3+1 tipp a HRPWR konferenciáról kékgalléros és social médiás kihívásokhoz

A HRPWR csapata remek előadókat kért fel (többek között minket is! :) ) a legutóbbi, kékgalléros kihívásokat és hatékony közösségi médiás álláshirdetéseket boncolgató konferenciájára. Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt, ami több előadótól is elhangzott és hasznos lehet megtartási és toborzási problémákhoz.

1. A visszajelzésekben rejlő erő

Többen kiemelték a rendszeres, ösztönzött visszacsatolások közösségépítő, vállalat és munkamorál erősítő szerepét. Az Aventics személyügyi igazgatója, Fiser Orsolya többek között megosztotta a közönséggel, hogy cégüknél időközönként közös reggelit szerveznek a kékgalléros munkatársak és az ügyvezető között. A napindító kávé mellett a reggeli meetingre jelentkező dolgozók kérdéseire válaszol, kéréseit meghallgatja, felvetéseire reagál a cég ügyvezetője. Emellett a cég évente igyekszik sort keríteni a teljesítményértékelő beszélgetésekre az egész fizikai állományával. Ez nagyon időigényes feladat, ám mégis fontosnak tartják, mert látható eredménye van a „nyitott fülek és tárt karok” elvének.

1_mam-w4ikgi7qsxgjftmi1w.gif

A rendezvényen hazai viszonylatban először bemutatott, ígéretes telejesítményértékelő rendszer, a Staffino például a digitalizált visszajelzések fontosságára épül. A program ösztönzi a visszajelzések adását és megkönnyíti azok feldolgozását. Számtalan felhasználási módja közül a vállalaton belüli kommunikációra, a felhasználok, vásárlók feedbackjeinek rendszerezett gyűjtésére is fókuszál, melyek HR és employer branding szempontból szintén lényeges elemek.

2. Facebook, LinkedIn, Twitter – az álláshirdetés triumvirátus

Ennek a hármas szövetségnek egyértelműen a Facebook a legerősebb tagja. Köszönhetően annak, hogy a felület a kék és fehér gallérosokat egyaránt célcsoportjának tekintheti. A közösségi médián megjelenő álláshirdetések közül a Facebook tarol.

facebook_rlz2.gif

A LinkedIn a szellemi munkakörben dolgozók elérésében jeleskedik és Pári Zsolt, LinkedIn szakértő szerint az ilyen munkakört toborzók legerősebb fegyvere. A hirdetéseket itt kevésbé tartja hatékonynak, ez a közösségi média felület a jól használt és direkt megkeresésekkel jóval hatásosabb, mint bármely állásportál.

A Twitter egy igen apró szeletet képvisel a social médiás álláshirdetések tortájából, mivel a kékgalléros munkaerő még csak nem régen kezdte el használni. Ám az elmúlt évben - bár a Facebook sikeréhez korántsem mérhető, de - jelentős térnyerést tudhat magáénak.

3. A csapatmunkát el kell ismerni és támogatni kell!

A fizikai munkatársak toborzásával és kölcsönzésével foglalkozó HRC group a megbecsülést és az elismerést nagyon fontosnak tartja. Eddigi kampányaikkal is igyekeztek felhívni a figyelmet a fizikai munka fontosságára, és a fizikai munkások megbecsülésére. A kampány üzenetét egyébként a konferencián résztvevő minden nagyvállalat osztja és próbálja beépíteni kommunikációs tervei közé.

Az elismerés és a visszajelzés egyébként kéz a kézben jár a sikeres cégek életében. Mindkettő rendszerességet, folytonosságot és tudatosságot igényel.

A HRPWR konferenciák általában záró etapjaként szereplő és most is megrendezett kerekasztal beszélgetésénél a csapatmunkát és ennek a létrejöttét ösztönző csapatépítők támogatásáról is szó esett.

elegedettseg_es_osztonzes.gif

A DM például pénzzel is támogatja az önszerveződő csapatépítést, legyen az közös farsang vagy jótékonykodás. A megannyi más csapatszellem kovácsoló ötlet mellett valószínűleg ennek is köszönhetik, hogy magas az elégedettségi mutató a vállalaton belül.

+1 Toborozni márpedig mindenkinek nehéz és bizony egyre nehezebb!

Egyetlen előadó sem tagadta, sőt megerősítette, hogy az elmúlt években megnehezedett a megtartás és a munkaerőtoborzás. A hasonló profilú cégek sokszor egymástól halásszák el a munkavállalókat, akikből viszont egyre kevesebb áll rendelkezésükre.

A konferencia egyik legfrappánsabb mondatát a toborzásról a Lego Senior HR menedzserétől, Nagy Istvántól halhattuk, aki a 70-es évek punk zenéjéhez hasonlította azt. Hiszen csakis ennek a zenei műfajnak, korszaknak a gyorsaságával, egyszerűségével, tehetségével lehet (és kellene) hatékonyan munkaerőhöz jutni. A gyorsaság alatt a vezetői reakcióidők lerövidítését érthetjük, mivel ha egy problémára kell reagálni, vagy új munkaerőt kell hirtelen felvenni, akkor nincs idő heteket várni a felsőbb jóváhagyásra. Az egyszerűség alatt valószínűleg a pontos és könnyen értelmezhető üzenetek megfogalmazása rejlik. A tehetség, pedig mind a toborzó, mind pedig a jelentkező részéről lényegi elem a kiválasztási folyamat során.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr5913372401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok