Tappancsok az irodában - állatbarát munkahelyekről röviden

Legutóbb a családbarát munkahely fogalmával ismerkedtünk egy kicsit közelebbről, most pedig górcső alá veszünk egy más szempontból baráti megközelítést. Magyarországon is egyre elterjedtebbé vált az állatbarát munkahely kifejezés. Zömmel lepik el a közösségi média felületeit a posztok „irodakutya” címkével, a képről pedig egy kedves tekintetű négylábú köszön vissza ránk. De milyen hatásai vannak igazából, ha fehérgalléros munkavállalóként állatok között dolgozunk?

Kutyanap az irodában

Hazánkban a nagyvállalatok között a Telenor volt az első, aki megpróbálkozott az úgynevezett „kutyanap” bevezetésével. A terv kivitelezéséhez alapos előkészületekre volt szükség, hiszen a jó munkáltató odafigyel arra, hogy akármennyire cukik, a kutyusokat sem szereti ám sajnos mindenki (vagy esetleg egészségügyi okokból nem ajánlatos a közelében tartózkodnia). Alapos előretervezést követően, egy irodai kutya-etikettet megalkotva aztán végül megszületett a végeredmény: minden pénteket kutyanapnak nyilvánítottak. Az előre meghatározott szabályokat alaposan betartva a munkavállalók magukkal vihették kedvencüket a munkahelyükre, így nem kellett hosszú órákra elszakadniuk egymástól a hét minden napján. Ennek megvalósítását követően egyre több iroda válik kutya-/cicabaráttá, bár ez elsősorban a kisebb cégeknél jellemző.

De miért is jó ez tulajdonképpen?

Számos előnye van annak, ha jókedvű négylábúak mászkálnak közöttünk egy munkanap folyamán. Az iroda.hu tavaly össze is szedte ennek pozitív hatásait:

  1. Csökkenti a stresszt – kutatások bizonyítják, hogy az alkalmazottak kevésbé feszültek, amikor a kutyájuk a munkahelyükön van.
  2. Növeli a produktivitást – mivel a kedvenc bent van az irodában, így nem kell hazarohanni és kapkodva elvégezni a munkát.
  3. Segíti az emberi kapcsolatokat – nem csak a munkavállalókra vannak jó hatással a kutyusok, hanem az ügyfelekre is: sokkal fesztelenebb és barátságosabb az a környezet, ahol kutya van.
  4. Mozgásra ösztönöz – a gazdi minimum egyszer munka közben biztosan leviszi sétálni a kedvencét, de valószínű, hogy többen is csatlakoznak a friss levegőn való sétához.
  5. Boldogabbá tesz – ha az ember legjobb barátja vele lehet a munkahelyén, akkor boldog az illető. És ha a dolgozó boldog, akkor az hatással van a többiek kedélyállapotára is. És ez nem csak a kutyásokra vonatkozik, hanem általánosan a kutyakedvelőkre. Most őszintén, kinek ne lenne nagyobb kedve bemenni reggel dolgozni, ha tudja, hogy bent egy rakás nyálas szeretetgombóc várja?!

Emellett plusz egy érvként említik, hogy employer branding szempontból sem utolsó húzás kutyabarát irodává válni, hiszen „egy kutyatartónak mindenképp szimpatikus lesz a munkahely, főleg, hogy hozzá hasonlóan állatbarátokkal lehet körülvéve. Erősíti a szimpátiát és növeli az elköteleződést a cég iránt”.

doggo.jpg

Mi van a másik oldallal?

Persze, nem mindenki szereti az állatokat, sőt, sokan allergiásak rájuk, ezért ők nem feltétlen támogatják az állatos-napot az irodában. Az eddigi tapasztalatok alapján erre tökéletesen alkalmazható megoldást jelent a home office – azaz az erre kijelölt napon, ha valaki nem szeretné magát állatokkal körülvenni, dolgozhat otthonról. Így megmarad a békesség, és a két meeting közötti stresszlevezető kutyasimi sem kell, hogy elmaradjon.

