Oldd fel a meetingek feszültségét, elmondjuk, hogyan!

Egyáltalán nem szokatlan helyzet, hogy a folytonos meetingek stresszhelyzetet szülnek, mely akár a munkavállaló felmondásához is vezethet. Na de mit is tehetünk ez ellen? A válasz egyszerűbb, mint gondolnánk!

Észre sem vesszük, mégis gyakran előforduló eset, hogy a kis- és középvállalati (KKV) meetingek olyan szintű negatív élménnyé válnak az idő múlásával, hogy a munkavállaló inkább dönt a felmondás mellett, mint tovább cipelje teherként az állandóvá vált nyomást. Minden munkáltatónak szem előtt kell tartania a munkaerő megtartás nehézségeit, és lehetőségeihez mérten minimálisra kell redukálnia az okokat, amelyek miatt elveszíthet egy alkalmazottat. Ilyen tényezőnek számíthat például a folytonos meetingek okozta stressz, mely azonban rendkívül egyszerűen kiküszöbölhető, ha odafigyelünk néhány apró, ám jelentőségteljes részletre.

Elsősorban rendkívül fontos, hogy a részt vevő felek személyesnek érezzék a meghívást. Egy személyre szóló meghívó sokkal ösztönzőbb, és kellemesebb hatást kelt az emberben, mint egy száz főnek kiküldött, sablonos körlevél. A meghívóban mindenképpen célszerű csatolni a részletes, ám nem riasztóan hosszú napirendet.

Célszerű szem előtt tartani, hogy a rendszeres, gyakori meetingek könnyedén vezethetnek kiégéshez. A legtöbb esetben minél kevesebb idő telik el két találkozó között, annál kevesebb feldolgozandó információ kerül terítékre, így akár indokolatlannak és feleslegesnek tűnhet összerántani a társaságot. Persze akadnak területek, melyeknél elengedhetetlen a gyakori egyeztetés, ám nagyon fontos megtalálnunk a tökéleteshez legközelebb álló, egészséges egyensúlyt.

design-desk-display-313690.jpg

Egy meetinget jól levezetni éppolyan nehéz, mint egy iskolai tanórát megtartani: fáradt tekintetekkel szembenézve kell a lankadó figyelmet folyamatosan fenntartani. Úgy gondolom, hatalmas segítség lehet ebben, ha a prezentáló fél kerüli a hosszú, bonyolult mondatszerkezeteket, és lényegre törően fogalmaz. Többszörösen tesztelt és alátámasztott állítás, miszerint a segédeszközök alkalmazása is hasznos lehet, ugyanis sokan vizuálisabban gondolkodnak, mint mások, az elhangzottak mellett az illusztráció segíti őket a koncentrációban. Használhatunk diavetítést, esetleg képeket, videókat, animált grafikonokat, és máris magasabb százalékot érünk el a hányan figyelnek a mondanivalóra című skálán.

Sokat javíthat még a közérzeten az interaktivitás. Sokkal barátságosabb és kevésbé feszült a környezet, ha nem csap arcon minket a hierarchikus alárendeltség. Amint a többi fél is bevonásra kerül a beszélgetésbe, és megszűnik az „én beszélek, ők hallgatnak” szituáció, ezáltal emberközpontúbbá téve a rendszert. Előfordulhat, hogy ennek ellenére nem szólal meg senki, nem osztják meg gondolataikat, ám biztosítanunk kell őket arról, hogy a lehetőségük megvan rá. Talán a legfontosabb részlet, amire oda kell figyelnünk, hogy a stresszhelyzeteket (és ezzel a felmondás lehetőségét) elkerüljük, a hangnem. Természetesen a protokolláris szabályokon nem léphetünk át, ám sokkal kiegyensúlyozottabban zajlanak azok a KKV meetingek, ahol a hangnem közvetlenebb és barátibb, mintsem száraz és hivatalos.

Ha ezekre az apróságokra odafigyelünk, nem is lesz olyan nehéz az a bizonyos munkaerő megtartás.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr9214145741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása