Home office, nálatok elmentek otthonról?

Töretlen népszerűségnek örvendenek a home office napok a cégeknél, s bizonyos szakmákban, már a remote work sem ismeretlen fogalom. A fehér galléros munkavállalók természetesen örömmel fogadják ezt a kedvezményt, juttatást, de vajon van-e mellékhatása és ha igen, mit tehetünk ellene?

Sokat foglalkoztunk már korábban is munkáltatói márkaépítéssel, s örömmel vettük észre, hogy a csocsóasztal, babzsák fotel, home office háromszögből képesek elmozdulni a cégek a tényleges munkáltatói márka építés irányába. Ettől függetlenül a népszerű intézkedésként egyre gyakrabban fellelhető otthonról dolgozásnak lehetnek mellékhatásai is, melyekkel jó, ha tisztában vagyunk. Itt most nem csak arra a klasszikus mellékhatásra gondolunk, hogy vajon otthon ugyanannyira hatékonyak-e a kollégák, mint a cégnél, hanem ennél jóval messzebbre is tekintünk. Persze ettől még ez egy nagyon hasznos, értelmes és vonzó juttatás, melynek rengeteg előnye van! Nem a megszüntetése, hanem az ésszerű és hatékony használata mellett érvelünk.

Csapatszellem, csoportdinamika

Nem nagy megfejtés, de ha a kollégák heti akár 1-2 napot is otthon tölthetnek, koránt sem biztos, hogy az nem megy hosszú távon a közösségi kohézió rovására. Ezzel tulajdonképpen a heti munkatalálkozásokat ötről három napra csökkentjük. Nyilván a kevesebb közös munka, együtt töltött idő alacsonyabb csapatkohéziót eredményez. Ennek egyik következménye, hogy az újonnan érkező kollégák lassabban illeszkednek be a közösségbe. Ezt stratégiailag végiggondolt és felépített csapatépítéssel persze lehet javítani, de azért jó, ha ezzel tisztában vagyunk.

bruno-cervera-azsk_6imt3i-unsplash.jpg

Kékgallér-fehérgallér árok mélyülése

Számos cégnél tapasztalható, hogy a cégen belül a kékgalléros munkavállalók a fehérgallérosokat „vízfejnek” tartják, egyfajta szükséges rossznak, akiket ők tartanak el. Míg a fehérgalléros munkavállalók gyakran fordulnak el a kékgallérosoktól, hogy ők igazából nem értenek semmihez, mert még diplomájuk sincs sok esetben. Ez sztereotipnak tűnhet, de tapasztalatunk szerint sajnos még mindig sok helyen tartja magát ez a látásmód. Ezen pedig nem segít, ha a fehérgalléros munkavállalók elmehetnek home officba, a kékgallérosoknál pedig ugyanez nyilván megoldhatatlan. Érdemes ilyen esetekben a kékgalléros munkavállalók számára akár plusz szabadnapokat adni a fehérgallérosok otthoni munkavégzésének kompenzálására. (pl.: ahol havi egy nap home office jár a fehérgalléros kollégáknak, ott a cég adhat éves szinten 2-3 nap fizetett szabadságot a kékgalléros munkavállalóknak. Hiszen a fehérgallérosok által így megtakarított munkába járás ezzel kb. egyenértékű, s így mindkét fél kapott kedvezményt.)

Helyettesítések problematikája

Különösen kisebb cégek esetén jelenthet ez gondot. Ha a kollégák kevesebbet dolgoznak együtt, akkor kevésbé látják egymás munkáját, kisebb eséllyel tudják átvenni a másik feladatait hiba nélkül egy betegség, vagy szabadság esetén. Erre megfelelő megoldás lehet, ha a helyettesítésre kijelölt kollégáknak biztosítunk egy-egy napot havi szinten, ahol egyeztethetnek, átbeszélhetik feladataikat, s akkor egy esetleges helyettesítés home office esetén sem lesz kockázatos.

Mindent egybevetve a home office egy nagyon népszerű és vonzó juttatás. Használjuk megfontoltan, s minden kollégánk megelégedésére.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8815417606
Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (15) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (2) bizalom (2) bme (1) börze (2) branding (3) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (1) elemzés (3) előadások (3) employer branding (51) employer branding stratégia (11) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (3) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (5) hitelesség (6) HO (2) home office (1) HR (17) hvg (1) ideális munkahely (7) interjú (1) juttatás (1) kapcsolat (1) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (24) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (4) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (11) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (3) megtartás (14) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (13) munkaidő (3) munkáltató (3) munkáltatói márka (54) munkavállaló (8) nagyvállalat (52) negatívum (3) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (3) pályakezdő (2) pihenőidő (2) pozitívum (3) PR (2) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (7) SSC (1) szervezeti kultúra (15) sztrájk (1) toborzás (15) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) Y generáció (7) zaklatás (1) Z generáció (9) Címkefelhő