Bár alapvetően az állatbarát iroda mellet szinte csak pozitívumok szólnak, semmiképp se kapkodjuk, hogy mi is állatbaráttá váljunk! Ez az egész folyamat nagyon alapos előkészületeket, tervezést és koordinációt igényel, nem egyszerűen annyi, hogy egyik napról a másikra csak beviszem a kedvencem, és kész, mindenki boldog. Szigorú szabályokra van szükség, melyek be nem tartását szankciókhoz kell kötnünk. Ugyanis akármennyire édes kis cukipofa egy kutyus, rengeteg felelősséggel jár, és akár veszélyes is tud lenni (csak úgy, mint az ember maga). Tervezzünk, beszéljünk róla, és csak az után élesítsük a tervet, hogy alaposan felkészültünk szinte minden eshetőségre. Aztán mehet, kutyát/cicát/nyuszit minden irodába!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr7214755655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clamesa 2019.04.11. 10:20:25

Ez a jelenség tulajdonképpen válasz arra, hogy mennyi fiatal kényszerül arra ma, hogy magányosan éljen. Amikor hazaérnek a cégtől este legkorábban 6-7 között, már semmire sincs energiájuk. Hogyan ismerkednének, kivel randiznának? És ha mégis együtt lennének valakivel, mikor töltenének együtt minőségi időt egymással? Éjjel, hogy aztán másnap megint bemenjenek 8-ra?

Így hát kapcsolat és gyermek helyett marad a kutya, mert azért az ember nem szeret teljes magányban élni, és ezzel pótolja azokat az emberi kapcsolatokat, amiket korábban még megadott a nagyszüleiknek és a szüleiknek az élet. Mert igénye van erre az Y-Z-generációnak is, csak már nem jut hozzá.

Érdekes, új jelenség a magányos tömeg Budapesten is. Erre mindenképpen fel kell készülnie a piacnak, a munkahelyeknek, hiszen a munkavállalóknak ma már nem munkahelyi bölcsőde, hanem kutyabarát iroda kell. Ez egyrészt társadalmi katasztrófa, másrészt egy jelenség, amit el kell fogadnunk és alkalmazkodni hozzá.

midnight coder 2019.04.11. 10:20:40

Elsõ körben home office, másodikban felmondás.

dedoca eder 2019.04.11. 11:55:17

szép és jó, amíg egy (max kettő) jól nevelt kutya van az irodában. ennél nagyobb tömegben szerintem zavaró, veszélyes és nem utolsósorban büdös is. igen, tudom, a gazda nem érzi saját kutyájának a szagát, de mindenki más igen. és sok kutya, sok kutyaszag.
kutyabarátként sem tartom jó ötletnek olyan helyen ahol sokan dolgoznak.

Frh 2019.04.11. 14:00:53

Ez egy marhaság. A munkahely nem arra való, hogy kutyákat vigyünk oda. Nem lehet tőlük dolgozni, zavaróak, felugrálnak, szemetelnek, megrágnak dolgokat. Eltörpülnek a jó oldalai (amiből szerintem egyébként is kevés van) a rossz oldala mellett.
Feleségemet meg gyerekeimet ne vigyem be családcsütörtökön, hogy ott zavarjanak mindenkit, köztük engem is?
Baromság.

2019.04.11. 16:05:17

Ha valaki magányos, vegyen Tamagocsit. A kutyanap ordítóan álságos cukimegoldás, a kötelező melegfelvonuláson való részvétel pedig egy kis pikáns, orwelli rémálom. Mindkettő multiknál dívik.
A kutyákat szeretem, de megvan a maguk helye az élettérben és ez nem a munkahely.

Rómaikömény 2019.04.17. 10:54:26

@Könyveslány: hát ezzel egyetértek. Ahol dolgoztam ilyen helyen ott a kutyatulajt nem zavarta egyedül h a kutyikája odapisilt a recepcióhoz meg minden asztalra feltette a mancsát ahol kaja volt. Rosszul volt nevelve. Ennyi erővel más meg hozhasson be papagájt meg hörcsögöt.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása