Sok ügyfelünktől érkezett már kérdésként, hogy mit is csináljon most a munkáltatói márkájával. Nagyon fontos és érdekes kérdés, melyre a piacon sok munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó ügynökség különféle iránymutatásokat ad. Szerintünk erre nincsen egységes recept, s mindegyik ágazat, de akár mindegyik cég kénytelen ebben saját stratégiát kialakítani és azt követni.
Mi itt most a három legáltalánosabb helyzettel foglalkozunk. Aki magára ismer, az gondolja végig javaslatainkat!
1 - Most kezdenénk bele a munkáltatói márkaépítésbe
Nem sok ilyen cég lehet, de nem elképzelhetetlen! A sok home office amúgy is lehetőséget ad saját belső folyamataink újraértelmezésére, dokumentálására, vagy egyszerűen csak áttekintésére. Sokan gondolhatják úgy, hogy ez a megfelelő időpont munkáltatói márkájuk építésére is.
Ha még nem kezdtek bele, akkor mi azt javasoljuk, hogy ne most kezdjék!
Ennek számos különféle oka van. A belső felmérések nemcsak nehezebben kivitelezhetőek, de a munkavállalók többsége érintett a veszélyhelyzettel, így várhatóan nem tud, vagy nem akar objektív értékítéletet adni munkahelyéről. Ugyanez igaz a külső felmérésekre is. A koronavírussal kapcsolatos hírek, a rémület mind nem arra mutat, hogy objektív képet kapjunk kívülről saját márkánkról. Ráadásul az online téren kívül szinte semmilyen csatorna nem áll a rendelkezésünkre a hatékony kommunikációhoz.
2 - Jól felépített márkánk van, amire nem sajnáltuk az erőt és az energiát
Azok a cégek, akik ebben a helyzetben vannak, azok ne állítsák meg teljesen az employer branding folyamatokat! Természetesen érdemes racionalizálni, ahol lehet, ott költséget csökkenteni, de ne állítsuk le teljesen se a márkaépítést, se pedig a kommunikációt! Sok jel mutat arra, hogy a válság lecsengése nem lesz rövid, sőt inkább valószínű, hogy a munkaerőpiac sokáig lesz kínálati súlyú, de ezek még csak feltételezések. Ha nem így lesz, akkor nagyot nyerhetünk egy jól hasító munkáltatói márkával, de ha mégis így lesz, akkor sem baj, ha ezen a fronton több mint rendben lévő minden.
3 - Már elindultunk, de messze még a vége
Talán ezek a cégek vannak most a legnehezebb helyzetben. Ha esetleg van már kész felmérés, ami még a pandémia előtt készült, akkor azt mindenképpen érdemes kiértékelni, és ha van rá mód, akkor folytatni az értékek felderítését. Ha a külső piac meg is fog változni, s könnyen lehet, a cég működése sem marad a régi, de az értékek jelentős része meg fog maradni. Ha kell is esetleg változtatni egy-két ígéreten, üzeneten, akkor az még mindig egyszerűbb, mintha teljesen újból kellene kezdeni a felméréstől a folyamatokat. Amit ilyenkor érdemes inkább szem előtt tartani, azok a potenciális munkavállalói célcsoportok, azok igényei. Az ezekre irányuló felmérésekből levont következtetésekkel nagyon óvatosan kell bánni, hiszen pont az ő preferenciáik változnak meg majd leginkább a válságot követően.
Természetesen minden cég most még inkább egyedi, mint korábban, hiszen egy-egy szektoron belül is komoly eltérések lehetnek a vállalatok között.
Amit igyekezzünk mindig szem előtt tartani: a legtöbb begyűjtött adatot, információt értékeljük ki, elemezzük, de a létfontosságú döntésekkel a lehetőségekhez képest óvatosan bánjunk!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Visceroid 2020.04.15. 19:48:53
Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2020.04.15. 21:50:49
A munkáltatói márka ott bukik meg, amint az az első mozdulata válságban a cégnek, hogy azonnal kirúgja a dolgozókat. Onnan már veszett fejsze nyele. Márpedig ezt most sok cég csinálja. Nyilván nem lehet a végtelenségig megtartani az embereket, de azért na... itt derül ki, a lojalitás csak elvárt a cég részéről a dolgozó felé, vagy elvárható fordítva is, és hogy lózung-e a "nálunk az ember a legfontosabb" szöveg.
Zed is not dead yet 2020.04.15. 22:53:22
Dan da Man 2020.04.16. 09:05:57
Eszem megáll az ilyen bullshit-ektől. És ez a jövő.
Ne haragudj, kedves szerző, de 10 év múlva Te is látni fogod, hogy mekkora egy kamu-vonaton ülsz. Vagy nagyon gazdag leszel addigra mások hülyeségéből.