A külső megfog, a belső megtart, a SelfDrvn összekapcsol

Számos olyan belső kommunikációs, gamification alapú, szervezeti működést és kultúrát támogató platform van jelen a hazai piacon, amelynek segítségével a munkavállalók visszajelzést adhatnak és kaphatnak munkahelyükön. Ezen programok egyúttal kiváló eszközként szolgálnak ahhoz, hogy a vállalatok erősítsék a dolgozók cég iránti elköteleződését. Ez azért is kardinális kérdés, mert ha ezt nem sikerül elérni és folyamatosan fenntartani, az könnyen a munkamorál, illetve a produktivitás rovására mehet. Lássuk, melyek azok a funkciók, amelyekkel a legkönnyebben, mégis mély vizsgálat révén felismerhetjük és megoldhatjuk a felmerülő kihívásokat! Összehasonlításunkban a legnépszerűbb digitális platformokat vizsgáljuk.

 trifold_inner_v1_final_preview.jpg

Könnyen lehet, hogy a jövőben a történelemkönyvek a 2010-es évek végéről mint a „nagy munkaerőhiány időszakáról” fognak értekezni. Egyre nagyobb kihívást jelent, hogy a cégek felkutassák, bevonzzák és megtartsák a munkavállalóikat, amelynek oka – többek között -, hogy nem tudják, mit gondolnak róluk a dolgozóik, illetve nem az ő igényeik szerint határoznak bizonyos fejlesztésekről. Pedig ma már számos digitális megoldás áll a rendelkezésükre, amelyeken keresztül gyűjthetik a munkavállalók meglátásait, tovább ösztönözhetik őket, növelhetik a lojalitásukat.

Mielőtt azonban egy cég választ a rendelkezésre álló rengeteg megoldás közül, fontos megvizsgálnia azokat a vállalaton belül elérni kívánt célokat és sikerkritériumokat, igényeket, amelyeket az alkalmazandó platformmal szeretne lefedni. Ezután szintén lényeges, hogy egy megadott szempontrendszer szerint minden rendelkezésre álló információt összegezve döntsön. Közösségi oldalakon végzett elemzésekből kiderül: számos, több tízezer követővel rendelkező visszajelző szoftver működik, mégis ezek gyakran kevesebb funkcióval vannak ellátva, mint versenytársaik.

A döntést támogató szempontok

A legfontosabb szempont a rendszer sokrétűsége, az integrálhatósága, és a kommunikációs alkalmazási lehetőségei.

Sokrétűnek, azaz megfelelően komplexnek akkor tekinthető egy rendszer, ha a számos funkciója egymást támogatva segíti elérni a vállalat egyedi céljait – többek között a dolgozók véleményének begyűjtését, és az inspirálásukra, motivációjukra tett erőfeszítésektámogatását. Ilyen fontos funkció pl. a névtelen visszajelzési rendszer, amelyre többeknél van lehetőség, például a Kudos, a SelfDrvn és az Officevibe. Ennek segítségével így nincs nyomás, az ember szabadabban meri leírni a véleményét, legyen az akár pozitív, akár negatív.

Integrálhatónak nevezünk egy programot, amikor az megfelelően és könnyen illeszkedik a már meglévő egyéb rendszerekhez,  könnyen tud oda-vissza információt cserélni a vállalat egyéb programjaival, továbbá illeszkedik a meglévő egyéb belsős aktivitásokhoz. Fontos része a jutalmazás és elismerés, amelyeket a legtöbb alkalmazásban játékos módon alakítottak ki. Ezek a belső motiváció szinten tartására és növelésére is tökéletesen alkalmas módszerek, mivel főleg az emberben munkálkodó állandó versenyszellemet kihasználva ösztönzik jobb teljesítményre a dolgozókat. Ezeknek része lehet egy teljesítmény alapú jutalompont-szerző rendszer, az egészséges életmódra buzdító lépésszámláló, vagy akár jelvények (badge) kiosztása bizonyos előre meghatározott és sikeresen elért eredmények alapján. A nehezebben, kemény munkával megszerezhető pontoknak vagy jelvényeknek nagyobb értéke is lehet, hiszen nagyobb elismerést, komolyabb teljesítményt jelenthetnek, és az általuk megszerzett előny, javadalom és közösségi élmény mind-mind komoly motivációs faktornak tekinthetők. Számos felmérés bizonyítja, hogy a szórakozással egybekötött munkavégzés jóval magasabb arányban teszi elégedetté mind a munkavállalót, mind a munkáltatót. A Bunchball, a BadgeVille és a Gameffective, valamint a SelfDrvn nagy jelentőséget tulajdonít ennek.

Technikai szempontból azonban jóval korlátoltabbak az integrálható, „egyszerűen telepíthető” megoldások, gyakorlatilag a 15Five-ra és a SelfDrvnre szűkül a kör, bár előbbi kifejezetten a visszajelzésekre koncentrál, míg utóbbi holisztikusan egyéb funkciókra is hangsúlyt fektet.

A kommunikáció csoportjába tartoznak egyrészt a rendszerfunkciók, másrészt a rendszert üzemeltető cégek külső szakértői támogatása. Előbbi kategóriába tartozik a közösségi médián keresztüli, a chaten, közvélemény kutatásokon, valamint az anonim kutatásokon keresztüli kommunikáció, és amely négyest egyelőre egyetlen itthon jelenlévő cég sem biztosítja. Három funkciót is négy cég biztosít: a Happy5, a FB Workplace, és a Yammer, a SelfDrvn pedig már tervezi a hiányzó chatfunkciót is pótolni a közeljövőben.

Amire még érdemes ügyelni

Megoldástól függetlenül elmondható, hogy az egyik legnagyobb érték a megfelelő technológia mellett, ha a vállalati célok eléréséhez szükséges konzultáció és szakmai támogatás is a megoldás része.

Ritka, ám innovatív funkciónak számít továbbá a dolgozók munkavégzését és fejlődését rendszerező teljesítmény- és célmeghatározás menedzsment és a valós idejű, azonnali visszajelzés, amelyeket a SelfDrvn, a Quantum Workplace, a Performly és a 15Five is biztosítja.

Összességében tehát a vállalat feladata, hogy pontosan feltérképezze az igényeket, meghatározza a sikerkritériumokat, a kapcsolódó szakmai kutatásokat, eredményeket (Business Intelligence Dashboardokat) figyelve, majd ezeket alapul véve mérje a hatékonyságot, használja a rendelkezésre álló digitális eszközkészletet, és növelje a munkahelyi lojalitást.

A SelfDrvn teljesen egyedi igényekre szabható, integrált visszajelzési rendszert és digitális HR területet támogató szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek úgy, mint engagement stratégia, szervezetfejlesztési programok és tréningek szervezése. Ehhez partnere, a Hive Creative Kft. biztosít kommunikációs és munkáltató márka fejlesztési kérdésekben szakmai támogatást.

Ha bővebben is szeretnél belelátni a belső kommunikációs rendszerek sokrétűségébe, töltsd le az összehasonlító elemzést ide kattintva!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr2114245009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása