Munkáltatói márkaépítésről érthetően

avagy az Employer Branding titkai

Lábrázást kapnak a stratégia szó hallatán a CEO-k!

2017. szeptember 22. 13:31 - hiresmart

Tényleg kiment már a stratégia a divatból? Vagy már mindenre stratégiát készítünk, s közben nem történik semmi? Esetleg attól félnek az első számú vezetők, hogy a stratégia alkotás mellett elmaradnak a tényleges feladatok megoldásai?

Stratégiát akkor készítünk, ha az előttünk álló feladat annyira összetett és hosszú távú, hogy annak kivitelezéséhez szüksége van egy jól átgondolt iránymutatásra, vonalvezetőre.

De vajon hány terület van egy cég életében, mely stratégia elkészítésést indokolhatja? Nyilván sok. Persze ez mérettől és tevékenységtől is függ. Egy nagykereskedés esetében nem elhanyagolható kérdés a logisztika, míg ugyanez egy tanácsadó cég szempontjából majdnem irreleváns. Könnyen beláthatjuk azt is, hogy vannak területek, melyek minden cég életében fontosak. Ilyen például a pénzügy, a marketing, s napjainkban ilyen már a munkáltatói márkaépítés is.

Álljon itt akkor az öt legsúlyosabb érv, miért érdemes a munkáltatói márkaépítést strartégiai szinten kezelni, s hogyan is fogjunk bele!

strat2.jpg

A stratégia főbb elemei.

Kommunikáció, mint kulcskérdés

Akár B2B akár B2C területen tevékenykedik vállalatunk, ma már nem tehetjük meg, hogy nem kommunikálunk. Van weblapunk, jelentkezünk print kiadványokkal, jelen vagyunk a közösségi médiában. Ez a tevékenység pedig koordinációt és stratégiát igényel. Remélem, hogy nincs olyan vállalat, akár a legkisebbek között sem, amelyik csak úgy, ad hoc kommunikál fogyasztóival, partnereivel. Ha tévedek, akkor aki így tesz, annak javasolom, olvasson utána a kommunikáció jelentőségének egy kicsit…

Ha a kommunikáció stratégia mentén történik vállalatunknál, nem lesz nehéz kitalálni, hogy a munkáltatói márkaépítés során használt kommunikációnak is illeszkednie kell a kommunikációs és/vagy marketing stratégiához.

Szervezetfejlesztés, szervezeti kultúra

Vállalatunk működése pont annyira hatékony, mint az azt alkotó szervezet működése. Tisztázott és átlátható feladatok, felelősségi körök, működési rend nélkül a legkisebb szervezet is nagyon könnyen megbénul. Ha nem tudják a kollégák, mit, kinek, hogyan kell csinálnia, akkor a legtehetségesebbek sem fonak egy céget alkotni. Szinte már feleslegesnek érzem, de leírom: ugye, ha van általános működési stratégiánk, mely megmutatja, merre is tart vállalaltunk, akkor ebbe illeszkednie kell a munkáltatói márkaépítési stratégiánknak is.

Marketing stratégia, mint ultimate weapon

Mint marketing szakember kulcsfontosságúnak tartom, hogy egy vállalatnak legyen marketing stratégiája. Korábban már írtunk arról, hogy ez mennyire egy átfogó tevékenység, mely akár a gyártástól egészen az ügyfelek kiszolgálásáig és az elégedettségük visszaméréséig is terjedhet, így ezt nem is ragoznám. Ami fontos, hogy a marketing tudatos gondolkodás és szemlélet jelen legyen az egész szervezetben, illetve tudatosan beépüljön tevékenységünkbe.

Ennek kapcsán cikkek százai szólnak arról, hogy fogyasztói márkánk milyen kapcsolatban áll munkáltatói márkánkkal, így ha egyik oldalon egy komplex átfogó stratégia mentén építjük termékeink márkáját, akkor ne kövessük el azt a hibát, hogy az erre is kiható munkáltatói márkánkat ad hoc kezeljük!

Mérhetőség és eredményesség

Munkáltatói márkaépítés esetén is kulcsfontosságú a mérhetőség. Azaz látnunk kell, hogy honnan indultunk, s az elvégzett, végrehajtott lépések hova visznek minket. Ez csak úgy magától nem fog megtörténni. Fontos, hogy mikor munkáltatói márkánkat tudatosan kezdjük el építeni - vagy legalább tudatosabban, mint eddig - akkor legyen egy kiindulási felmérésünk, összegzésünk, hol is tart vállalatunk. Mit látnak, tudnak most rólunk a potenciális munkavállalóink, hogyan látnak minket saját kollégáink, s hova szeretnénk eljutni fél, egy vagy több év alatt. Mit, hogyan és miért mérünk, s mit tekintünk a siker mutatóinak.

accountant-1794122_1280.png

Mérni, elemezni és eredményességet vizsgálni - többek között ezek a munkáltatói márkaépítés lényeges elemei.

Ha ezt elmulasztjuk, akkor bizony könnyen lehet, hogy csak szórjuk ki a pénzt cél nélkül munkáltatói márkánk népszerűsítésére.

Munkavállalóink és potenciális munkavállalóink kezelése

Korábban a szervezetről már volt szó, mint a vállalat egyik legfontosabb alkotóeleméről, ugyanakkor könnyen belátható, hogy a szervezetet, munkavállalók alkotják, ők pedig a legértékesebb erőforrásaink. Tőlük függ döntően, hogy mennyire lesz sikeres az általunk gyártott termék, nyújtott szolgáltatás. Ha munkavállalóink megtartása, kiválasztása, képzése, jólétük és lojalitásuk fenntartása egy meghatározott stratégia mentén történik, akkor valószínűsíthető, hogy cégünk működése jó irányba halad.

Ennek a stratégiának szerves része kell legyen a tudatos munkáltatói márkaépítés, különben könnyen lehet, hogy mást fognak látni akár saját munkavállalóink, akár potenciális munkavállalóink rólunk, mint amit szeretnénk.

 

Ha a fenti öt pont nem volt elég meggyőző ahhoz, hogy a munkáltatói márkaépítést stratégiai szinten kezeljük, akkor akinek még kérdése van, írjon, s ígérem elmegyünk hozzá egy bemutató prezivel, s meggyőzzük! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr4412885870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.