Gyakornoki álláshirdetések - még mindig a klisé az úr!

Gondolkoztál már azon, hogy sok esetben az álláshirdetéseid az álláskereső első benyomását is meghatározzák Rólad, mint munkáltatóról? A hirdetések szövegezésének munkáltatói márkára kifejtett hatása ugyan sejthető, kutatásunkból mégis az látszik, hogy a magyar pozícióleírások szerzői sokszor nem jutnak túl a mindenki által jól ismert idiómákon. De jöjjenek a Hirewiser partnercége, a Neticle által felfedett hírhedt kifejezések, amik az elmúlt három hónap gyakornoki hirdetéseit tömegével jellemezték.

1_2.jpg

1. ábra: Milyen témák a legmeghatározóbbak a gyakornoki hirdetésekben? (Forrás: Neticle)

Szóval mit is ígérnek a cégek a gyakornokok számára 2018-ban? Kb. ugyanazt, mint eddig. Mint ahogyan a gyakornoki pozíciókkal kapcsolatosan leggyakrabban előkerülő témákat felvázoló 1. ábra. is mutatja, leginkább „fejlődési lehetőséget” a „dinamikusan fejlődő vállalat”-oknál, ahol a csapat egyébként „fiatalos”, „támogató” és szintén „dinamikusan fejlődő”. (ld. 2. ábra)
Ismerősen hangzik, ugye?

2_3.jpg

2. ábra: A csapat-ok jellemzésére használt tulajdonságok (Forrás: Neticle)

Egy másik grafikon, amiből rálátást kaphatunk a pozícióleírásokban gyakran használt szófordulatokra, az azok kulcstulajdonságait felsorakoztató 3. ábra. A gyakornoki álláshirdetések szerzőinek kedvenc szókapcsolata idén is a híres-neves „versenyképes fizetés” szókapcsolat volt, amit, bár sok másféle módon is meg lehet fogalmazni, a hirdetők valamiért mégis ragaszkodnak a jó öreg idiómához. És mindezt mi másért kapnák a gyakornokok, mint a „változatos munkáért”?

3_3.jpg

3. ábra: Milyen termék/szolgáltatások tulajdonságok a legfontosabbak a gyakornoki álláshirdetésekben? (Forrás: Neticle)

Mi a konklúzió?

Kutatásunkkal szerettünk volna arra rávilágítani, hogy mennyire egyszerű kitűnni a tömegből az álláshirdetések piacán egy-egy frappánsabb megfogalmazással, ugyanis látszik, hogy a legtöbb megfogalmazás ugyanazokat az ezerszer olvasott kliséket sorakoztatja fel.

A mi tanácsunk az volna, hogy ne félj eltérni a fent látott bevett sémáktól, hiszen egy hangyányit kreatívabban megírt álláshirdetés jobban megragad az álláskeresőben, ami pozitívan tükröződhet vissza majd a jelentkezőid számában és munkáltatói márkádról kialakított percepciókban is.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr4713994826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (15) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (2) bizalom (2) bme (1) börze (2) branding (3) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (1) elemzés (3) előadások (3) employer branding (51) employer branding stratégia (11) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (3) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (5) hitelesség (6) HO (2) home office (1) HR (17) hvg (1) ideális munkahely (7) interjú (1) juttatás (1) kapcsolat (1) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (24) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (4) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (11) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (3) megtartás (14) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (13) munkaidő (3) munkáltató (3) munkáltatói márka (54) munkavállaló (8) nagyvállalat (52) negatívum (3) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (3) pályakezdő (2) pihenőidő (2) pozitívum (3) PR (2) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (7) SSC (1) szervezeti kultúra (15) sztrájk (1) toborzás (15) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) Y generáció (7) zaklatás (1) Z generáció (9) Címkefelhő