Lemértük, hogyan érdemes állást hirdetni a közösségi médiában!

A 2016 és 2017 októbere között megjelenő magyar nyelvű álláshirdetéseket vette górcső alá a Hive Creative a Neticle segítségével a social médiában és az ehhez köthető online felületeken.

A legtöbb állás a Facebookon jelenik meg

A mérési eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a legtöbb állás Facebookon jelenik meg, az említések 87,4%-át teszik ki. Az internetworldstats adatai szerint Magyarországon 2016-ban 5.300.000 Facebook felhasználó volt, azaz a teljes lakosság 54,1%-a ismerte a közösségi oldalt. Valószínűsíthető, hogy az álláskeresők nagy részének van Facebook profilja és egyre nagyobb részük megnézi, hogy az általa érdekesnek talált cég mennyire van jelen a közösségi médiában.

A Facebook után kullogva igen alacsony mutatószámokkal a blogokon az álláshirdetések 5,4%-a, fórumokon és Twitteren 2,2%-a, míg Google+-on 1,6%-a jelenik meg.

3_1.jpg

 1. ábra: Álláshirdetések megoszlása a különböző felületeken. Forrás: neticle.hu

Mivel a vizsgálat csak közösségi média felületeket érint, ezért szerepel 0% a nem kifejezetten social média felületnek számító, főként egyirányú kommunikációra alkalmas TV, Rádió vagy nyomtatott sajtó neve mellett.

A legtöbb állást megosztó blog, fórum és FB oldal

2_2.jpg

 2. ábra: A legtöbb állást megosztó fórumszálak, Facebook oldalak a Neticle elemzése szerint

A nagyobb állásmegosztó oldalakon jelennek meg az álláshirdetések a legnagyobb számban (Állások a médiában, Jobs in Budapest, Munkaerő Mester), illetve megfigyelhető a lokális Facebook oldalak jelenléte (NyíregyházaÁllás.hu, EgerÁllás.hu, GyőrÁllás.hu, stb.).

További érdekesség az IT Services Hungary aktivitása, ugyanis a legtöbb munkalehetőség Facebookon hozzájuk köthető.

A Mercedes álláshirdetéseinek masszív jelenlétét jelzi, hogy külön oldalon beszéltek a cég állásai iránt érdeklődők és az aktuális, illetve korábbi alkalmazottak. Utóbbi oldalon (ami azóta megszűnt) megoszlottak a pozitív, negatív és semleges vélemények, melyek a Mercedeshez vágyók fő információforrása volt a csoport működése alatti időszakban.

Mivel szektoronként eltér a munkavállalói közösség, ezért nincs egy minden elemében áthúzható recept a mindenkinek megfelelő álláshirdetésekre. Azonban a kutatásból kiderült, hogy milyen lényeges elemekkel lophatja be magát egy munkáltató álláshirdetése potenciális munkavállalójának szívébe.

5 tipp munkáltatóknak a hatékony Facebookos álláshirdetésekhez

  1. A közösségi média felületei szinte igénylik a Tőlünk-Neked típusú üzeneteket. A személyesebb megszólítás mindig nagyobb interakciót generál, mint a tárgyias, rideg és hosszú hirdetések.
  2. A szövegezésekről és a felhasználói visszajelzésekről elmondható, hogy leginkább vágyakozásra, élvezetre építenek. Ezért érdemes lehet olykor kitűnni a tömegből, pont az ellenkező érzelmekre hatni. Például bemutathatjuk, mi hogy nem dolgozunk.

1_2.png

 3. ábra: Állások a médiában Facebook oldal szövegezésének, visszajelzéseinek érzelmi töltetei. Forrás: neticle.hu

  1. Az álláshirdetéseknél a legtöbb a negatív hozzászólás a túlzott elvárások és/vagy az elvárt képességek, tudás pontatlan megfogalmazásából fakadt. A kétirányú kommunikációnak köszönhetően azonban a felhasználók bármikor nyíltan kifejezhetik az érzéseiket, ezért minden részlet, adat pontosítása ajánlott a hirdetés élesítése előtt.
  2. A röviden szövegezett, más felületre irányító Facebook linkekre ritkán kattintanak a felhasználók. Ami a Facebook álláshirdetéseknél jól működik: filmes utalás, kép, gif, videó. Természetesen csakis olyan mennyiségben és minőségben, amennyit a márka és a cégimázs megenged.

Könnyen lehet, hogy a céghez vagy a cég konkurenséhez hasonló Facebook csoportok, fórumszálak vagy blogok köthetők, amiket érdemes felmérni. Potenciális munkavállalóinak elsődleges információforrásaiként szolgálhatnak, így különösen jelentős ezek elemzése és beépítése a tudatos employer brandinggel összekötött toborzási stratégiába.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr8713407251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (15) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (2) bizalom (2) bme (1) börze (2) branding (3) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (1) elemzés (3) előadások (3) employer branding (51) employer branding stratégia (11) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (3) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (5) hitelesség (6) HO (2) home office (1) HR (17) hvg (1) ideális munkahely (7) interjú (1) juttatás (1) kapcsolat (1) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (24) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (4) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (11) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (3) megtartás (14) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (13) munkaidő (3) munkáltató (3) munkáltatói márka (54) munkavállaló (8) nagyvállalat (52) negatívum (3) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (3) pályakezdő (2) pihenőidő (2) pozitívum (3) PR (2) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (7) SSC (1) szervezeti kultúra (15) sztrájk (1) toborzás (15) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) Y generáció (7) zaklatás (1) Z generáció (9) Címkefelhő