Elmúlt 40, férfi és fizikai munkát végez? Dolgozni fog a két ünnep között!

A Hive Creative rövid online felmérést készített, melyből kiderül, hogy ki dolgozik és ki nem a két ünnep között. Néhol meglepő, néhol pedig a várakozásnak megfelelő válaszok érkeztek, érdemes azonban kielemezni, hogy kik és mennyit dolgoznak az ünnepek alatt!

Adjunk is választ rögvest a legégetőbb kérdésre! A kérdőívet kitöltők 74,5%-a dolgozik a két ünnep között, 19%-a pedig nem. A fennmaradó 6,5% pedig a teszt kitöltésekor még nem tudta, hogy kell-e dolgoznia a két ünnep között. A kitöltések alapján inkább a férfiak (77%) dolgoznak az ünnepek között, de nem sokkal maradnak le a hölgyek sem, hiszen ez utóbbiak 73%-a szintén a munkahelyén tevékenykedik az év utolsó munkanapjain!

Nem meglepő, hogy míg a fizikai, vagy fizikai és szellemi munkát egyaránt végző munkavállalók 78%-a aktív az ünnepek között, addig a fehérgallérosok mindössze alig 61%-a dolgozik ilyenkor. Az viszont már meglepő, hogy beosztásukat tekintve akár alkalmazottakról, akár közép, vagy felső vezetőkről, netán ügyvezetőkről beszélünk, egyaránt 74%-ukat találjuk a munkahelyen az ünnepek alatt!

working-over-christmas.jpg

Ez is egy módja a két ünnep közötti munkavégzés átvészelésének. (A kép illusztráció.)

Persze mindenki szeretne minél több időt otthon tölteni az ünnepek között a szeretteivel, s azt gondolnánk, ahogyan egyre idősebbek leszünk, annál több idő jut majd a pihenésre. Sajnos el kell keserítenünk a szenior csapatot, a felmérés alapján annál többen dolgoznak a két ünnep között, minél idősebb korosztályba tartoznak. Míg az 59-65 év közötti korosztály 79%-a, de még a 48-58 év közöttieknek is 78%-a kénytelen dolgozni az ünnepek között! Ezzel szemben ugyanez a szám a 26-36-os korosztályban mindössze 61% Sajnos ez a kutatás is azt támasztja alá, hogy a fiatalabb generáció sokkal inkább ragaszkodik a pihenéshez, az ünnepek közötti nyugalomhoz, s meg is teheti, hogy akkor szabadságra megy!

S végül egy utolsó érdekes tény a felmérésből: a budapesti munkavállalók alig 67%-a kénytelen dolgozni a két ünnep között, míg a többi megyében élők 75%-a fog robotolni ugyanebben az időszakban.

Összességében elmondhatjuk, ha Ön nem a fővárosban él, elmúlt 40 éves, fizikai munkát végez és férfi, akkor jó eséllyel dolgozni fog a két ünnep között! Ha viszont már erre kényszerül, akkor jelezze munkáltatójának, milyen apró figyelmességgel lehetne megkönnyíteni a munkavégzést. Egy-egy elismerő szó, vagy egy pohár tea, esetleg kicsit hosszabb szünetek sokat segíthetnek, hogy kevéssé legyen a munka megterhelő, ha már egyszer az ünnepek alatt is dolgozni kell!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr2713517893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2017.12.23. 19:34:00

Ünnepek? Mármint a fenyőfa ünnepi vásárlás?

torró 2017.12.23. 19:34:05

Nem tudom megállni, mert ez majdnem olyan mint az én munkahelyem volt 18 évig. Folyamatos üzem (vízmű), és amikor a műszak ránk került bizony menni kellett 4 műszak váltotta egymást. 12 -24, 12- 48. úgynevezett négyes túr. Ha szilveszter este 7 órakor te következtél, akkor műszak. Karácsony v. húsvét dettó. 85-n indítottuk az üzemet mint teljes számítógép vezérlésű üzem, de soha nem sikerült teljes mértékben működtetni.
12 éve már hogy nyugdíjas vagyok, de még mindig álmodok róla, hogy műszakban vagyok. Kellemes ünnepeket mindenkinek!

]{udarauszkasz 2017.12.24. 09:33:38

Szerdan hajnali 4kor kelek, es majd 29en vegzek.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása