Újra az irodában – mi vár ránk a home office után?
Újra az irodában – mi vár ránk a home office után?

A pandémia rengeteg cég életében magával hozta a home office lehetőségét, ami ugyan nem újkeletű, ennek ellenére hazánkban még kevésbé bevált módszer. A kijárási korlátozások enyhítésével megkezdődött az irodák feltöltése, de mégis milyen nehézségekkel kell szembenéznie a munkavállalónak, és mit tehet a munkáltató, hogy megkönnyítse a visszaszokás folyamatát?

Amilyen hirtelen otthonainkba kellett átköltöztetni az irodákat, most olyan ...

Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?
Mit tegyek válság alatt a munkáltatói márkámmal?

Sok ügyfelünktől érkezett már kérdésként, hogy mit is csináljon most a munkáltatói márkájával. Nagyon fontos és érdekes kérdés, melyre a piacon sok munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó ügynökség különféle iránymutatásokat ad. Szerintünk erre nincsen egységes recept, s mindegyik ágazat, de akár mindegyik cég kénytelen ebben saját stratégiát kialakítani és azt követni.

Mi itt most a három legáltalánosabb helyzettel foglalkozunk. Aki magára ...

Mire készülhetünk a veszélyhelyzet feloldása után a munkaerő-piacon?
Mire készülhetünk a veszélyhelyzet feloldása után a munkaerő-piacon?

A veszélyhelyzet első hónapjának vége felé közeledve már most látszik néhány nagyon erős hatás a piacon, amellyel mindenképpen számolni kell majd. Az egyik ilyen hatás a szolgáltató szektor várhatóan lassabb feléledése.

Számos étterem, kávézó, szálloda volt kénytelen szélnek ereszteni munkavállalóit. Amikor a gazdaság elindul újra a növekedési pályán, ezen szolgáltató egységek szépen fokozatosan újra ki fognak nyitni, hiszen igény lesz rájuk.

board-895399_1280_1.jpg

...
Itt a válság, mi lesz veled munkavállaló?
Itt a válság, mi lesz veled munkavállaló?

Nem titok, hogy jó néhány héttel előre kidolgozunk egy-egy témát ide, de amikor a korábbi válsággal kapcsolatos előző blogposztunk megszületett, még csak egy páni félelem volt a koronavírus. Most viszont itt van, és súlyos károkat okoz a munkaerő piacon

stock-exchange-4877964_1920.jpg

 

Körbenéztünk ügyfeleink között, s mivel mi is home officeban vagyunk, így telefonon, Skype-on és minden egyéb módon kérdeztük meg, milyen lépéseket kellett tenniük eddig munkavállalóik felé.

...

Munkáltatói márkaépítés válság idején?!
Munkáltatói márkaépítés válság idején?!

A 2008-as gazdasági világválság során a marketing és a HR területek szenvedték el mind az első, mind a legnagyobb elvonásokat. Kígyózó sorokban álltak a potenciális munkavállalók, s a munkával bírók pedig görcsösen szorították széküket. Ki gondolt akkor munkáltatói márkaépítésre? Ez lesz megint a most kibontakozó válság nyomán?

Sok vezetőben felmerül, hogy ha beüt egy válság, mi lesz a munkáltatói márkaépítésre fordított javakkal? Kell majd ...

Munkavégzés bármikor és bárhonnan
Munkavégzés bármikor és bárhonnan

A XXI. század első negyedét kétség kívül a kommunikációs csatornák fejlődése határozta meg. A kétezres évek elején még az email is nagy szónak számított, az pedig tényleg csak az akkori geekek kiváltsága volt, hogy egy korabeli „okos telefonra” emailek érkezzenek. Nem kellett hozzá húsz év, hogy ez gyökeresen megváltozzon

A mobiltelefonok hétköznapivá vallásával indult meg az a folyamat, ami a munka-magánélet markáns elválasztását elkezdte ...

Office love, privát vagy céges ügy?
Office love, privát vagy céges ügy?

Életünk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, így nem meglepő, ha itt találjuk meg életünk párját. Az érzelmi életünk a magán szféránk, viszont ha azt egy kollégánkkal folytatjuk, akkor óhatatlanul belevesszük a céget is a játéktérbe. Meddig magánügy a magánügy és honnantól szólhat bele a cég?

Sokszor emlegetjük életünk során, hogy az írott szabályok mellett számos íratlan szabály is meghatározza létünket. Vannak törvénybe nem foglalt, ...

A gép forog, az alkotó is
A gép forog, az alkotó is

Ahogyan a motoroknak, a munkáltatói márkának is megvan a maga ciklikussága, a kérdés az, hogy tudjuk-e, a mi szervezetünk éppen melyik ciklusban tart, s annak melyek a jellemző tünetei? Nézzük csak!

A kezdetek

Minden szervezetnél van munkáltatói márka, legfeljebb nem építik, hanem hagyják, hogy magától alakuljon. Ilyenkor a vállalkozás nem egy tudatosan kijelölt munkáltatói márka elérésére törekszik, mindössze igyekszik megtartani a munkavállalóit, s ...

Enyém? Tiéd? Övé?
Enyém? Tiéd? Övé?

Munkáltatói márkaépítés során sokféle üzenetet, érvrendszert láttunk már, de kedvenc visszatérő elvünk (?): a tulajdonosi szemlélet . Létezik ilyen, létezhet egyáltalán, vagy mást értünk alatta? Kell-e, hogy egy munkavállalónak legyen tulajdonosi szemlélete?

Fontos, hogy tisztázzuk először is a fogalmat magát. A tulajdonos esetében többnyire cégtulajdonost értünk, s amikor ilyen elvárást fogalmazunk meg a munkavállalók felé, akkor azt szeretnénk, ...

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (17) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (57) employer branding stratégia (14) építőkritika (2) építővisszajelzés (2) esemény (1) EVP (4) feedback (4) fehér gallér (2) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (4) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (7) HO (4) home office (3) HR (21) hvg (1) ideális munkahely (9) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (2) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (26) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (16) mérhetőség (11) motiváció (9) műegyetem (1) munkaerőhiány (14) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (4) munkáltató (3) munkáltatói márka (56) munkavállaló (13) nagyvállalat (52) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (3) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (8) SSC (1) szervezeti kultúra (16) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (1) válság (4) vélemény (4) vezető (5) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (8) zaklatás (1) Z generáció (10) Címkefelhő