Mesterséges intelligencia vs. emberi toborzás

A mesterséges intelligencia, a digitális platformok és egyéb technológiai újítások alapjaiban változtatták meg a munka jellegét. A technika vívmányai formálják mindennapjainkat és a munkáltatói márka képét is. Ez a tendencia minduntalan olyan összetett emberi tevékenységek automatizálódását jelezheti előre, mint például a járművezetés vagy egy projekt irányítása. De vajon egy robot feladata lesz a toborzás, és tegyük fel a robotok miatt fognak minket elbocsátani?

A jövő technológiái nehéz kérdéseket vetnek fel a munkahelyekre, a készségekre, a bérekre és a munka jellegére vonatkozóan, hiszen számos olyan tevékenységet képesek automatikussá tenni, amelyet ma még emberi kezek végeznek. Gondoljunk csak az önműködő pénztárgépek esetére! A változások egy olyan kort jeleznek előre, melyben a gépek már kognitív feladatok elvégzésére is alkalmasak lesznek, holott ez a képesség eddig csak az emberek kiváltsága volt.

mesterseges_intelligencia_munkaerohiany_hirewiser_hive_creative.jpg

A nem is annyira távoli jövőben a gépek akár kognitív feladatok elvégzésére is alkalmasak lehetnek.

További fontos szempont, hogy még ha egész munkakörök nem is automatizálhatóak, a részleges automatizálás majdnem minden foglalkozást érint kisebb vagy nagyobb mértékben. A hatását nemcsak a gyári munkások és a hivatalnokok, de a tájkertészek, a fogtechnikusok, a divattervezők, a biztosítási és értékesítési képviselők, sőt a vezérigazgatók is a bőrükön érzik.

És ha már itt tartunk… vajon a toborzással és kiválasztással, valamint a munkahelyi panaszok kezelésével foglalkozó szakembereket mikor fogják felváltani a gépek? A robotok egyelőre nem vettek át pozíciókat, de jelenlétüket a toborzás világában már érezni. Gondoljunk csak a LinkedIn rendszerére, melynek célja, hogy az álláskeresők számára megtalálja a tökéletes pozíciót. Hallottunk már olyan kiválasztási mechanizmusról is, amely az algoritmikus keresés mellett a ’gamification’ egyre népszerűbb technikáját alkalmazza. Ez egy olyan újítás a toborzásban, mellyel az előzetes kiválasztás hosszú folyamata kiküszöbölhető.

A (nem is annyira távoli) jövőben a toborzás és a munkáltatói márka méginkább befolyásoló tényezője lesz, esetlegesen az egyes szektorok munkaerőhiány problémájának megoldása lehet a mesterséges intelligencia. Még ha technikai fejlődés miatt a régi iparágak összezsugorodnak, netalántán el is tűnnek, olyan újak bontakoznak ki, amelyek megfelelnek a különböző emberi vágyaknak és igényeknek. És amíg a mesterséges intelligencia nem képes az egyén érzéseinek észlelésére, addig az asztal másik oldalán ott marad a kedvesen mosolygó HR asszisztens vagy a valóban emberi hangon szóló toborzó.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr9113229017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (15) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (2) bizalom (2) bme (1) börze (2) branding (3) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (1) elemzés (3) előadások (3) employer branding (51) employer branding stratégia (11) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (3) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (5) hitelesség (6) HO (2) home office (1) HR (17) hvg (1) ideális munkahely (7) interjú (1) juttatás (1) kapcsolat (1) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (24) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (4) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (11) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (3) megtartás (14) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (13) munkaidő (3) munkáltató (3) munkáltatói márka (54) munkavállaló (8) nagyvállalat (52) negatívum (3) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (3) pályakezdő (2) pihenőidő (2) pozitívum (3) PR (2) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (7) SSC (1) szervezeti kultúra (15) sztrájk (1) toborzás (15) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) Y generáció (7) zaklatás (1) Z generáció (9) Címkefelhő