Szauna az irodában - avagy így érd el, hogy munkavállalóid a legnagyobb hőség miatt se legyenek elkeseredve, ha munkáról van szó

Beköszöntött a forró nyár, a hőmérséklet gyakran elviselhetetlenül melegnek tűnik. Ilyenkor az embernek legtöbbször szinte semmihez nincs kedve, így a munkahely gondolata is sokszor kellemetlen grimaszt varázsolhat az arcunkra. Munkáltatóként mit tehetünk, hogy a nyári kánikulában a lehető legjobb körülményeket teremthessük meg munkavállalóinknak?

20190701b.jpeg

Hoztunk néhány példát:

  1. Légkondicionáló, vagy ventilátor

Ha megengedhetjük magunknak, legjobb megoldás lehet a jól ismert légkondi. Oda kell figyelnünk, hogy maximum 6-7 Celsius-fokkal legyen hűvösebbre állítva, mint a kinti hőmérséklet, de kétségtelenül az egyik legjobb megoldás az iroda-szauna ellen. Mindenképp tartsuk észben, hogy sajnos előfordulhat, hogy valaki allergiás rá, ezért először mindenképp győződjünk meg az igényekről.

Ha nem megoldható a légkondicionáló beszerzése, gondolkodjunk kisebben: egy-két egyszerűbb ventilátor is hatalmas segítséget jelenthet a rekkenő hőségben. Ha nagyon személyre szeretnénk szabni az élményt (és kisebb létszámú vállalkozásról beszélünk), a legideálisabb igényfelmérést követően mindenkinek beszerezni egy mini asztali ventilátort, amit akkor használhat, amikor csak kedve tartja, ezzel nem zavarva mások kényelmét.

Fontos, hogy bármelyik légmozgató rendszer alkalmazása mellett ügyeljünk a szellőztetésre, hiszen sokkal hatékonyabb, ha a friss, oxigén dús levegőt keringeti a ventilátor, vagy a légkondicionáló.

  1. Folyadék

Bár lehet, hogy alapvetőnek tűnik, mindenképp kiemelt figyelmet kell fordítanunk a folyadék utánpótlására. A folyadékbevitel az egyik legfontosabb emberi teendő, főleg ebben a nagy melegben, munkáltatóként pedig biztosítanunk kell a lehetőséget erre. Sajnos nem minden irodában alkalmas a csapvíz emberi fogyasztásra, így a legjobb, ha nagyobb mennyiségű szénsavas és szénsavmentes ásványvízről gondoskodunk (akár egy adagoló automata formájában).

Bár elsőre talán banálisnak tűnik, tudományos érvekkel alátámasztott tény, hogy egy bögre forrócsokoládé, egy csésze tea, vagy egy pohár kávé sokkal hatékonyabban „hűt”, mint a jeges folyadékok. Ennek oka egészen egyszerű: szervezetünkbe kerülve a forróságra úgy reagál testünk, hogy azonnal hőmérsékletcsökkenést alkalmaz, ezáltal a kinti levegőt kevésbé érezzük melegnek. Ezek elkészítéséhez szükséges eszközök biztosítása fontos szempont lehet, ráadásul nem szezonális, így bármely évszakban kiváló hasznukat vehetjük.

  1. Nagyobb rugalmasság

Mindenképpen egy kicsit elnézőbbnek kell lennünk a szüneteket figyelembe véve. Egy-egy napközbeni kimenő, fagyi-szünet ráfér mindenkire. (Esetleg célszerű beszerezni egy irodai fagyasztót, és megtölteni jégkrémmel, és egyéb jeges finomságokkal!) Persze oda kell figyelnünk, hogy ne menjen a munka rovására, de egy kis plusz nyári lazaság belefér, beleértve a nagyon szigorú dresscode-ot is. Egy rövid ujjú ing, egy nem zavarba ejtően rövid szoknya, vagy rövidnadrág, és máris mindenki kényelmesebben érzi magát a bőrében.

+1. Egy kis pszichológiai trükk

Célszerű az irodai dekort, meglévő képeket egy kicsit hűvösebb hangulatúra cserélni. A kék szín, havas tájképek, hóesést ábrázoló festmények egy kicsit megtrükközik az agyunk működését, és máris nem érezzük olyan elviselhetetlennek a nyári forróságot.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr5214920598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzu 2019.07.02. 14:10:39

"hogy maximum 6-7 Celsius-fokkal"

Erre van bármilyen értelmes forrás? Mert rengeteg helyen láttam leírva de hatalmas hülyeségnek tűnik.
Egyrészt ha kint 37 fok van, akkor legyen bennt 30?
Másrészt nekem otthon a házban is 24 fok van, miért lenne probléma, ha oda van beállítva az irodában a klíma.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása