3+1 tipp a HVG állásbörze kiállítóinak

Lezárult a HVG állásbörze őszi etapja. A tavaszi után ismét kint jártunk a börzén és igyekeztünk feltérképezni a kiállítókat employer branding szempontból. Megannyi impozáns standdal és ügyes megoldással találkoztunk, de az arénás körutunk során nemcsak a külcsínre figyeltünk, a céget népszerűsítő standon jelenlevő munkavállalók kommunikációs készségeit és felkészültségét is górcső alá vettük (ez utóbbiról azonban a következő blogbejegyzésünkben értekezünk).

Most következzen 4 (sajnos) tipikus megjelenési, tárgyi probléma, amin tanácsainkat megfogadva később könnyedén javíthatnak a most hasonló bakikat elkövető cégek.

1. Kiteregetett álláshirdetések, standra ragasztott cetlik

A tavaszi állásbörzén találkoztunk szakadt roll uppal, megviselt ajándéktárgyakkal, de szerencsére ez kevésbé volt jellemző az őszi standokra. A mostani látogatásunk során a középiskolai diákelnök választás kampányidőszakára hasonlító cetliragasztásra lettünk figyelmesek egyes standoknál. A pultra, a hátfalra vagy a stand tetejére celluxozott A4-es álláshirdetéseken, cégbemutatókon és nyereményjáték felhívásokon akadt meg a tekintetünk.

Tipp: Az állásbörzére érdemesebb inkább egy prospektus vagy irattartót beszerezni. Nem szükséges a stand dekorálásához gigászi beruházás. A lényeg, hogy a stand és a stand háttere tükrözze azt, amivel a cég foglalkozik és legyen letisztult, hiszen a meghirdetett pozíciók mellett a potenciális munkavállaló számára a stand megjelenése teszi leginkább vonzóvá a céget.

20171004_093330.jpg

 A Glencore egy egyszerű és letisztult megjelenéssel érkezett a HVG állásbörzére.

2. A digitalizáció csodái és buktatói

A számítógépes adattárolás korában egyes cégek még mindig papírcetliken gyűjtenek elérhetőségeket és töltetnek ki adatlapokat. Ezzel mindaddig nem lenne gond, amíg a papírfecnikre felírt adatokat nem vinnék be az állásbörzét követően egy excel fájlba.

Tipp: Ha nem fér bele a büdzsébe a tablettartó pult vagy tapipados kijelző, nem probléma. A standhoz fáradó érdeklődő felé fordított laptoppal vagy tablettel is megoldható az adattárolás. Az legmodernebb megoldások egyike, hogyha az adatok megadása előtt vagy után a cég weboldalán vagy egy külön erre az alkalomra fejlesztett site-on tudnak regisztrálni és nézelődni az álláskeresők.

Egy ilyen eseményen sajnos elmehet az internet, viszont ha erre épül a cég bemutatója, a regisztráció, az attrakció, akkor biztos ami fix, még börze előtt érdemes készülni egy, az eszközre csatlakoztatható mobilnetes megoldással.

3. „Jó cuccok voltak ennél a cégnél, de fogalmam sincs mivel foglalkoznak.”

Izgalmas játékokat próbálhattak ki a börzén résztvevők és megannyi brandingelt ajándéktárgyat zsebelhettek be. Ez mind szuper, de a bekezdés idézőjelbe tett címe tükrözi leginkább, hogy ezeknek valójában nem sok értelme van. Ha a HR-es nem kér egy beszélgetést, önéletrajzot és nem mutatja be a standra érkező játékosnak vagy toll/papír/stresszlabda/édesség gyűjőknek a céget, akkor csak ablakon kiszórt pénz az állásbörzén felvonultatott márkázott termékarzenál.

Tipp: Érdemes olyan dologgal lekötni a potenciális munkavállalót, ami betekintést nyújt abba, hogy vajon milyen is lenne dolgozni a cégnél. Miket lehet kihozni az anyagból, az eszközökből vagy milyen a csapattal együtt dolgozni.

20171004_110036.jpg

Például a Hauni gépgyártó vállalatnál kipróbálhatták a lemezmegmunkálást és a megfelelő eszközök segítségével elefántot vagy bármilyen izgalmas dolgot hajtogathatottak maguknak a börzére látogatók.

20171004_123052_1.jpg

A Suzuki szintén egy izgalmas activity-vel jelent meg. Egyszerű, lényegretörő az üzenet: Ők autókat építenek, próbáld ki te is!

+1 Elnyújtott és/vagy értelmetlen kérdőívek egy túró rudiért

Először is, szeretnénk leszögezni, hogy imádjuk a túró rudit, a nápolyit, gumicukrot vagy bármilyen más magas cukor tartalmú ételt! Éppen ezért jöttünk lázba a finom édességek láttán, majd hozzáfogtunk kitölteni az 5-10 perces kérdőívet, de már fél perc után csak a finomságon járt az agyunk.

A körülöttünk lévő „versenyzőkön” látszott, hogy már az 5. kérdést követően végleg megunták a töltögetést és random jelölgettek, írogattak megoldásokat. Összecsapták a feladatot és ezt követően nagy mosollyal a szánjukon és jóllakottan távoztak az adakozókedvű édességboltost játszó cégektől.

A potenciális munkavállalóknak valószínűleg fogalma sem volt, hogy melyik cégtől kaptak brandingelt vagy nem brandingelt csokit. 2 dolog biztos:

  • egyik cég sem az édes nyeremény gyártásával foglalkozott, és bár a delikvensek nagyon rendes dolognak tartották, hogy megetették őket, az ég egy adta világon semmire nem emlékeztek a cégből.
  • az 5. kérdés után minden kitöltőt már csak a cukorvágya hajtott és a maratonira nyújtott kérdőívekre random válaszokat szórtak.

Tipp: Érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon mennyire lesz egy kérdőív reprezentatív, mennyire tudja a cég a későbbiekben ezt valóban felhasználni és mennyire csak az édesség megszerzéséért töltenek ki az állásbörzékre látogatók egy 5-10 perces, hosszú kérdőívet? Egy börze csakis akkor megfelelő helyszín kérdőív kitöltetésre, ha a demográfiai adatok után legfeljebb 5-6 kérdésre kell válaszolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr5212933271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő