Nyár végi káosz: sulikezdés a munkahelyen

Beköszöntött az ősz, kezdetét vette az iskola, óvoda, egyes szülők legnagyobb örömére, mások bánatára. Munkáltatóként mit tehetünk, hogy megkönnyítsük az ovi/suli kezdést kisgyermekes munkavállalóink számára?

  1. Legyünk rugalmasak, amennyire csak lehetünk!

Tanévnyitók, szülői értekezletek. Egy gyermek esetén is macerásnak lehetnek, hát még, ha több gyerek különböző intézményeibe várják az embert mindenféle év eleji elfoglaltságokra. Ilyen esetekben a munkavállalóban plusz stresszforrásként jelentkezik, hogyan oldja meg mindezt úgy, hogy a munkahelyén ne orroljanak rá. Hatalmas pluszpontot szerezhetünk munkáltatóként, ha ilyen esetekben egy kicsit rugalmasabban tudjuk kezelni a munkatárs beosztását, esetleg túlórák alóli felmentést kap az illető.

  1. Legyünk nyitottak a támogatásokkal kapcsolatban!

Az iskolakezdés legtöbb esetben súlyos anyagi vonzattal jár, mely esetleg megterhelő is lehet a szülők számára. Ha a munkáltató saját képességeihez mérten ebben támogatást nyújt, a munkavállalói lojalitást növeli. Lehet szó akár pénzbeli, akár különböző tanszerutalvány formájában kiosztott támogatásról, ez mindenképp egy olyan gesztus, amely a lojalitás mellett a munkáltatói márkát is erősíti.

  1. Lehetőségekhez mérten igyekezzünk minél nagyobb szabadságot biztosítani!

Elképesztő segítség lehet (főleg az elsősök, illetve a kiscsoportos ovisok, bölcsisek esetében) egy-egy plusz szabadnap, hiszen az első nap egy teljesen új intézményben rendkívül fontos és egyben ijesztő is lehet egy kisgyermek számára. A kezdeményezésre nagyszerű példa a Tesco idei húzása, mely során minden első osztályba lépő gyermek szülője a tanév első napjára szabadnapot kapott. Ha a szabadság biztosítása nem lenne kivitelezhető, esetleg az adott szülő munkája nélkülözhetetlen és pótolhatatlan, a home office lehetősége is sokat segíthet.

  1. Legyünk kiszámíthatóak!

Amennyiben még nem tettük, célszerű kialakítani egy stabil munkarendet, amit a családos munkavállaló ki tud számítani. Ügyeljünk arra, hogy ha eddig nem tettük, ezután se szervezzünk meetingeket 15:30-ra, illetve a rendkívüli üzleti utakat, értekezleteket, túlórákat, amennyire lehet, szereljük ki a rendszerből. Az, hogy az ember tud előre számolni a szabadidejével, minden munkatárs érdekeit szolgálja, nem csak a gyermekesekét.

pexels-photo-207665.jpeg

Mindezek mellett rendkívül oda kell figyelnünk, hogy a gyermektelen munkavállalókra se pakoljunk plusz terhet amiatt, mert a gyermekeseknek kedvezni szeretnénk. A legjobb megoldás lehet ebben az esetben a helyzet miatt esetlegesen jelentkező túlórák kiemelt honorálása, jutalmazása.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8615068646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása