M-M-MM: Munka – magánélet – munkáltatói márka. Mi az összefüggés ezek között?
M-M-MM: Munka – magánélet – munkáltatói márka. Mi az összefüggés ezek között?

Amennyiben a fiatal munkakereső generációk (Y és Z) valóban a munka és a magánélet kiegyensúlyozottságát, és az ezekkel kapcsolatos döntési szabadságot preferálják , a szervezeteknek erősen el kell gondolkozni azon, hogy ezt a rugalmasságot miként tudják kialakítani , és ezzel együtt milyen módon szerepel abban a munkáltatói márka ( employer branding) stratégiában , amivel az új munkavállalókat megcélozzák.

Napjainkban egyre többször halljuk, és most ...

Elmúlt 40, férfi és fizikai munkát végez? Dolgozni fog a két ünnep között!
Elmúlt 40, férfi és fizikai munkát végez? Dolgozni fog a két ünnep között!

A Hive Creative rövid online felmérést készített, melyből kiderül, hogy ki dolgozik és ki nem a két ünnep között. Néhol meglepő, néhol pedig a várakozásnak megfelelő válaszok érkeztek, érdemes azonban kielemezni, hogy kik és mennyit dolgoznak az ünnepek alatt!

Adjunk is választ rögvest a legégetőbb kérdésre! A kérdőívet kitöltők 74,5%-a dolgozik a két ünnep között , 19%-a pedig nem. A fennmaradó 6,5% pedig a teszt kitöltésekor még nem tudta, hogy ...

A 3 legfontosabb employer branding megállapítás 2017-ben
A 3 legfontosabb employer branding megállapítás 2017-ben

A blogunk csupán néhány hónapja látott napvilágot, mégis rengeteg employer branding témában hallattuk a hangunkat. Mértünk, kutattunk, előadtunk és értekeztünk a munkáltatói márkáról. Az év végének közeledtével, pedig csokorba gyűjtöttük a legolvasottabb, legátfogóbb és legtöbb kommentet generáló tartalmainkat és azok tanulságát.

2017_2018.jpg

A munkáltatói márkaépítés nem összemosható más szakterületekkel

Sorra vettük, hogy általában  mely ...

Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket

Az elmúlt időszakban többször is hangsúly terelődött a hazai bérviszonyokra: a téma általánosan negatív megítélését jól tükrözik a közéleti események, sztrájkot sürgető hangok is. Sokan mindennek alfája és omegájaként tartják számon, hogy mennyit viszünk haza a hó elején, és abból mennyi marad a végére (ha egyáltalán...), így megnéztük, hogy a magyar internetezők mit gondolnak a munkáltatójukról, a munkaerőpiacról, ha a fizetésükről van szó ...

Lemértük, hogyan érdemes állást hirdetni a közösségi médiában!
Lemértük, hogyan érdemes állást hirdetni a közösségi médiában!

A 2016 és 2017 októbere között megjelenő magyar nyelvű álláshirdetéseket vette górcső alá a Hive Creative a Neticle segítségével a social médiában és az ehhez köthető online felületeken.

A legtöbb állás a Facebookon jelenik meg

A mérési eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a legtöbb állás Facebookon jelenik meg, az említések 87,4%-át teszik ki. Az internetworldstats adatai szerint Magyarországon 2016-ban 5.300.000 Facebook felhasználó volt, ...

3+1 tipp a HRPWR konferenciáról kékgalléros és social médiás kihívásokhoz
3+1 tipp a HRPWR konferenciáról kékgalléros és social médiás kihívásokhoz

A HRPWR csapata remek előadókat kért fel (többek között minket is! :) ) a legutóbbi, kékgalléros kihívásokat és hatékony közösségi médiás álláshirdetéseket boncolgató konferenciájára. Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt, ami több előadótól is elhangzott és hasznos lehet megtartási és toborzási problémákhoz.

1.   A visszajelzésekben rejlő erő

Többen kiemelték a rendszeres, ösztönzött visszacsatolások közösségépítő, ...

Viszonyok és iszonyok a munkahelyen
Viszonyok és iszonyok a munkahelyen

A nemrég kirobbant zaklatási botrány nyomán, egyre másra jelennek meg az újabb és újabb “coming outok” néha akár a legszerencsétlenebb formában is, akár kifejezetten nem áldozati oldalról. Az erőszak, a molesztálás és minden olyan atrocitás, zaklatás, mely így nyilvánosságra kerül nemcsak az adott szereplőkre, de az esetlegesen érintett munkáltatókra, a munkáltatói márkára is rendkívül kedvezőtlen fényt vet. De mi van az ennél enyhébb súlyú, mégis ...

Mesterséges intelligencia vs. emberi toborzás
Mesterséges intelligencia vs. emberi toborzás

A mesterséges intelligencia, a digitális platformok és egyéb technológiai újítások alapjaiban változtatták meg a munka jellegét. A technika vívmányai formálják mindennapjainkat és a munkáltatói márka képét is. Ez a tendencia minduntalan olyan összetett emberi tevékenységek automatizálódását jelezheti előre, mint például a járművezetés vagy egy projekt irányítása. De vajon egy robot feladata lesz a toborzás,  és tegyük fel a robotok miatt fognak minket ...

Tisztázzuk, akkor van-e munkaerőhiány Magyarországon?
Tisztázzuk, akkor van-e munkaerőhiány Magyarországon?

HR-es és nem HR-es szakemberek, meg úgy általában mindenki azon rugózik, hogy akkor Magyarországon most van-e munkaerő hiány, vagy nincsen? Ezt a kérdést fogjuk most mi is kibontani kicsit munkáltatói márkaépítés szemszögéből .

Első és legfontosabb néhány peremfeltételt tisztázni, melyek megértése után látni fogjuk, hogy nem annyira bonyolult ez a kérdés. Talán a leglényegesebb a téma tekintetében azt megérteni, hogy a hazai munkaerő piac nem egy ...

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok