A szemét nem mászik el magától a kukáig, vagy kidobod a sajátod, vagy mi dobunk ki téged
Brandépítés a közösségi oldalakon – avagy az amerikai siker titkos összetevői

Míg Magyarországon főleg a Facebook birtokolja a trónt a közösségi platformok között, addig Amerikában a Twitter éli aranykorát. Bármelyik felületet is preferáljuk, vállalatként az alapvető funkciója mindegyiknek ugyanaz: brandépítés. De vajon milyen stratégiát érdemes követni, hogy a kívánt eredményeket érjük el?

Az első és legfontosabb feladat, mielőtt social media marketingbe (SMM) vágnánk a fejszénket, hogy meghatározzuk a két legfontosabb elemet: a célközönségünket és az SMM-mel elérni kívánt céljainkat. Ha tudatában vagyunk annak, kiket szeretnénk elérni, és miért, elengedhetetlen, hogy megtaláljuk a profilunkba leginkább illő stílust. Célszerű egy stabil karaktert kialakítani, amely hangján megszólalhatunk, és kialakulhat a brand.

Tökéletes példa erre az Amerikában, és lassan nemzetközileg is hatalmas népszerűségnek örvendő gyorséttermi lánc, a Wendy’s Twitter-kommunikációja. A hamburgerező vállalatnak fel kellett vennie a kesztyűt, hogy a világszerte közismert és közkedvelt McDonald’s és Burger King mellett labdába rúghasson. A Wendy’s Twitter-fiókját kezelő munkatársak a protokoll-szerű válaszreakciókon túl vicces, cinikus hangvételű, olykor gúnyos megjegyzésekkel kezdték színesíteni a külső kommunikációt, ami természetesen teljes mértékben megnyerte magának az internet népét. Véletlen, vagy szándékos kampányuk hatalmas visszhangot kapott, rengeteg ember csupán azért kereste fel, illetve kezdte el követni közösségi felületüket, hogy a poénos, mégis promóciós tartalommal bíró bejegyzéseket szinte azonnal láthassa. Na de mégis meddig mehetünk el a közvetlenség terén? Vajon Magyarország társadalma készen áll egy olyan radikális, polgárpukkasztó kampányra, melynek keretein belül egy vállalat a troll-nemzedék stílusát magára öltve kommunikál a közösségi felületeken? Megéri a Wendy’s példáját követve kockázatot vállalni a konkurencia elleni, viszonylag nyílt harccal? Mennyire lenne oké egy „a szemét nem mászik el magától a kukáig, vagy kidobod a sajátod, vagy mi dobunk ki téged :)” bejegyzés? Mennyire kell konszolidáltan bánni a szavakkal, ha elsődleges célunk a figyelemfelkeltés, és az erős visszhang?

app-applications-apps-147413.jpg

Nagyon fontos, hogy posztjainkból, válaszainkból érezhető legyen, hogy a profil mögött nem előre programozott robotok, hanem hús-vér emberek ülnek. Célszerű lehetőségeinkhez mérten hétköznapi, könnyen érthető nyelvezetet alkalmazni, hiszen egy vidám, humoros, átlátható szöveg sokkal több interakciót eredményez, mint egy száraz, tagolatlan, szakzsargon szerű bejegyzés. Természetesen ismernünk kell saját korlátainkat, illetve az alapvető etikai szabályokat is mindenképp tiszteletben kell tartanunk! A közösségi felületen viszont úgy gondoljuk, szinte bármilyen vállalat esetében megengedett, hogy lazábbra vegye a stílust. A hivatalos keretek megtartására tökéletesen alkalmas a honlap, a közösségi felületeken pedig kövessük a trendeket, hashtageljünk, viccelődjünk, és legyünk közvetlenebbek!

„Being the best is great, you’re the number one. Being unique is greater, you’re the only one.”
- Wilson Kanadi

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr4814224181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása