Munkáltatói márkaépítésről érthetően

avagy az Employer Branding titkai

Az 5 közösségi ördög

2017. május 04. 15:59 - worldly wise

Számos nagyvállalat esetén még mindig nagy mumus a közösségi média. Vannak, akik már rájöttek, hogy miként lehet hatékonyan használni, s vannak, akik még mindig azt gondolják,hogy nekik “erre az egészre” nincsen szükségük. Fontos azonban, hogy lássuk, nem segít rajtunk, ha homokba dugjuk a fejünket, sőt néha ez a homok akár beton is lehet…

Egy kis történelem, csak, ha valaki elfelejtette volna: A közösségi média számos úttörő alkalmazással bontogatta virágát a 2000-es évek derekán. Mind közül talán még most is a legsikeresebb a Facebook, de azóta már több trónkövetelő is megjelent, illetve számos specializált közösségekre épülő online világ épült fel körülöttünk. Ilyen például a LinkedIn, vagy az Instagram, de beletartozhat a felsorolásba akár a Tinder is. Ezek a speciális közösségi felületek csak kisebb-nagyobb mértékben voltak képesek elhódítani a Facebook közönségét. Sokkal inkább tematizálták azt, s kialakították saját speciális célközönségüket. Habár napjainkra se szeri, se száma a tengernyi közösségi oldalnak, applikációnak, hazánkban még mindig a kék-fehér felfelé mutató hüvelykujj a nyerő.

Azt már sokan megtanultuk, hogy milyen hasznos módon támogathatja értékesítésünket a Facebook, s mennyire segíthet nekünk új márkánk pozícionálásában, vagy potenciális vásárlóink megtartásában, tartalmaink átadásában.

Nézzük meg azonban most munkáltatói márka szempontjából, mire érdemes figyelnie még a Fészbuk-mágusoknak (is)!

1. Csak mert Te nem kommunikálsz rajta, a többiek attól még igen!

Gyakori hiba, hogy akár egy-egy nagyobb cég teljesen kivonul a közösségi térből. Nincsen céges profil, mert nem fogyasztói márkája van a cégnek, mert nem egy ország területén működik, meg amúgy is csak a gond lenne vele, hiszen pont ezért kommunikációs osztály, igazgatóság se nagyon van.

Sajnos azonban azért, mert valamit nem látunk, vagy nem akarunk látni, az attól még van. S mivel mi nem tudunk róla, így önálló életet él.

Zárt, vagy nyitott csoportokban az emberek összeállnak, s a közösségi tér adta szabadság keretein belül teljes kontroll nélkül kommunikálnak.Talán nem kell nagyon részletezni ennek mekkora kockázata van.

facebook_hive_creative_2.jpg

Érdemesebb a kezünkben tartani a saját Facebook oldalunkat, internetes imidzsünket, mintsem a háttérből figyelni, hogy mit mondanak rólunk a közösségi terekben.

2. Mi lesz, ha valami rosszat írnak a cégről?

Ez általában - természetesen az erőforrás hiánya mellett - a leginkább hangoztatott és legerősebb érv a közösségi jelenlét ellen. Mi lesz, ha elfajul egy beszélgetés? Ki fogja moderálni? Nagy félelem, de nem megoldhatatlan feladat. A közösségi média úgy van felépítve, - szinte mind  - hogy kezelhetőek a kifejezetten kockázatos események. Persze maguktól és megfelelő szakértelem híján nem oldódnak meg, de egy jól felépített közösségi média oldal jóval nagyobb értéket jelent, mint amennyibe kerül egy ilyet üzemeltető ügynökséget találni és velük együttműködni.

3. Legyen! Csináljunk egy Facebook oldalt, de mit tegyünk rá?

Harmadik, de koránt sem utolsó klasszikusunk, a mi legyen a FB oldalunkon kérdés? Sok cég ok nélkül retteg ettől, pedig a válasz nagyon egyszerű, a cég maga. Mivel foglalkozik, mit kínál a partnereinek, milyen belülről, kik dolgoznak ott, ők miért szeretik, s még órákig sorolható a témák kimeríthetetlen tárháza. Egyetlen céges profiltól sem várja el senki, hogy szórakoztató tartalmak cunamiját zúdítsa a felhasználókra.

A cég oldalától azt várjuk, hogy mutassa be magát, hitelesen, érthetően és egyszerűen.

4. Csak a sales!

Sajnos rossz beidegződés csak salesre használni a Facebookot. Egyrészt ezt maga a Facebook sem szereti, másrészt pedig employer branding szempontból nem erre való. Erre is jó, de ha csak erre használjuk, akkor nagyon hamar kiesünk a fogyasztóink kegyeiből. Fontos, hogy a hirdetésre, poszt szponzorálásra költött büdzsé ne szálljon el, s meg is térüljön, de az is fontos, hogy kommunikáljunk a célcsoportunkkal.

Főként a mostani munkáltatói piaci versenyben elengedhetetlen, hogy elmondjuk, megértessük és igen, elhitessük potenciális munkavállalóinkkal, miért érdemes hozzánk jönni dolgozni!

Ezt nem fogja a fejvadász cég megcsinálni helyettünk, nem váltható ki nagyon kreatív és szép hirdetésekkel.

Egy jól felépített és munkáltatói márkára (is) hangolt közösségi oldal olyan, mintha egész évben “állásbörze” lenne a cégnél!

5. A közösségi média csak a potenciális munkavállalóknak szól

facebook_hive_creative_1.jpg

A céges Facebook bejegyzéseink, reklámjaink jelenlegi és potenciális munkavállalókat is eltalálhatnak.

Gyakori tévhit a munkáltatói márkaépítés során az a koncepció, hogy a kifelé irányuló kommunikációs csatornák saját dolgozóinkat nem érik el. Egy jól felépített munkáltatói márkát bemutató reklám ugyanúgy “eltalálhat” egy belső már nálunk dolgozó munkavállalót, mint egy potenciálisat. S ne feledjük a hatás nagyon hasonló, csak azzal a különbséggel, hogy a már nálunk dolgozó munkavállaló elkötelezettsége és vonzalma a cég iránt javul.

Ez is nagy érték! Egy jól felépített és okosan használt Facebook oldal, akár olyan informális kommunikációs csatornaként is használható, mely támogatja, segíti a belső kommunikációs csatornákat a megfelelő belső üzeneteink célbajuttatásában. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy átalakult kommunikációs környezetünkben mennyire fontos a konzisztencia, azaz, hogy ugyanazt mondjuk magunkról kifelé, mint befelé! Az a kommunikáció, mely kifelé mást mond, mint befelé, nagyon gyorsan hiteltelenné válik, s ez komoly arcvesztés lehet a cégnek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr6912479853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.