A 3 legfontosabb employer branding megállapítás 2017-ben
A 3 legfontosabb employer branding megállapítás 2017-ben

A blogunk csupán néhány hónapja látott napvilágot, mégis rengeteg employer branding témában hallattuk a hangunkat. Mértünk, kutattunk, előadtunk és értekeztünk a munkáltatói márkáról. Az év végének közeledtével, pedig csokorba gyűjtöttük a legolvasottabb, legátfogóbb és legtöbb kommentet generáló tartalmainkat és azok tanulságát.

2017_2018.jpg

A munkáltatói márkaépítés nem összemosható más szakterületekkel

Sorra vettük, hogy általában  mely ...

Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket

Az elmúlt időszakban többször is hangsúly terelődött a hazai bérviszonyokra: a téma általánosan negatív megítélését jól tükrözik a közéleti események, sztrájkot sürgető hangok is. Sokan mindennek alfája és omegájaként tartják számon, hogy mennyit viszünk haza a hó elején, és abból mennyi marad a végére (ha egyáltalán...), így megnéztük, hogy a magyar internetezők mit gondolnak a munkáltatójukról, a munkaerőpiacról, ha a fizetésükről van szó ...

Lemértük, hogyan érdemes állást hirdetni a közösségi médiában!
Lemértük, hogyan érdemes állást hirdetni a közösségi médiában!

A 2016 és 2017 októbere között megjelenő magyar nyelvű álláshirdetéseket vette górcső alá a Hive Creative a Neticle segítségével a social médiában és az ehhez köthető online felületeken.

A legtöbb állás a Facebookon jelenik meg

A mérési eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a legtöbb állás Facebookon jelenik meg, az említések 87,4%-át teszik ki. Az internetworldstats adatai szerint Magyarországon 2016-ban 5.300.000 Facebook felhasználó volt, ...

3+1 tipp a HRPWR konferenciáról kékgalléros és social médiás kihívásokhoz
3+1 tipp a HRPWR konferenciáról kékgalléros és social médiás kihívásokhoz

A HRPWR csapata remek előadókat kért fel (többek között minket is! :) ) a legutóbbi, kékgalléros kihívásokat és hatékony közösségi médiás álláshirdetéseket boncolgató konferenciájára. Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt, ami több előadótól is elhangzott és hasznos lehet megtartási és toborzási problémákhoz.

1.   A visszajelzésekben rejlő erő

Többen kiemelték a rendszeres, ösztönzött visszacsatolások közösségépítő, ...

Viszonyok és iszonyok a munkahelyen
Viszonyok és iszonyok a munkahelyen

A nemrég kirobbant zaklatási botrány nyomán, egyre másra jelennek meg az újabb és újabb “coming outok” néha akár a legszerencsétlenebb formában is, akár kifejezetten nem áldozati oldalról. Az erőszak, a molesztálás és minden olyan atrocitás, zaklatás, mely így nyilvánosságra kerül nemcsak az adott szereplőkre, de az esetlegesen érintett munkáltatókra, a munkáltatói márkára is rendkívül kedvezőtlen fényt vet. De mi van az ennél enyhébb súlyú, mégis ...

Mesterséges intelligencia vs. emberi toborzás
Mesterséges intelligencia vs. emberi toborzás

A mesterséges intelligencia, a digitális platformok és egyéb technológiai újítások alapjaiban változtatták meg a munka jellegét. A technika vívmányai formálják mindennapjainkat és a munkáltatói márka képét is. Ez a tendencia minduntalan olyan összetett emberi tevékenységek automatizálódását jelezheti előre, mint például a járművezetés vagy egy projekt irányítása. De vajon egy robot feladata lesz a toborzás,  és tegyük fel a robotok miatt fognak minket ...

Tisztázzuk, akkor van-e munkaerőhiány Magyarországon?
Tisztázzuk, akkor van-e munkaerőhiány Magyarországon?

HR-es és nem HR-es szakemberek, meg úgy általában mindenki azon rugózik, hogy akkor Magyarországon most van-e munkaerő hiány, vagy nincsen? Ezt a kérdést fogjuk most mi is kibontani kicsit munkáltatói márkaépítés szemszögéből .

Első és legfontosabb néhány peremfeltételt tisztázni, melyek megértése után látni fogjuk, hogy nem annyira bonyolult ez a kérdés. Talán a leglényegesebb a téma tekintetében azt megérteni, hogy a hazai munkaerő piac nem egy ...

Egyedülálló médiaelemző újítás a munkáltatói márka szolgálatában
Egyedülálló médiaelemző újítás a munkáltatói márka szolgálatában

A HireWiser együttműködő partnere, hazánk piacvezető online médiamonitoring cége, a Neticle megújult rendszerrel jelentkezik a nemzetközi social listening piacon. A bevezetett egyedi termékfunkciók az online médiafigyelés és –elemzés jövőjét vetítik előre.

Kifinomult szűrési funkciók, részletes riportok néhány kattintással

Izgalmas meglepetéseket tartogat a Neticle Media Intelligence azok számára (is!), akik kimondottan munkáltatói márkájuk ...

Szervezeti mérések és tudatosság a munkahelyi elköteleződésért
Szervezeti mérések és tudatosság a munkahelyi elköteleződésért

A Google cég élenjárt mindig is a dolgok mérésében. Nehéz tudomány mérni bármit is. Számtalan nehézséggel néztek ők is szembe, de addig ötleteltek, míg találtak érvényes és megbízható (valid és reliábilis) módszert arra, hogy mérhessék, akár a viselkedés, akár bármilyen más „soft” jelenséget .

A mérés azért volt első körben érdekes tevékenység, mert hiszünk abban, hogy változtatni, befolyásolni azt lehet, amit mérünk. Akkor látszik ...

Adatvezérelt employer branding
Adatvezérelt employer branding

Folyamatosan mérni egy cég munkáltatói márkáját ma már nem igazán jelent előnyszerzési lehetőséget a piacon. A social data felhasználása és az insightok alkalmazása a munkáltatói márkaépítési stratégiánk (igen, nem árt, ha van ilyenünk 2017-ben) tervezésekor nem egy különleges kiképzésben részesített HR-osztag szupertitkos egzotikus levédetett eljárása, épp ellenkezőleg: alapvető és szükségszerű minden cég számára , feltéve ha szeretnék a ...

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

  • agarik: @kuki123: Korábban, szintén kommentekben, 3-an, egymástól függetlenül kiszámoltuk, hogy 170K nettó... (2017.12.09. 21:56) Ennyire tartjuk siralmasnak a bérünket
  • invalid user name: Ha gond, akkor a kialakulását kell megelőzni. Nem könnyű. Ha nem gond, akkor pedig tudomásul vehe... (2017.11.17. 12:25) Viszonyok és iszonyok a munkahelyen
  • pizo: Tömény hazugság az írás. 3 diplomás (jármű)gépészmérnök vagyok, angolul jól beszélek, de nincs pro... (2017.10.01. 07:40) Hová lettél magyar munkavállaló?
  • rot weisses Partybus: @Mistral1011: Ez azért nem ilyen fekete vagy fehér... Mindez igaz a hivatalos tulajdonosi szerkeze... (2017.08.10. 10:36) Hova került az emberek fejében a T-Systems?
  • world wise: Szuper, hogy belenyúltunk a darázsfészekbe, mert tényleg aktuális a kérdés! Örülünk annak is, hogy... (2017.06.28. 11:18) A pénz nem boldogít?