Adat – információ – érték a HR világában

Tavasszal rendezték meg a Nextent Informatika Zrt. és a SelfDrvn Enterprise közös szakmai délelőttjét, ahol hazánkban első alkalommal mutatták be a SelfDrvn gamification alapú digitális platformját (Saas), melynek használatával a vállalatok növelhetik munkatársaik elkötelezettségét, folyamatos visszajelzéseket adhatnak és kaphatnak, illetve erősíthetik vállalati kultúrájukat.
selfdrvn_2018_04_12_174_web.jpg

Cikkünkben a Nextent tanácsadója, Angyal Fruzsina beszél a digitalizáció HR-ben betöltött szerepéről és a SelfDrvnnel közös európai együttműködésről.

  • Mit gondolsz, mi a szerepe ma egy vállalatnál a digitális employer brandingnek?

 A jó employer branding stratégia elsődlegesen azon szervezetek számára jelent előnyt, melyek olyan iparágakban mozognak, ahol a tehetségekért folyó harc intenzív. Így van ezzel az informatikai iparág is. Ahhoz, hogy külsőleg vonzó képet mutassunk jövőbeli munkavállalóinknak, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a saját munkatársaink elkötelezettségének erősítésére. A lojalitásból fakadó értékeik adják szervezetünk egyediségét, mely megkülönböztet minket versenytársainktól. Elengedhetetlenül fontos, hogy feltárjuk és megértsük, kollégáink szemszögéből milyenek a vállalati mindennapok; illetve folyamatosan tegyünk jóllétükért és fejlődésükért. Ezáltal válik lehetővé, hogy valós és egyedi értékeket kommunikáljunk a külvilág felé.

 

  • Mit tartasz fontosabbnak az employee engagementet vagy az employer brandinget?

 Employee engagement nélkül nincs employer branding. A 3S (say, strive, stay) megközelítés alapján, munkatársaink „jólléte” és megbecsültsége elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy elkötelezetté váljanak, így terjesztve cégünk jó hírét.  A “say” arra irányul, hogy a munkavállalóink milyen mértékben ajánlják barátaiknak cégünket. A “strive” a teljesítményben mutatkozik meg, abban, hogy milyen precizitással, határidővel, és ügyfélkezelési professzionalizmussal (Net Promoter Score) szolgál az adott munkavállaló. A “stay” esetében egy elkötelezett munkavállaló olyan, aki hisz a szervezet missziójában és ez lojalitásában is megmutatkozik.

Ezek együttese olyan üzleti eredményekben mérhető, mint például azon munkavállalók megnövekedett száma, akik ajánlás útján kerülnek a céghez (“say”), vagy hatékonyabban teljesítenek (“strive”) és tovább maradnak („stay”) az adott szervezetben, így erősítve a közösséget, csökkentve a toborzás és kiválasztás költségeit.

 

  • Miért fontos egy informatikai cégben a kommunikáció?

 A hiteles belső és külső kommunikáció kiemelten fontos minden cég életében. Meg kell teremtenünk az információáramlás megfelelő csatornáit, illetve lehetőséget kell biztosítani kollégáink számára, hogy feltehessék kérdéseiket, elmondhassák véleményüket, ezzel még aktívabban bevonva őket a vállalatot érintő döntésekbe.

Hiszünk a kétoldalú transzparens kommunikáció erejében. Fontos, hogy meghallgassuk egymást, folyamatosan visszajelzéseket adjunk és kapjunk, mely fejlődést jelent mind a cég, mind a munkatársak számára. Digitális megoldásaink ezeket az elvárásokat egy egységes platformon szolgálják ki, illetve más rendszerekkel integrálhatóak, így megkönnyítve a kezelhetőséget és növelve a felhasználói élményt.

 

  • Milyen új eszközökkel érhetünk el még nagyobb munkatársi elkötelezettséget?

 A SelfDrvn európai disztribútoraként fontosnak tartjuk, hogy a különböző rendszerekben keletkező HR adatokból hasznos információt nyerjünk ki, mellyel partnereink számára üzleti értéket teremtünk. Többek között ezért is léptünk partnerségre egy innovatív Engagement Platform kidolgozójával, a SelfDrvnnel, mely digitális hubként öleli körbe és foglalja magába a HR számára legfontosabb területeket. (employee engagement, employee wellness, real time ad-hoc feedback system, repository, calendar, event organizer, news feed, incentive and rewards, gamification based system with points, badges and a marketplace for the redemption). Ezen modulok a korábban említett 3S (say, stay, strive) megközelítés kampány jellegű promóciójára, motiválásra, értékelésre is kiválóan alkalmasak. A beépített Üzleti Intelligencia modulnak köszönhetően a HR szempontjából fontos munkatársi aktivitás mérhetővé és központosítottá válik, értékes adatokkal segítve a HR stratégiai célok elérését.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr3614045196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása