Találkoztál már Te is azzal a megállapítással, hogy napjaink munkavállalói számára különösen fontos döntési tényező elhelyezkedés szempontjából az, hogy milyen társadalmi cél mellett áll ki egy vállalat, ugye? Kétségkívül jó érzéssel tölt el minket, hogy munkánk által mi is hozzájárulhatunk valami jóhoz, főleg, ha azonosulni is tudunk a céllal. A Neticle-lel most arról rántjuk le a leplet, hogy milyen érzelmi értékek mentén építheti tovább a munkáltatói márkánkat CSR kampányunk.
Kutatásunkhoz két nagyvállalat sikeresen működő, teljesen eltérő témájú CSR kampányát hívtuk segítségül. Az egyik a Vodafone, aki a Digitális Család nevű kampányával a felelősségteljes technológiahasználatra neveli Magyarország családjait, a másik pedig az E.ON Energy Globe Awards programja, amellyel a vállalat a fenttartható kezdeményezések támogatását tűzte ki maga elé célul. A kutatási megállapításainkat az elmúlt egy év közösségi média említéseire alapoztuk.
1.ábra: Az Energy Globe (narancs) és a Digitális Család (piros) érzelmi térképe. Forrás: Neticle
Szembeötlő, hogy a két teljesen különböző társadalmi cél ellenére a vizsgált CSR kampányok legmeghatározóbb érzelmi hatásai megegyeznek, hiszen mind a kettő az élvezeti dimenzióban hasít, valamint a bizakodás és a meglepettség érzetét kelti az emberekben. Ez lefordítva azt jelenti, hogy az emberek nagyrészt örömmel nyilatkoznak a kampányokról, hisznek bennük, valamint nem veszik őket magától értetődőnek.
Ezek alapján egy jól megtervezett CSR kampánnyal biztosan adhatunk egy intenzív pozitív löketet munkáltatói márkánknak, melynek érzelmi dimenziói a kampány témájának függvényei, intenzitása pedig nagyban függ marketingkommunikációs stratégiánktól.
Érzelmi intenzitást, így elköteleződést növelhet az például, ha a társadalmi ügyet egy-egy vitaindító kérdéssel prezentáljuk közösségi csatornáinkon. Ne féljünk ettől, hiszen a válaszok a követőink témával kapcsolatos személyes meggyőződéseit hordozzák majd, így nem a vállalatunk ellenhadjárataként kell megélnünk a negatívabb kommenteket.
... a CSR kampányok minden esetben megosztják az emberek véleményét, ...
Ellenben az is látszik, hogy nem minden szempontból ennyire rózsaszín egy-egy CSR kampány megítélése. Amennyiben a közösségi médián posztolunk társadalmi felelősségvállalásunkról, számítsunk arra, hogy a kommentszekciókban olyan negatívabb töltetű megjegyzések is előkerülnek majd, amelyekben a kampánnyal kapcsolatos kételyeiket vagy a jövővel kapcsolatos félelmeiket fejezik ki követőink. Ezeket a megnyilvánulásokat tükrözik az olyan érzelmek a térképen, mint a szomorúság vagy félelem. Ezzel számolnunk kell, a CSR kampányok minden esetben megosztják az emberek véleményét, hiszen míg egyesek hitelesnek tartják őket, mások inkább átlátszónak.
Így vagy úgy, abban biztosak lehetünk, hogy posztunk nem marad kommentek nélkül!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.