3+1 szuper ötlet a tavaszi állásbörzék kiállítóitól

A vállalatok számára az állásbörze az egyik legjobb eszköz a munkáltatói márka bemutatására. A tavaszi HVG és BME állásbörzéken jártunk és összegyűjtöttünk néhány remek ötletet, amiből érdemes szemezgetni, saját cégedre szabni és beépíteni a kiállítói eszköztáradba.

Vonzd be a tehetségeket trükkösen

Nem sikerült központi helyet foglalni az állásbörzén? Vagy csak a standodhoz akarod vezetni a potenciális jelöltjeidet? Mindkét kérdésre frappáns és szerencsére még nem őrülten elcsépelt megoldásokkal álltak elő egyes HVG és BME kiállítók.

A HVG állásbörzén egy kis robot csábította a Finastra standjához az érdeklődőket, a BME börzén pedig dekoratív hostess lányok vezették az IT-s felhívásra felfigyelőket az ISTQB kevésbé frekventált helyen lévő standjához.

 finastra_it.jpg

Jó tanács minden kiállítónak: Ne csak várd, hogy beessenek hozzád az érdeklődők, vedd elő a mézesmadzagot és csábítsd magadhoz őket!

Hagyj nyomot, légy önmagad!

A gigantikus látványelemekkel teletűzdelt, szinte kiállítóteremként berendezett igényes standok mellett egyre többen próbálják a vállalati kultúrát és a belső értékeket megjelentetni az állásbörzés standelemeiken. Mind a fényűzőbb, mind pedig a bensőségesebb változatok remekül építik a munkáltatók imidzsét, a mi figyelmünket mégis inkább a csapatlégkört bemutató kisebb megjelenések ragadták most meg. Ez utóbbinál kiemelkedő volt például a Nextent standmatricáinak üzenete, ami az IT-s kollégák munkájába engedett betekintést és biztosan megpengette a célközönség figyelemgitárját.

 nextent.jpg

Jó tanács minden kiállítónak: Legyen az fényes bútorlapos, mega stand vagy egyedi matricás mini stand, a lényeg, hogy a valós képet mutassa a cégről és energikus, barátságos HR-esek fogadják az arra járó érdeklődőket!

Olyan ajándékot adj, ami hasznos és maradandó!

A legtöbb állásbörzére látogató gyakorlatilag betankol logózott jegyzetfüzetből, tollból és egyéb irodaszerekből. Nem győzzük elégszer ismételni, hogy teljesen értelmetlen a munkáltatónak osztogatnia a sokszor méregdrága reklámajándékokat, hogyha nem kér ezekért számára hasznos dolgot (pl.: interjú, önéletrajz).

Ám a másik oldalról, a cég számára fontos tehetségek, a valódi álláskeresők és érdeklődők sem térnek haza olyan termékkel, ami egyértelműen arra buzdítaná őket, hogy a logózott toll korábbi tulajdonosához igazoljanak, mint munkavállaló.

Az NNG szerencsekereke jó például szolgálhat minden munkáltatónak. A nyeremények között ugyan voltak tipikus reklámajándékok, viszont ha a delikvens kipörgette Sevillai Szent Izidort, az informatikusok patrónusát, akkor egy elismert előadó által tartott exkluzív, meghívásos IT előadáson is részt vehetett.

nng.jpg

Jó tanács minden kiállítónak: Érdemes valami pluszt adni a reklámajándékokkal vagy termék helyett, esetleg élményt kínálni, ami az érdeklődőt a munkáltatóhoz vonzza.

Foglalkoztasd azzal, amivel foglalkoznia kell majd nálad!

Mindig jó, ha az állásbörzén a potenciális munkavállalóid kipróbálhatják, hogy mivel is foglalkozhatnak majd, ha téged választanak. Ha autógyártóként mérnököt keresel, akkor vigyél ki autót, alkatrészeket és kösd ehhez az állásbörzés aktivitást. Ha olyan jelentkezőt keresel, aki ipari darukat tud kezelni, akkor jól működhet, ha VR-élményt adsz hozzá (lásd: Thyssenkrupp).

thyssenkrupp_vegleges.jpg

Egyre divatosabbak a VR eszközök és a szimulátorok, de csak akkor van igazán értelme ezeknek az egyébként méregdrága dolgoknak, ha kötődik a céghez, de leginkább a végzett munkakörhöz. Virtuális bevásárlókocsit tologatni vagy zombie-kra lövöldözni jó pofa dolog, de ezt inkább egy brand fesztiválra vigyétek ki. Ha ti nem vadásztok munkaközben zombikra és nem veszitek le a virtuális polcokról a salit, akkor inkább engedjétek el az ilyen típusú VR aktivitást.

Jó tanács minden kiállítónak: Kösd az állásbörzés aktivitásod a keresett munkaköreidhez és feleslegesen ne költs jópofa, de a toborzást kevésbé támogató játékokra.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr6913809128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok