat, túlmisztifikáltuk a motivációt. Az egyre fogyóban lévő pénzhez nyúlunk ahelyett, hogy elismerő szavakat, szívességeket, ajándékokat adnánk a munkavállalóinknak és minőségi időt töltenénk velük.

A közösségi média kegyetlen tükör lehet a munkáltatói márkának!

A Café PR ügyvezető igazgatója, Balaton Anita két legfontosabb kulcsszót emelt ki, mint jelenlegi tendencia az employer branding területén: transzparencia és hitelesség. Ma már, a web2-nek köszönhetően egyszerűen nincs, és nem is lehet különbség külső és belső munkáltatói márkakommunikáció között, hiszen egy cég kommunikálhat magáról bármit, de a Social Mediának köszönhetően pillanatok alatt kiderül róla, ha ott mégsem olyan jó dolgozni, mint amennyire a bejegyzések illusztrációiban mosolyognak a képügynökséges arcok.

Ha HR-esként szeretnéd tudni, mit gondolnak vállalatodról a weben, keresd a HireWisert: komplex big data analízisen alapuló rendszerünknek köszönhetően mi valós időben, pontosan tudjuk mérni, milyen állapotban van valójában a munkáltatói márkád, kik a véleményvezérek, azok hol és mit kommunikálnak rólad. Kérd demo riportunkat, hogy képet alkothass szolgáltatásunkról!

Határozd meg az értékeidet és élj, dolgozz ezek szerint!

Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs igazgatója előadásában hangsúlyozta az örökérvényű marketingkommunikációs alaptételt: az USP, vagyis az employer branding esetén az EVP-k pontos meghatározásának jelentőségét. A munkáltatónak, ugyanúgy, ahogyan egy fogyasztói márkának, pontosan meg kell tudnia különböztetnie magát a versenytársaitól. Tudnia kell, ő miben tud mást nyújtani egy másik, hasonló profilú céghez képest, és tudnia kell, hol és hogyan kommunikálhatja ezt hatékonyan.

Ebben az esetben az „értékharmónia nagyon fontos” – szögezte le Feitel Balázs, az Ipsostól. Ha a vállalaton belüli értékek nincsenek harmóniában egymással és a kifelé közvetített képpel, akkor a cég munkáltatói márkája is nagy veszélybe kerülhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr3212605591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő