A 2018-as Márkaépítés a munkaerőpiacon konferencián jártunk, melynek fókuszában a KKV-k számára használható megoldások, eszközök és a HR technológiai újdonságok álltak. A rendezvény kapcsán Káli György-gyel, a a Brandbook magazin és a brandbook.hu főszerkesztőjével beszélgettünk.
- Miért a munkáltatói márkát választottátok az idei konferencia fő témájának?
Többféle vonalon is mozgunk, működtetünk egy Brands Klub nevű üzleti közösséget, foglalkozunk service design-nal, tartunk üzleti képzéseket és szervezünk konferenciákat is. Ez utóbbiak közül egyik a munkáltatói márkaépítés másik pedig az üzleti design téma, illetve készítünk egy építőipari magazint, a MAÉP-ot, ehhez köthetően szervezünk épitőipari innovációs konferenciát is, bár ez utóbbi még nagyon gyerekcipőben jár… Így áll össze a portfóliónk, és kerestünk egy olyan témát, ami az egész cégcsoportunknak releváns lehet. Mindemellett, ha megnézzük egyrészt a munkáltatói márkaépítés nagyon friss téma, sok embert érdekel és érint, tehát nemcsak létező de égető problémáról beszélünk. Másrészt ez az irány nagyon sok előremutató változást is indukált a hazai cégek életében. Magam is sokat foglalkozom azzal, hogy hogyan lehet egy cégen belül a problémákat úgy megszüntetni, hogy az azonos helyen de mégis más munkaterületeken dolgozó embereket eltudjuk egy platformon helyezni és közös megoldásokat tudjunk kreálni. A munkáltatói márka olyan téma, ahol a marketingesnek és a HR-esnek együtt kell dolgoznia, illetve a döntéshozó is nagyon fontos ebben a rendszerben. Hiszen hiába talál ki jó megoldásokat a HR-es, és a marketinges, ha a leadership nem hagyja jóvá ezeket és nem áll bele a változásba. Az volt az elsődleges szempontunk, hogy ez egy olyan rendezvény legyen ahol nem az a cél, hogy mindenki az employer branding fontosságáról beszéljen, hanem inkább arra fókuszáltunk, hogy alapvetően az előadók különböző trendeket mutassanak be és legyenek úgymond „belemenősebb” jellegű szekciók is.
- Az érdeklődők között hányan vannak HR-esek és hányan kommunikációs szakemberek?
Tavaly feltette ezt a kérdést az egyik előadónk, akkor 30-30% volt az arány, a többiek vagy cégvezetők, vagy diákok voltak. Most még nem tudjuk pontosan a számokat de a regisztráció alapján hasonló adatokat tudnék mondani.
- Az előadások témáit a szerint állítottátok össze, hogy lekutattátok, megnéztétek a fókuszproblémákat?
Tavaly volt egy felmérésünk, ebben kérdőívvel kérdeztünk rá, hogy milyen témák foglalkoztatják a munkavállalókat, ennek eredményeit is figyelembe vettük a koncepció kialakításánál. Fontos volt az is, hogy legyen meg a diverzitás a megközelítések között, tehát például a marketinges és a HR-es is ismerje meg egymás területét, gondolkodását. A harmadik megközelítés a női vezetők szerepe lett, a mostani konferencián kerekasztal beszélgetést is szerveztünk erre a témára.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.