A munkáltatói márka építése indukálja a változásokat

A 2018-as Márkaépítés a munkaerőpiacon konferencián jártunk, melynek fókuszában a KKV-k számára használható megoldások, eszközök és a HR technológiai újdonságok álltak. A rendezvény kapcsán Káli György-gyel, a a Brandbook magazin és a brandbook.hu főszerkesztőjével beszélgettünk.

  • Miért a munkáltatói márkát választottátok az idei konferencia fő témájának?

Többféle vonalon is mozgunk, működtetünk egy Brands Klub nevű üzleti közösséget, foglalkozunk service design-nal, tartunk üzleti képzéseket és szervezünk konferenciákat is. Ez utóbbiak közül egyik  a munkáltatói márkaépítés másik pedig az üzleti design téma, illetve készítünk egy építőipari magazint, a MAÉP-ot, ehhez köthetően szervezünk épitőipari innovációs konferenciát is, bár ez utóbbi még nagyon gyerekcipőben jár… Így áll össze a portfóliónk, és kerestünk egy olyan témát, ami az egész cégcsoportunknak releváns lehet. Mindemellett, ha megnézzük egyrészt a munkáltatói márkaépítés nagyon friss téma, sok embert érdekel és érint, tehát nemcsak létező de égető problémáról beszélünk. Másrészt ez az irány nagyon sok előremutató változást is indukált a hazai cégek életében. Magam is sokat foglalkozom azzal, hogy hogyan lehet egy cégen belül a problémákat úgy megszüntetni, hogy az azonos helyen de mégis más munkaterületeken dolgozó embereket eltudjuk egy platformon helyezni és közös megoldásokat tudjunk kreálni. A munkáltatói márka olyan téma, ahol a marketingesnek és a HR-esnek együtt kell dolgoznia, illetve a döntéshozó is nagyon fontos ebben a rendszerben. Hiszen hiába talál ki jó megoldásokat a HR-es, és a marketinges, ha  a leadership nem hagyja jóvá ezeket és nem áll bele  a változásba. Az volt az elsődleges szempontunk, hogy ez egy olyan rendezvény legyen ahol nem az a cél, hogy mindenki az employer branding fontosságáról beszéljen, hanem inkább arra fókuszáltunk, hogy alapvetően az előadók különböző trendeket mutassanak be és legyenek úgymond „belemenősebb” jellegű szekciók is.

bekonf2018_037.jpg

  • Az érdeklődők között hányan vannak HR-esek és hányan kommunikációs szakemberek?

Tavaly feltette ezt a kérdést az egyik előadónk, akkor 30-30% volt az arány, a többiek vagy  cégvezetők, vagy diákok voltak. Most még nem tudjuk pontosan a  számokat de a regisztráció alapján hasonló adatokat tudnék mondani.

  • Az előadások témáit a szerint állítottátok össze, hogy lekutattátok, megnéztétek a fókuszproblémákat?

Tavaly volt egy felmérésünk, ebben kérdőívvel kérdeztünk rá, hogy milyen témák foglalkoztatják a munkavállalókat, ennek eredményeit is figyelembe vettük a koncepció kialakításánál. Fontos volt az is, hogy legyen meg a diverzitás a megközelítések között, tehát például a marketinges és a HR-es is ismerje meg egymás területét, gondolkodását. A harmadik megközelítés a női vezetők szerepe lett, a mostani konferencián kerekasztal beszélgetést is szerveztünk erre a témára.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr4013849338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (16) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (3) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (1) elemzés (4) előadások (3) employer branding (54) employer branding stratégia (13) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (4) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (7) HO (3) home office (2) HR (20) hvg (1) ideális munkahely (8) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (26) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (11) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (15) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (14) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (4) munkáltató (3) munkáltatói márka (54) munkavállaló (12) nagyvállalat (52) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (3) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (8) SSC (1) szervezeti kultúra (16) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) válság (2) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (8) zaklatás (1) Z generáció (10) Címkefelhő