Az employer branding és a munkavállalói szabadságok összefüggése

A nyári hónapokban a munkavállalói motiválás témaköre erősen a szabadságolásra, a munkavállalói pihenésre összpontosul. Mivel a vakáció kulcsfontosságú kérdés a dolgozók számára, ezért az ezzel kapcsolatos munkahelyi problémák könnyen a munkavállalói elégedetlenség forrásává válhatnak. A panaszkodó dolgozó pedig visszavetheti munkáltatói márkánk fejlődését. Mik a percepciók, elvárások és kérdések a szabadságolások kapcsán? Mindez hogyan jelenik meg a weben és befolyásolja-e a munkáltatói márkát? A HireWiser ezekre kereste a választ a Neticle online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével.

Fórumokon beszélünk a problémákról

Ahogy közeleg a nyár, egyre jobban vágyunk a szabadságra – minden értelemben. Május végéhez érve elszaporodnak az irodában a ki-hova megy nyaralni beszélgetések, és persze ezen keresztül a szabadságolás kérdése is. Az irodán kívül sem csendesül el a téma: online is előszeretettel beszélünk a kérdésről, ezt bizonyítja, hogy csak áprilistól több, mint 350 alkalommal említették a témát a weben. Bár az említések 35,7%-a cikkes vagy címlapon megjelent tartalom, mégis a magánvélemények a meghatározók: a legtöbbször Facebookon került elő a téma (35,4%). A topik szenzitivitását jelzi, hogy a nicknevek mögött fórumokon (15,9%), hozzászólásokban (4,5%), valamint blogokon (5,7%) is szignifikáns beszédtéma volt a szabadságolás kérdése.

1.jpg 

  1. ábra - A szabadságoláshoz köthető említések megoszlása tartalomtípusok szerint

A negatívumokról többet beszélünk

A magánvélemények magas száma többségében negatív véleményt takar. Míg a cikkeknél semlegesség dominál, a márkák pedig reklámokkal várják a szabadságokat és a nyarat, addig a fórumokon, Facebook csoportokban inkább a negatív felhangú említések vannak túlsúlyban. Az alábbi grafikonon is jól kirajzolódik, hogy a legaktívabb oldalak a fórumok: Index Fórum, Gyakorikérdések.hu, Prohardver.hu. Elsősorban kérdések merülnek fel a fórumszálakon: több felhasználó sincs tisztában a lehetőségeivel a szabadságolások kapcsán, sokan tesznek fel jogi kérdést. Ilyenkor a fórumok mellett Eco.hu, Jogifórum.hu, vagy Facebook csoportok segítségét hívják. Megjelenik a nyári utazások, nyaralások kérdése is, azonban ezekben az esetekben már csak az időtartam miatt merül fel a szabadság kérdése.

Egy olyan dolgozó, aki online, különböző fórumokon fejezi ki elégedetlenségét a szabadságolással kapcsolatban, erősen rombolhatja a munkáltatói márkánkat. Ha szó nélkül hagyjuk a negatív netes véleményeket és nem törődünk a burjánzásukkal, annak visszafordíthatatlan következményei lehetnek. 

2_1.jpg

  1. ábra – Legaktívabb oldalak a szabadságolás témában

 

Nyár=szabadság?

Májusban kezdünk el beszélni a nyári szabadságolásról, június elejére pedig már szinte csak ezzel foglalkozunk. Míg május előtt a szabadságolás nem kapcsolódik a nyárhoz, utána szinte csak azzal együtt említve jelenik meg. A nyárhoz kapcsolódóan a problémák egyre kevésbé jelennek meg, a fókuszba elsősorban az úticélok kérdése, valamint a szabadság hossza kerül.

3.jpg 

  1. ábra - A nyári szabadság említésszámainak változása

Új videójáték, meccs, szülinap – inkább egy nap szabadság, mint teljes hetek?

Május előtt a szabadságolás témája nem jelenik meg nyári kérdésként, sokkal inkább események köré csoportosul. Ilyenek például a sportesemények- és versenyek élő közvetítése, vagy meccs, új videójáték kijövetele, születésnap, ritkább esetben pedig névnap ünneplésekor. Ha nem nyárról van szó, sokkal inkább a rövid pihenők dominálnak: az egy-két napos „szabik”, a hétvége meghosszabbítása. Bár ebben az időszakban is szóba kerülnek hosszabb nyaralások és szabadságok is, a rövid, eseményekhez köthető szabadságok jellemzők inkább a netes említések alapján a nyarat megelőző időszakban.

A rövid felfrissülések erősen befolyásolják a munkavállalók kedélyállapotát. Ebből is látszik, hogy nemcsak a hosszabb szabadságok, de az 1 napos pihenések is nagyon fontosak a munkavállalók számára.

4.jpg

  1. ábra – Szabadságolásokkal kapcsolatos webes említés

A nyaralás, a munkavállalók pihenése és kikapcsolódása nemcsak a dolgozónak kardinális kérdés, hanem a munkáltató számára is lényeges elem. A szabadságolás előtti HR mizériák, dokumentációs problémák vagy a szabadságolás után a munkavállalóra szakadó, nem várt munkamennyiség mind olyan negatív tényező lehet, ami rendesen megtöltheti a munkavállalónk türelem poharát. Márpedig, ha ez a képzeletbeli pohár betelik, akkor amellett, hogy egy elégedetlen csapattársunk lesz, még az is előfordulhat, hogy új munkaerő után kell néznünk.

HireWiser javaslatok szabadságolási témában

A rövid felfrissülések, 1-2 napos szabadságok mellett évente legalább 2 hétre van szükség egybefüggően, hogy a hosszú távú kiégést elkerülje a munkavállaló. A legjobb, ha a szabadságolások stratégiailag vannak kezelve, vagyis már előre nagyjából leegyeztetik, hogy ki, mikor és mennyi időre lesz szabadságon. A cég jelzi a hosszú hétvégéket a dolgozóknak, utazási és akár nyaralási tippeket is ad nekik.

Ez igen sok időt és energiát igényel a cég részéről, ám mindez hatalmas plusz pontot adhat a munkavállalók részéről és az egyeztetéseknek köszönhetően kivédhetőek a szabadságolásokból adódó „sérülések”.

Érdemes tehát minél gördülékenyebbé tenni a nyári (és mindenkori) szabadságok kivételét és megfelelő pihenőidőt biztosítani a dolgozóinknak, mert semmi sem építi jobban a munkáltatói márkánkat, mint egy kipihent és elégedett munkatárs.

A bejegyzés trackback címe:

https://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr4012672561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

Címkék

állásbörze (6) álláshirdetés (3) állatbarát (1) belső kommunikáció (18) belső kommunikácó (1) béremelés (2) betanítás (3) bizalom (3) bme (1) börze (2) branding (4) CSR (1) diákmunka (1) egyenlő bánásmód (1) elbocsátás (2) elemzés (4) előadások (3) employer branding (59) employer branding stratégia (15) építőkritika (3) építővisszajelzés (3) esemény (1) EVP (4) feedback (5) fehér gallér (3) fejlesztés (3) fejvadász (3) felmérés (3) felsővezető (5) fogyasztói márka (6) gyakornok (6) hitelesség (8) HO (5) home office (4) HR (22) hvg (1) ideális munkahely (10) interjú (1) juttatás (2) kapcsolat (2) kék gallér (3) képzés (3) kivándorlás (4) KKV (22) kommunikáció (27) konferencia (4) középvezető (3) közösségi iroda (5) kritika (1) külső kommunikáció (7) kutya (1) márka (12) márkázás (1) marketing (10) maslow (1) meeting (4) megtartás (17) mérhetőség (11) motiváció (10) műegyetem (1) munkaerőhiány (16) munkahelyi szerelem (1) munkahelyi viszony (1) munkaidő (5) munkáltató (4) munkáltatói márka (57) munkavállaló (15) nagyvállalat (53) negatívum (4) negatívvisszajelzés (2) nem (1) oktatás (1) önmegvalósítás (4) pályakezdő (3) pihenőidő (4) pozitívum (4) PR (3) pszichológia (3) reklámajándék (1) rendezvény (1) selfdrvn (1) social media (9) SSC (1) szervezeti kultúra (17) sztrájk (1) toborzás (16) tréning (4) tulajdonosi szemlélet (2) túlóra (1) válság (5) vélemény (5) vezető (6) videó (1) visszajelzés (3) viszony (1) Y generáció (9) zaklatás (1) Z generáció (11) Címkefelhő
süti beállítások módosítása