Gondolkoztál már azon, hogy sok esetben az álláshirdetéseid az álláskereső első benyomását is meghatározzák Rólad, mint munkáltatóról? A hirdetések szövegezésének munkáltatói márkára kifejtett hatása ugyan sejthető, kutatásunkból mégis az látszik, hogy a magyar pozícióleírások szerzői sokszor nem jutnak túl a mindenki által jól ismert idiómákon. De jöjjenek a Hirewiser partnercége, a Neticle által felfedett hírhedt kifejezések, amik az elmúlt három hónap gyakornoki hirdetéseit tömegével jellemezték.
1. ábra: Milyen témák a legmeghatározóbbak a gyakornoki hirdetésekben? (Forrás: Neticle)
Szóval mit is ígérnek a cégek a gyakornokok számára 2018-ban? Kb. ugyanazt, mint eddig. Mint ahogyan a gyakornoki pozíciókkal kapcsolatosan leggyakrabban előkerülő témákat felvázoló 1. ábra. is mutatja, leginkább „fejlődési lehetőséget” a „dinamikusan fejlődő vállalat”-oknál, ahol a csapat egyébként „fiatalos”, „támogató” és szintén „dinamikusan fejlődő”. (ld. 2. ábra)
Ismerősen hangzik, ugye?
2. ábra: A csapat-ok jellemzésére használt tulajdonságok (Forrás: Neticle)
Egy másik grafikon, amiből rálátást kaphatunk a pozícióleírásokban gyakran használt szófordulatokra, az azok kulcstulajdonságait felsorakoztató 3. ábra. A gyakornoki álláshirdetések szerzőinek kedvenc szókapcsolata idén is a híres-neves „versenyképes fizetés” szókapcsolat volt, amit, bár sok másféle módon is meg lehet fogalmazni, a hirdetők valamiért mégis ragaszkodnak a jó öreg idiómához. És mindezt mi másért kapnák a gyakornokok, mint a „változatos munkáért”?
3. ábra: Milyen termék/szolgáltatások tulajdonságok a legfontosabbak a gyakornoki álláshirdetésekben? (Forrás: Neticle)
Mi a konklúzió?
Kutatásunkkal szerettünk volna arra rávilágítani, hogy mennyire egyszerű kitűnni a tömegből az álláshirdetések piacán egy-egy frappánsabb megfogalmazással, ugyanis látszik, hogy a legtöbb megfogalmazás ugyanazokat az ezerszer olvasott kliséket sorakoztatja fel.
A mi tanácsunk az volna, hogy ne félj eltérni a fent látott bevett sémáktól, hiszen egy hangyányit kreatívabban megírt álláshirdetés jobban megragad az álláskeresőben, ami pozitívan tükröződhet vissza majd a jelentkezőid számában és munkáltatói márkádról kialakított percepciókban is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.