Hangolódjunk az ünnepekre!

December végére mindenki fokozottan ünnepi hangulatba kerül, kortól, nemtől, beosztástól függetlenül. Vajon a karácsonyra készülődés milyen mértékben befolyásolhatja a munkáltatói márka megítélését? Employer branding tevékenységekre is lehet hatással az ünnepi forgatag? Természetesen igen. El is áruljuk, hogyan!

background-2937873_960_720.jpg

„Hull a pelyhes fehér hó,
De nem állhat a meló.”

December van. Beköszöntött a tél, bársonyos hótakaró borítja a tájat, az utakon sáros latyak rejti a tükörsima jeget. Ki-ki jobban, ki kevésbé örül, de egyvalami közös: a munka a hideg tél ellenére sem áll meg a legtöbb helyen. Sokakban felébred a karácsony szelleme, és már a hó elején a szentesti menüt tervezgetik, olyanok is akadnak viszont, akiknek már borsódzik a háta a girlandoktól és Mariah Carey örökzöld slágerétől. Munkáltatóként érdemes néhány dologra odafigyelni, hogy mindenkit fókuszban tartsunk, és ezzel egy időben mégis megteremtsük a megfelelő hangulatot.

Az ünnepek közeledtével nagy hatással lehet mindenki munkamoráljára a hangulat, melynek megteremtése elsősorban dekoráció segítségével megvalósítható. Néhány karácsonyi égősor, koszorú, esetleg pici, téli hangulatú díszek (hópelyhek, csillagok), gyertyák (akár illatosak is), illetve ha megoldható, egy szolid, elegáns karácsonyfa is sokat dobhat a közérzeten. Így a munkavállalók nem érzik idegennek, ridegnek a munkakörnyezetüket, ezáltal szívesebben mennek be dolgozni. Fontos, hogy semmiképp se essünk túlzásba a dekort illetően, ugyanis nagyon könnyen visszásan sülhet el, a giccsparádé pedig hamarabb válthat ki ellenérzetet az emberekben, mint pozitív gondolatokat. A kevesebb néha több!

Szintén a visszafogottság jegyében javasoljuk a kellemes, karácsonyi dalokat, mint háttérzene. Időnként ugyan válhat bosszantóvá, amikor a város minden szegletében az All I Want For Christmas Is You szól, ám leggyakrabban segít megteremteni az ünnepi hangulatot az ismerős dallamok felcsendülése. Fontos odafigyelnünk, hogy olyan hangerővel szóljon a zene, ami senkit sem hátráltat a munkavégzésben, nem zavaró, és nem kell túlkiabálni. Továbbá érdemes szem előtt tartani, hogy ne egy 5 számból álló lejátszási lista ismétlődjön újra, és újra, és újra, és újra, ugyanis a repetitív körök igen hamar az emberek idegeire mehetnek, a várt hatás ellenkezőjét kiváltva.

Végül rendkívül fontos pontnak tartjuk, hogy a munkáltató (amennyiben lehetősége nyílik rá) az ünnepek közeledtével legalább néhány jó szóval kedveskedjen munkavállalóinak, kellemes ünnepeket kívánva egy képeslappal, képességeihez mérten esetleg süteménnyel, apró ajándékkal, céges zárórendezvény keretei között köszönje meg egész éves munkájukat. Ez a gesztus érezteti az emberekkel, hogy nem robotként vannak kezelve, és talán a karácsony hangulata még a legmorcosabb Ebenezer Scrooge-okat is megszállja egy kicsit.

Ezek a praktikák pedig azután is melegséggel töltik el az ember szívét, ha elmúltak az ünnepek, hiszen ha még januárban is hópelyhek díszítik az irodát, csupán mosolyt csal az emberek arcára. Mondjuk Mariah Carey-t jobb, ha a következő év decemberéig szabadságra küldjük… :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8414505278

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása