Karácsony zökkenőmentesen: nem ellentmondás
Az év legforgalmasabb időszakát is lehet simán kezelni

A karácsonyi vásárlásdömping nem csak a bevételeket pörgeti, hanem az év azon időszaka, amikor PR-ben is nagyot lehet alkotni bizalomépítés terén – de csak, ha kellő tudatossággal alakítjuk és mérjük a teljesítményünket. A visszajelzési rendszerek építésével foglalkozó Staffino kommunikációs szakértőjének, Varga Ildikónak segítségével összegyűjtöttük azokat a szempontokat, amelyeket a kommunikációnkban alkalmazva egy gördülékeny évzárást követően tetemes mennyiségű munícióval indíthatjuk a jövő évi fejlesztési hadműveleteinket.

Az év legforgalmasabb hónapjában a cégeknek rengeteg lehetősége adódik, hogy jó benyomást tegyenek a vásárlókra, fogyasztókra az alapvető eladási vagy szolgáltatói folyamatok teljesítésén túl is. Külső szakértőnk támogatásával összegyűjtöttük, mi mindent lehet kihozni a dübörgő időszakból, ha tudatosan alakítjuk és erősítjük a vásárlói, fogyasztói kapcsolatokat.

Fontos leszögezni: a jól felépített, rendszerben működő kommunikáció nem helyettesíti a jó minőségű termékeket és szolgáltatást, ugyanakkor elengedhetetlen a bizalomépítéshez, a pozitív és transzparens márkakép kialakításához.

Mélyvízbe be? Ha lehet, inkább ne…

Jellemző, hogy az ajándékbeszerzési portyák első hullámakor a cégek tömegével vesznek fel alkalmi munkavállalókat, akiket különösebb betanítás, vagy szakképzés nélkül állítanak be dolgozni. Holott egy szakképzett eladó vagy értékesítő szinte felbecsülhetetlen értékkel bírhat, főleg, ha szeretteink boldogságát reméljük attól a terméktől vagy szolgáltatástól, amit ők ajánlanak nekünk.

Szánjunk időt a betanításukra! Ismertessük meg velük a céget, az értékeit, a termékeket és szolgáltatásokat, engedjük őket kérdezni, osszuk meg velük a zsebünkben tárolt tapasztalatokat. Ezzel két legyet ütünk egy csapásra: a dolgozókkal éreztetjük, hogy fontosak, és tudjuk, mire van szükségük ahhoz, hogy jól végezhessék a munkájukat. Másrészt egy felkészült munkavállaló a fogyasztóval is magabiztosabban kommunikál, kapásból tud neki segíteni, ezzel nagyban hozzájárulva a márkánk pozitív képének kialakításához.

Az év legfontosabb hónapja sem sprint, hanem maraton

Bár csábító lehet már december első napjain 12 órás műszakokban bevonni a dolgozókat, nem érdemes: pont az ünnepi időszakra fognak teljes mértékben kimerülni, lebetegedni, vagy legjobb esetben is mogorván, fáradtan, pontatlanul dolgozni – önhibájukon kívül álló okok miatt.

Ügyeljünk a munkatársak teherbírására! Tegyük meg értük, hogy a sok egyéb plusz erőforrás mellett a HR csapatot is erősítjük, és kialakítunk olyan beosztást, amely a dolgozók számára is még különösebb erőlködés nélkül tartható, és hagyjunk nekik időt és erőt, hogy maguk is ráhangolódjanak az ünnepekre! A kiegyensúlyozott, ünnepi hangulatban tevékenykedő kollégák maguk is könnyebben lesznek a vásárlók, fogyasztók – vagy épp más kollégák, partnerek segítségére, és jó munkát fognak végezni.

blur-boxes-cards-688017.jpg

Önreflexió nélkül nem megyünk semmire

Hiába minden fejlesztés és részletekbe menő odafigyelés, ha nem mérjük, mindez mennyire eredményes, továbbá az erőfeszítéseink ténylegesen fejlesztik-e az ügyfélélményt, erősítik a pozitív képünket.

Kérjünk visszajelzést! A cégek számára elengedhetetlen, hogy a modern fogyasztói elvárásoknak megfelelve izgalmas, szórakoztató és hasznos visszajelzési lehetőséget biztosítsanak, amin keresztül a vásárlók és fogyasztók észrevételeiket, javaslataikat meg tudják osztani a vállalattal. A cégek is csak profitálni tudnak belőle: az ügyfélmegélés árnyalt becsatornázása igazi insight-bánya, ahonnét ezer és egy módon lehet építkezni a dolgozók egyéni elismerésétől kezdve a termékfejlesztésen át a vállalati kultúra fejlesztéséig. Nagyon fontos: ha kérünk tanácsot, akkor valamiképp mutassuk meg, kommunikáljunk róla, hogyan hasznosítjuk azt, így az embereket érdekeltté tesszük abban, hogy legközelebb is jelezzenek vissza számunkra!

Ereszkedjünk le az elefántcsonttoronyból!

Amikor mindenki a fülén pörög, hogy el tudja látni a feladatait, felértékelődik minden apró gesztus jelentősége – legyen szó negatív vagy pozitív megmozdulásról.

Maradjunk motiválók, lépjünk át támogató üzemmódba! A hagyományos top-down kommunikáción túl ez az az időszak, amikor érdemes kiterjeszteni a megszokott eszköztárt továbbiakkal, hogy a dolgozók megbecsülve érezzék magukat. Láttassuk, éreztessük, hogy tudatában vagyunk az erőfeszítéseiknek! A pénzjutalmon túl millió és egy módja van ennek: a rendkívüli hónapban céges kávé biztosítása, vállalati vitaminsarok, ahol gyümölcsök közül tudnak válogatni, de legfőképp – vezetői elismerések. A vezetők menjenek oda személyesen, ismerjék el a teljesítményt, jelezzenek vissza, mutassanak példát!

A dolgozók és vásárlók élményéért megtett minden igyekezetünk megtérül, és többet használ a márkának, mint elképzelni tudnánk.

A cikk megírásakor Varga Ildikó, a Staffino ügyfélkommunikációs, véleménygyűjtő és elemző rendszerek kiépítésével foglalkozó cég vezetőjének tapasztalatait vettük alapul.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr2914429756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok