A gép forog, az alkotó is

Ahogyan a motoroknak, a munkáltatói márkának is megvan a maga ciklikussága, a kérdés az, hogy tudjuk-e, a mi szervezetünk éppen melyik ciklusban tart, s annak melyek a jellemző tünetei? Nézzük csak!

A kezdetek

Minden szervezetnél van munkáltatói márka, legfeljebb nem építik, hanem hagyják, hogy magától alakuljon. Ilyenkor a vállalkozás nem egy tudatosan kijelölt munkáltatói márka elérésére törekszik, mindössze igyekszik megtartani a munkavállalóit, s minél hatékonyabban újakat toborozni. Ha minden stimmel, akkor ez könnyen megy. Azonban ha akár a piac, akár a cég nehézségekkel küzd, akkor ezt megérzik mindkét területen. Ennek a szakasznak van az úgynevezett „aha” időszaka, amikor a cég ráébred, hogy egyes folyamatoknak, lépéseknek milyen következményei lehetnek ezen a területen.

Első lépések

Az a tapasztalatunk, hogy általában toborzási, vagy megtartási nehézség váltja ki a tudatos munkáltatói márkaépítés iránti igényt. Persze ez általánosítás, azért ennél színesebb a helyzet. A márkaépítés kezdetét jellemzi, hogy a szervezet teljesen lelkes, elindulnak az építkezések, s hirtelen azok a folyamatok, amelyek eddig természetesen, automatikusan mentek, tudatossá válnak. Elkezdődnek a lényegi információk begyűjtései, felmérések, exit interjúk stb. Ebben az időszakban még nem érezhető releváns változás kívülről a szervezetben, sőt néha még belül is csak a lelkesedés látszik. Ekkor alakul ki azonban a később kikristályosodó, letisztuló folyamatok többsége.

forogazalkoto.PNG

Amikor már működik a rendszer

A tudatos munkáltatói márkaépítés érett szakasza, amikor már kész az ezt segítő stratégia, a vezetők elkötelezettek, s az eddig csak papíron létező folyamatok hirtelen elkezdenek működni, eredményeket, információkat szállítanak, melyekre a felelősök reagálnak, s elkezd működni a márkaépítés. Létrejön, vagy megújul a külső megjelenés és a HR folyamatokhoz kapcsolódó kommunikáció, bevonásra kerülnek a munkavállalók és tudatos építkezés folyik. Itt már kívül és belül is érezhetőek a változások, folyamatok, néha akár már azok eredményei is.

A gép dolgozik, az alkotó pihen

Amikor egy vállalkozás a tudatos munkáltatói márkáját csinosítja, fejleszti, és mindezt úgy tartja fent, hogy hitelesen tud kommunikálni a potenciális és a tényleges dolgozói felé, az a „márkázás” csúcsa. Sajnos gyakran fordul elő, hogy ilyenkor hátradőlnek a folyamatban résztvevők, s engedik, hogy csak úgy „történjenek” a dolgok. Ilyenkor már nehezebb növelni a hatékonyságot, megújítani a működő folyamatokat, pedig ezek szükségszerűek. Nagyon fontos, hogy a márkaépítés nem egy véges, hanem egy folyamatos tevékenység. Nem szabad hátradőlni, mindig figyelni, finomhangolni kell, hogy ne csak felérjünk a csúcsra, de ott is maradjunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8815477944
Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő