5+1 érv, amiért egy pályakezdő hasznos egy vállalat számára

Újra ellátogattunk az őszi HVG Állásbörzére, amit idén is a Papp László Budapest Sportaréna falain belül rendeztek meg. A kétnapos rendezvényen 138 kiállító és csaknem 11 ezer álláskereső vett részt. Az állást kínáló cégek között az októberben közzétett munkáltatói toplista győztesei is nagyszámban jelen voltak.
marten-newhall-uafjfsms3yy-unsplash.jpg

Kíváncsiak voltunk, hogy a jelenlegi munkaerőhiányos időszakban hogyan viszonyulnak a munkáltatók a tapasztalat nélküli pályakezdőkhöz. Megkérdeztünk tehát több ismert céget is, hogy mennyi esélye van egy zöldfülű munkavállalónak bekerülni egy adott pozícióra.

A válasz minden esetben biztató volt, hiszen gyakornoki pozícióra szinte a legtöbb munkáltatónál lehet jelentkezni. A multinacionális cégek tömeges – de még így is korlátozott befogadó képességű – gyakornoki lehetőségein kívül azonban nehezen találunk olyan állásajánlatot, ahol a munkáltató esélyt ad a tapasztalattal nem rendelkező jelölteknek is. A legtöbb munkáltató egy bizonyos pontig valóban nyitott a tapasztalatlan álláskeresőkre is, azonban sok esetben olyan elvárásokat támasztanak velük szemben, melyek irreálisak és melyeknek túl kevesen tudnak megfelelni.

Mi állhat ezen trend mögött? A fogyasztói társadalom kialakulásának egyik alappillére volt a készen megszerzett árucikk. Gondolkodásbeli hozadéka pedig például ebben is megnyilvánul, vagyis, hogy inkább megspórolnánk a befektetett időt és energiát, csak legyen már a miénk. Legyen szó akár szakértelemről vagy egy tapasztalt munkavállalóról.

A szakemberhiány miatt a betanítási időszakra nincs kapacitás. Az erre kijelölt tőke nagy részét pedig sokan inkább a toborzásra költik, mint a betanításra.

Íme 5+1 érv, amiért egy pályakezdő hasznos egy vállalat számára: 

  1. Az új dolgok inspirálnak.

Bekerülni egy új helyre mindig izgalmas, ha ez a hely ráadásul az első munkahelye és munkatapasztalata egy fiatalnak, garantált, hogy motivált lesz.

  1. A tapasztalattal együtt jár az elvárás.

Egy tapasztalt munkavállaló akár akarjuk, akár nem, össze fogja hasonlítani a korábbi munkahelyével az újat, s ennek kapcsán elvárásokat is megfogalmaz majd, ami teljesen normális. Egy pályakezdőnek ellenben az első munkahelye lesz a viszonyítási alap és nem, vagy alacsonyabbak lesznek még elvárásai a céggel szemben.

  1. Türelem rózsát terem

Ha a cég „neveli fel” a tapasztalat nélküli kollégát, pár éven belül a vállalat igényeire specializálódott munkavállaló válhat az újoncból.

  1. A kockán kívül

A tapasztalat sokszor azzal is együtt jár, hogy bizonyos feladatoknál nehezen tudunk elvonatkoztatni a korábban végzett hasonló feladatoktól. Egy kezdő munkavállaló nem fogja, de nem is tudja a rutin és a korábbi emlékek által behatárolt kockán belül végezni az adott munkát.

  1. A sokszínűség vonzó

A cégen belüli csapat sok mindent elmond magáról a vállalatról. Minél több féle ember alkotja a munkaközösséget, annál könnyebb azonosulni a vállalattal, annál vonzóbbá válik egy külső szemlélő számára is.

    +1.Tanulni egy életen át

A legtöbb esetben a munkaadó és a gyakornok nem egy generációhoz tartoznak. Bár a munkáltató feladata, hogy betanítsa az új kollégát, ő egy valamit biztosan jobban fog érteni: a saját generációját. Ezt pedig könnyen megtanulhatjuk a pályakezdőktől mi magunk is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr4315249976
Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő