Adatvezérelt employer branding
Hogyan segíti a social listening a munkáltatói márkaépítést?

Folyamatosan mérni egy cég munkáltatói márkáját ma már nem igazán jelent előnyszerzési lehetőséget a piacon. A social data felhasználása és az insightok alkalmazása a munkáltatói márkaépítési stratégiánk (igen, nem árt, ha van ilyenünk 2017-ben) tervezésekor nem egy különleges kiképzésben részesített HR-osztag szupertitkos egzotikus levédetett eljárása, épp ellenkezőleg: alapvető és szükségszerű minden cég számára, feltéve ha szeretnék a minőségi munkaerőt könnyen és gyorsan megtalálni, és ugyanazzal a lendülettel meg is tartani.

icon-2486501_1920.jpg

A social listening lényeges eleme a munkáltatói márka pontos feltérképezésének és fejlesztésének.

Ehhez pedig tudniuk (tehát mérniük!) kell, hogy a cégről mint munkáltatóról milyen kép alakul ki az internetezők fejében. Hogyan? Social listeninggel.  Mutatunk pár példát!

  • Igazán megvilágosító erejű felismerésekhez azonban érdemes egy lépéssel tovább menni, és összevetni az adatokat a főbb konkurens cégek mutatóival, így kontextusba helyezve a teljesítményünket a munkáltatói márkák versenyében. 
  • Ha azt tapasztaljuk, hogy a fiatal lángelmék rendre ugyanazon versenytárs munkáltatókat találják ideálisnak ahhoz, hogy kibontakoztassák a bennük rejlő végtelen potenciált, akkor érdemes megfigyelni és ellesni, milyen employer branding fogásokat, best practice-eket alkalmaznak. 
  • A Neticle rendszerében a web véleménye egyetlen számszerűsített mutatóban, a véleményárfolyammal kirajzolható. A véleményárfolyam görbéjének esése vagy emelkedése megmutatja, hogyan változik időben a cég általános megítélése, a hirtelen változásokról pedig riasztást küld, így gyorsan észrevehetjük, ha a személyes Facebook profilunk helyett a céges oldalon osztjuk meg a legújabb képünket a macskánkról.

neticle.jpg

    A mérés a munkáltatói márkaépítés alapja. Ebben segít a Neticle!

    • A munkáltató neve kapcsán felmerülő kulcs témák és tulajdonságok jelzik, hogy a céget a szakmabeliek fejben mivel azonosítják. Ebből kiderül, mitől szexi az adott cég, miért jó ott dolgozni, de akár az elvándorlás fő okait is megmutathatja. Elég nagy öngól, ha ezekre az insightokra nem építünk a HR stratégia kidolgozása során. 

     A Neticle saját példája: mivel mostanában sok új területre kerestek csapattagot, így a munkaerő-keresés első fázisa mindig kutatással indult. A webfejlesztői állás kapcsán aztán kiderült, hogy egy eddig nem ismert oldalon érdemes a fejlesztőket elérni állás ügyben, valamint az is, hogy legjobban az állásinterjútól tartanak, méghozzá az élőben kódolástól.

        • Az sem hátrány, ha relevánsat szólunk, azaz a tartalomstratégiát érdemes olyan szakmai témák köré szervezni, amik megmozgatják a potenciális munkavállalókat
        • Nem utolsó sorban ellenőrizhetjük a munkáltatói márkaépítésünk hatékonyságát. Ha ugyanis a kép, ami webes vélemények alapján kirajzolódik a vállalatról, és amit szeretnénk közvetíteni a cégről mint munkáltatóról a célközönségnek, nem egyezik, akkor az üzenet nem ment át – így pedig a cég sem employer brandingből. 

    A webes véleményekre támaszkodva jóval egyszerűbb egy márka arculatát felépíteni vagy alakítani, mintha előzetes akcióterv nélkül vágunk bele.

    A valós idejű adatok és insightok szolgáltatásában a Neticle, az adatvezérelt employer branding stratégia kialakításában és a tanácsadásban a HireWiser képvisel kiemelt szakértelmet a piacon.

    A bejegyzés trackback címe:

    https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr1112987642

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.

    Blogunk célja:

    Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

    Friss topikok

    Címkék

    állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
    süti beállítások módosítása