Újra az irodában – mi vár ránk a home office után?

A pandémia rengeteg cég életében magával hozta a home office lehetőségét, ami ugyan nem újkeletű, ennek ellenére hazánkban még kevésbé bevált módszer. A kijárási korlátozások enyhítésével megkezdődött az irodák feltöltése, de mégis milyen nehézségekkel kell szembenéznie a munkavállalónak, és mit tehet a munkáltató, hogy megkönnyítse a visszaszokás folyamatát?

Amilyen hirtelen otthonainkba kellett átköltöztetni az irodákat, most olyan gyorsasággal próbál meg egy-egy cég egyik napról a másikra felzárkózni és újraindulni. Az otthon kényelméből azonban nem egyszerű visszatérni az irodai életbe, hiszen az elmúlt két hónap bezártsága nemcsak a lelkiállapunkra nyomta rá a bélyegét, hanem a társas kapcsolataink is megsínylették. Azokon a munkahelyeken, ahol nem tudták tartani az alkalmazottakkal a folyamatos személyes kontaktot - akár meetingek, one to one-ok keretében - most sokkal nehezebb lesz visszarázódni, mind a felettesekkel, mind a kollégákkal való már kialakult viszonyokba. Ilyenkor előfordulhat, hogy „idegenként” megyünk vissza az irodába, és el kell telnie pár hétnek, hogy újra összeszokjon a korábban harmóniában működő csapat.

home-office-569153_1920.jpg

A fokozatosság most mindennél fontosabb lesz, nemcsak az irodába való visszaköltözés tekintetében, de az irodai közösség újrakovácsolására is több időt kell majd szánniuk a vezetőknek. Érdemes a home office utolsó pár hetében közös beszélgetéseket/meetingeket tartani, ahol nem feltétlenül csak a munkáról esik szó, de előkerülhetnek olyan témák is, amik a kollégák lelkiállapotára, az elmúlt hetekre reflektálnak. A személyesebb hangvétel most nagyban enyhítheti az „első nap az iskolában” jellegű félelmeket.

Nagy előnye a home office-nak, hogy nem minden esetben köti időkerethez a dolgozót, – persze vannak szektorok, ahol a napi 8 óra munkabeosztás szerint működik – ezért saját maga oszthatja be, hogy a nap folyamán mikor végzi el teendőit. Ez a rugalmasság lehetővé teszi, hogy egyéb dolgait is napközben végezze el, melyekre normál esetben az iroda falai között nem volt lehetősége. Rendkívüli helyzetről beszélünk a mostani világjárvány kapcsán, ugyanis családok kényszerültek otthon maradni, ami sokkal nagyobb terhet rótt a szülőkre az óvodák és iskolák bezárása miatt. Az újranyitáskor érdemes a munkáltatónak azt is figyelembe vennie, hogy beosztottjai mennyire tudják rugalmasan kezelni gyermekeik elhelyezését, milyen egyéb nehézségekkel néznek szembe, ami miatt indokolt lehet számukra továbbra is otthonról végezni a munkájukat.

Valószínűleg akadnak olyanok is, akik ezt a pár hetes bujdosást inkább pozitívan élték meg, így nem feltétlenül vágynak még vissza a monoton dolgos hétköznapokba, az irodai környezetbe. Számukra rögtön egy ötnapos munkahét sokkal megterhelőbb lehet, mint a fokozatos visszaszokás: először heti 2 irodai nap, majd minden héten egyre több benntöltött munkanap. Ezzel a munkáltató elkerülheti, hogy beosztottjait hirtelen túlterhelje, és a fentebb említett közösségépítés is nyugodtabb tempóban valósulhat meg. 

Számos jó tanáccsal szolgálhatnánk, azonban talán a legfontosabb jelen helyzetben a türelem és az emberségesség a munkavállalók felé, hiszen bármennyire is a felzárkózás ideje következik, nem elhanyagolható szempont az alkalmazottak jólléte, az ugyanis feltétele az egészséges munkamorálnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8815712348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2020.05.23. 09:52:28

Eleve, ha a homeoffice működik, mi a fenéért akarja a munkáltató visszaszoktatni a dolgozókat ? Szükséges neki az a teljesítménycsökkenés, amit az okoz, hogy az openoffice-ban a dolgozók nem tudnak a munkájukra koncentrálni ? Vagy sok felesleges pénz van amit ki kell dobni az irodák bérlésére, fenntartására ? Vagy csak élvezik, ahogy a dolgozók utaznak napi 2 órát azért, hogy az otthoni gép elől átüljenek a benti gép elé, pazarolva ezzel az idejüket (= kevesebb idő a pihenésre, ami hosszabb távon rosszabb minőségű munkavégzés), szennyezve a környezetet (különösen ha autóval járnak be).
Tényleg megéri ez a cégeknek, csak azért hogy a személyiségzavaros menedzser naponta egyszer végigmenjen az irodán és kihúzhassa magát, hogy lám, mennyi ember felett uralkodik ?

Geza16V 2020.05.23. 11:13:01

sehogy. nem megyek vissza, mert eddig is mukodott a HO. vagyok annyira fontos pozicioban, hogy ne erdekeljen a fonok velemenye rola, keres mast, ha nem tetszik.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (17) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (57) employer branding stratégia (14) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (4) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (7) HO (4) home office (3) HR (21) hvg (1) ideális munkahely (9) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (26) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (16) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (14) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (4) munkáltató (3) munkáltatói márka (56) munkavállaló (13) nagyvállalat (52) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (3) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (8) SSC (1) szervezeti kultúra (16) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) válság (4) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (8) zaklatás (1) Z generáció (10) Címkefelhő