Csokorba szedtük a leglényegesebb megállapításokat és frappáns mondatokat a munkáltatói márkaépítés kapcsán. A teljesség igénye nélkül következzenek a JobXperience - HR&KOMM konferencia témái, melyek közül már korábban mi is közzétettünk néhány gondolatébresztőt blogunkon.
A fiatalság ne probléma legyen, hanem ösztönző erő!
A mostani generációnak fontos a rugalmas időbeosztás, a motiváló, értelmes munka, a fejlődési lehetőség, a belátható karrierív és az őszinte kommunikáció a munkáltató részéről. „A fiatalok szeretik, ha vezetik - de nem megvezetik őket” – mondta Bencze Róbert, a PWC Magyarországtól. A konferencia kerekasztal beszélgetésében szóba került, hogy a tapasztaltabb generáció szabadosnak, állásszédelgőnek gondolja a fiatalabbakat, pedig a helyzet csupán az, hogy az Y és Z generáció egyszerűen csak tudatosan kihasználja a jelenlegi munkaerőhiányból kialakult előnyt. Ha nem lát megfelelő karrierlehetőséget, nem érzi magát jól a cégnél, akkor próbaidő alatt vagy fél, 1 év múlva tovább is áll.
A fiatalabb munkavállalók vagánysága új lendületet is adhat a cégnek.
Az Y-osok és Z-sek elvándorlását, kivándorlását vagy fluktuációját nem problémaként kellene aposztrofálnia a cégeknek, hanem figyelmeztető jelként. Akik nem változtatnak, nem teszik vonzóbbá, hitelessé munkáltatói márkájukat a potenciális és jelenlegi munkavállalóik számára, azoknak bizony idővel minden generáció problémát fog jelenteni.
Nem az álláshirdetésre, hanem csapatba jelentkeznek az álláskeresők
Ez a megállapítás Németh Anna, a DreamJo.bs társalapítójának előadásában hangzott el. A konferencián megannyi előadó alátámasztotta ezt a gondolatot, hogy a munkahelyi környezet, benne az elégedett, jófej kollégák milyen nagy szerepet is játszanak egy munkavállaló megtartásában, vagy új dolgozók toborzásánál.
Szóba került továbbá, hogy egy adott vállalat munkavállalói a leghitelesebb információforrások az adott cégnél és egyben a vállalat munkáltatói márkájának legjobb hírvivői is. Érdemes tehát a munkáltatói márka mellett a munkavállalói márkát (employee branding) is fényesíteni.
Nem lehet csak pénzzel motiválni!
A PWC Magyarország Y és Z generációra vonatkozó kutatásából is kiderült, hogy a pénz nem minden, és a fiatalokat több is hajtja, mint a vaskos bankszámla.
Nem csak a pénztárcájuk vastagsága izgatja a munkavállalókat.
Füzér Gábor, az Assesment System ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy alapvetően elfelejtettük a jól működő megoldásokat és igazságokat, túlmisztifikáltuk a motivációt. Az egyre fogyóban lévő pénzhez nyúlunk ahelyett, hogy elismerő szavakat, szívességeket, ajándékokat adnánk a munkavállalóinknak és minőségi időt töltenénk velük.
A közösségi média kegyetlen tükör lehet a munkáltatói márkának!
A Café PR ügyvezető igazgatója, Balaton Anita két legfontosabb kulcsszót emelt ki, mint jelenlegi tendencia az employer branding területén: transzparencia és hitelesség. Ma már, a web2-nek köszönhetően egyszerűen nincs, és nem is lehet különbség külső és belső munkáltatói márkakommunikáció között, hiszen egy cég kommunikálhat magáról bármit, de a Social Mediának köszönhetően pillanatok alatt kiderül róla, ha ott mégsem olyan jó dolgozni, mint amennyire a bejegyzések illusztrációiban mosolyognak a képügynökséges arcok.
Ha HR-esként szeretnéd tudni, mit gondolnak vállalatodról a weben, keresd a HireWisert: komplex big data analízisen alapuló rendszerünknek köszönhetően mi valós időben, pontosan tudjuk mérni, milyen állapotban van valójában a munkáltatói márkád, kik a véleményvezérek, azok hol és mit kommunikálnak rólad. Kérd demo riportunkat, hogy képet alkothass szolgáltatásunkról!
Határozd meg az értékeidet és élj, dolgozz ezek szerint!
Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs igazgatója előadásában hangsúlyozta az örökérvényű marketingkommunikációs alaptételt: az USP, vagyis az employer branding esetén az EVP-k pontos meghatározásának jelentőségét. A munkáltatónak, ugyanúgy, ahogyan egy fogyasztói márkának, pontosan meg kell tudnia különböztetnie magát a versenytársaitól. Tudnia kell, ő miben tud mást nyújtani egy másik, hasonló profilú céghez képest, és tudnia kell, hol és hogyan kommunikálhatja ezt hatékonyan.
Ebben az esetben az „értékharmónia nagyon fontos” – szögezte le Feitel Balázs, az Ipsostól. Ha a vállalaton belüli értékek nincsenek harmóniában egymással és a kifelé közvetített képpel, akkor a cég munkáltatói márkája is nagy veszélybe kerülhet.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.