Hova lett a márka a munkáltatói márkaépítésből?

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy munkáltató, aki… Így kezdődne egy mese egy olyan munkáltatóról, aki tényleg szeretne munkáltatói márkát építeni. De vajon ez csak egy mese, vagy valóban komolyan foglalkoznak munkáltatók a márkaépítéssel?

question-2736480_960_720.jpg

Amikor elindítottuk blogunkat, született egy írásunk arról, milyen is a munkáltatói márkaépítés. Ez lassan két éve volt már, s most visszanézve, még mindig ugyanúgy aktuális. Ragadjuk meg a három legfontosabb hibát, amit elkövethet egy vállalat munkáltatói márkaépítés címszó alatt, oly módon, hogy eközben még a jó szándékról sem kell lemondania!

  1. Mi vagyunk a tökéletes munkahely!

Nálunk dolgozni olyan, mint ha nyaralnál a tengerparton, s csak koktélokat kellene szürcsölnöd! A csinos pincérek tálcán hordják eléd a finomságokat és masszőr gyúrja a pohár emelgetésében megfáradt izmaidat. Mert nekünk TE vagy a legfontosabb! Gyönyörű üzenet, melyet minden HR és kommunikációs vezető boldogan tűz a zászlójára. A gond sajnos csak az, hogy nem így van. Nincsen olyan munkahely, ahol ne lenne néha hajtás, ne lenne legalább egy kellemetlen kolléga, vagy egy átláthatatlan online rendszer. Illetve az sem lehetetlen, hogy minden rendben van, de azért dolgozni attól még kell! Márpedig a munka az sokszor nehéz, fárasztó, s igen is megterhelő. Gondoljuk csak át márkaépítés szempontjából! Mondanánk olyat egy középszerű termékről, hogy csúcs minőség, vagy prémium? Nyilván nem. Akkor miért tesszük ezt saját vállalatunkról, ha nem igaz? Csak annyira építsünk mítoszt magunk köré, amennyire legendák vagyunk!

  1. Legyél szép, okos, jó fej… De valójában elég, ha jó fej vagy!

Gyakran találkozunk munkáltatói márkaépítésnél a profilozás hiányával. Sok HR szakember még mindig nem tudja, hogy pontosan kit is keres, s akit keres az milyen csapatba fog kerülni. Márpedig a munkavállaló maga is a munkáltatói márka része. Ahogyan viselkedik egy csoportban, milyen magatartást tanúsít a cégen belül, az hatással van a belső kommunikációra, a hangulatra és így a munkáltatói imidzsre is. Egy nagyon jó szakember, aki pocsék főnök teljesen képes szétzilálni egy szervezetet, s elüldözni akár kulcs fontosságú kollégákat is. Míg egy emberközpontú vezetés kevesebb szakmai tapasztalattal is nagyon sikeres lehet. Persze ott vannak az úgynevezett tehetségek is, akiket mindenki szeretne bevonzani. A Steve Jobs-ok, a Mark Zuckerberg-ek, minden HR-es álmai. Persze őket nem kell bevonzani, mert ők majd megalapítják saját cégeiket, s akkor oda kell majd a tehetségeket becsábítani. Ha munkáltatói márkát építesz, tudd, hogy milyen embert keresel a csapatodba, s erről jobb, ha a csapatodat is megkérdezed!

  1. Érték ígéretek értékek nélkül, avagy „Nekem azt mondták az állásinterjún…”

Munkáltatói márkaígéretek érkeznek szépen palackozva az anyavállalattól, vagy az employer branding tanácsadóktól. Patikamérlegen kimért üzenetek, melyeket - ha szerencsénk van - akkor legalább a külföldi anyacégben teszteltek és megkutattak, ha nincsen, akkor csak egyszerűen kitalálták. Nagyon nehéz egyedinek maradni munkáltatói ígéretek tekintetében úgy, hogy közben ne legyenek az ígéretek sem kiüresedettek, sem pedig jelentéktelenek a munkavállalói célcsoport szemében. Értsük meg, tárjuk fel saját munkáltatói értékeinket, s kérdezzük meg a kollégáinkat, hogy szerintük is azok-e, melyekre építeni fogunk! Gondoljuk csak végig, egy új terméket is tesztelünk fogyasztói csoportokban, s beépítjük véleményüket a termékfejlesztés során, miért nem tesszük ezt munkáltatói márkánknál is így? De hozhatnánk autóipari példát is. Mindenki gyárt takarékos dízel modelleket, de mégis képesek a marketingesek egyedivé tenni egy-egy modellt. Akkor legyünk képesek egyedivé tenni egy-egy céget, vagy részleget is!

Mindent összegezve, építsünk munkáltatói márkát, ne csak munkáltatói imidzst! Mert ha nem így teszünk, akkor hosszú távon rosszabb helyzetbe fogunk kerülni, mint amilyenben most vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr6214686460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok