Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?

Sok ügyfelünktől érkezett már kérdésként, hogy mit is csináljon most a munkáltatói márkájával. Nagyon fontos és érdekes kérdés, melyre a piacon sok munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó ügynökség különféle iránymutatásokat ad. Szerintünk erre nincsen egységes recept, s mindegyik ágazat, de akár mindegyik cég kénytelen ebben saját stratégiát kialakítani és azt követni.

Mi itt most a három legáltalánosabb helyzettel foglalkozunk. Aki magára ismer, az gondolja végig javaslatainkat!

hand-4682752_1280.jpg

1 - Most kezdenénk bele a munkáltatói márkaépítésbe

Nem sok ilyen cég lehet, de nem elképzelhetetlen! A sok home office amúgy is lehetőséget ad saját belső folyamataink újraértelmezésére, dokumentálására, vagy egyszerűen csak áttekintésére. Sokan gondolhatják úgy, hogy ez a megfelelő időpont munkáltatói márkájuk építésére is.

Ha még nem kezdtek bele, akkor mi azt javasoljuk, hogy ne most kezdjék!

Ennek számos különféle oka van. A belső felmérések nemcsak nehezebben kivitelezhetőek, de a munkavállalók többsége érintett a veszélyhelyzettel, így várhatóan nem tud, vagy nem akar objektív értékítéletet adni munkahelyéről. Ugyanez igaz a külső felmérésekre is. A koronavírussal kapcsolatos hírek, a rémület mind nem arra mutat, hogy objektív képet kapjunk kívülről saját márkánkról. Ráadásul az online téren kívül szinte semmilyen csatorna nem áll a rendelkezésünkre a hatékony kommunikációhoz.

2 - Jól felépített márkánk van, amire nem sajnáltuk az erőt és az energiát

Azok a cégek, akik ebben a helyzetben vannak, azok ne állítsák meg teljesen az employer branding folyamatokat! Természetesen érdemes racionalizálni, ahol lehet, ott költséget csökkenteni, de ne állítsuk le teljesen se a márkaépítést, se pedig a kommunikációt! Sok jel mutat arra, hogy a válság lecsengése nem lesz rövid, sőt inkább valószínű, hogy a munkaerőpiac sokáig lesz kínálati súlyú, de ezek még csak feltételezések. Ha nem így lesz, akkor nagyot nyerhetünk egy jól hasító munkáltatói márkával, de ha mégis így lesz, akkor sem baj, ha ezen a fronton több mint rendben lévő minden.

3 - Már elindultunk, de messze még a vége

Talán ezek a cégek vannak most a legnehezebb helyzetben. Ha esetleg van már kész felmérés, ami még a pandémia előtt készült, akkor azt mindenképpen érdemes kiértékelni, és ha van rá mód, akkor folytatni az értékek felderítését. Ha a külső piac meg is fog változni, s könnyen lehet, a cég működése sem marad a régi, de az értékek jelentős része meg fog maradni. Ha kell is esetleg változtatni egy-két ígéreten, üzeneten, akkor az még mindig egyszerűbb, mintha teljesen újból kellene kezdeni a felméréstől a folyamatokat. Amit ilyenkor érdemes inkább szem előtt tartani, azok a potenciális munkavállalói célcsoportok, azok igényei. Az ezekre irányuló felmérésekből levont következtetésekkel nagyon óvatosan kell bánni, hiszen pont az ő preferenciáik változnak meg majd leginkább a válságot követően.

Természetesen minden cég most még inkább egyedi, mint korábban, hiszen egy-egy szektoron belül is komoly eltérések lehetnek a vállalatok között.

Amit igyekezzünk mindig szem előtt tartani: a legtöbb begyűjtött adatot, információt értékeljük ki, elemezzük, de a létfontosságú döntésekkel a lehetőségekhez képest óvatosan bánjunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr7615614522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2020.04.15. 21:50:49

@Visceroid: Ez jó kérdés.

A munkáltatói márka ott bukik meg, amint az az első mozdulata válságban a cégnek, hogy azonnal kirúgja a dolgozókat. Onnan már veszett fejsze nyele. Márpedig ezt most sok cég csinálja. Nyilván nem lehet a végtelenségig megtartani az embereket, de azért na... itt derül ki, a lojalitás csak elvárt a cég részéről a dolgozó felé, vagy elvárható fordítva is, és hogy lózung-e a "nálunk az ember a legfontosabb" szöveg.

Zed is not dead yet 2020.04.15. 22:53:22

@Visceroid: Ez a "csinálj szektát a cégedből" történet. Dehát nem lehet mindegyik amway, vagy apple.

Dan da Man 2020.04.16. 09:05:57

@Visceroid: Baszki! Én se értem. Ez ilyen alfa-generációs dolog lehet, és szerintem régen ezt hívták egyéni vállalkozónak, csak így fancybb, mert marketingül van, hogy "legyél te a legfontosabb kőműves"...

Eszem megáll az ilyen bullshit-ektől. És ez a jövő.

Ne haragudj, kedves szerző, de 10 év múlva Te is látni fogod, hogy mekkora egy kamu-vonaton ülsz. Vagy nagyon gazdag leszel addigra mások hülyeségéből.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (17) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (57) employer branding stratégia (14) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (4) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (7) HO (4) home office (3) HR (21) hvg (1) ideális munkahely (9) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (26) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (16) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (14) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (4) munkáltató (3) munkáltatói márka (56) munkavállaló (13) nagyvállalat (52) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (3) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (8) SSC (1) szervezeti kultúra (16) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) válság (4) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (8) zaklatás (1) Z generáció (10) Címkefelhő