Az employer branding már túlmutat a HR-en

Mi is az employer branding, hogy jelenik meg a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével.

A munkáltatói márka egyre jelentősebbé válik a KKV szektorban

Az elmúlt negyedévben (2016.november-2017.március) 143 employer branding kötődésű említést vizsgáltunk, célunk a terület online megítélésének, új irányainak vizsgálata volt. Az online térben megjelenő topicok, szakvélemények átfogó elemzése általában előre vetíti a terület jövőbeni helyzetét. Esetünkben ez határozottan igaz: a téma stratégiai, és üzleti jelentőségének kiemelése mellett a munkáltatói márka KKV szektorbeli szignifikanciája, virágzása is meghatározóvá válik a vizsgált említések alapján.

employer_branding1.jpg

1. ábra- Említésgráf az employer branding kapcsán legtöbbet emlegetett témákról és hozzájuk kapcsolódó tulajdonságokról

Az említésgráf alapján is tisztán látható, hogy a terület kulcskérdése a munkaerő toborzás, bevonás köré csoportosul, és jelenleg a KKV szektorban is egyre hangsúlyosabb területté válik. A másik fontos téma-gócpont az employer branding stratégiai irányú megközelítése, egyre több cikk emeli ki a terület ilyen irányú jelentőségét. Szintén erre az irányra erősít rá, hogy az ügynökségi tenderek egyre nagyobb számban jelennek meg a szakmai oldalakon.

employer_branding2.jpg

2. ábra- Az employer branding megítélésének alakulása és a vizsgált időszak legnagyobb említésszámát kiváltó eseményeinek grafikonja

Egyelőre azonban továbbra is események köré csoportosul a téma online jelenléte: a konferenciákról írt beszámolók mellett a tenderhírek dominálnak, elsősorban a szakmai portálokon.

employer_branding3.jpg

3. ábra- Az employer brandinghez köthető legfontosabb tulajdonságok és megítélésük a vizsgált időszakban

A munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli

A #stratégia nem hiába a leggyakoribb tulajdonság: az események mellett a szaktekintélyekkel készített interjúk domináltak az elmúlt három hónapban és az employer branding stratégia az a kulcskifejezés, mely minden interjúban megjelent, általában az új stratégiai irányokról számoltak be a szakemberek. Fontos, hogy a szakmát online is az őszinteség jellemzi, így a hibák, vagy a vállalat (jelenleg) gyenge employer branding helyzete is előfordult az interjúkban. Ezáltal egy tiszta kép állítható fel a jelenlegi szakmai helyzetről, és a fejlődési irányokról. Az emberi erőforrás legritkább erőforrásként való aposztrofálása mellett kiemelendő, hogy a munkáltatói márkát a szakma már nem HR funkcióként, sokkal inkább üzleti funkcióként kezeli, és igyekszik ebbe az irányba pozícionálni a szakterületet.

 

Egyelőre cikkekben, szakmai blogokon erős a téma jelenléte: az említések több mint 75,5%-a szakmai platformokon jelenik meg. Legaktívabban a HR portálok (szakszervezetek.hu, hrportal.hu, hrspirit.hu) foglalkoznak a munkáltatói márkával, de a téma üzleti oldalának erősödését mutatja, hogy gyakoriságban második helyen már a marketing szakportálok (marketinginfo.hu, brandtrend.hu, kreativ.hu, mediapiac.hu) jelennek meg.

Facebookon vegyes a téma megjelenése: a vállalatok díjak kapcsán beszélnek róla, a szakoldalak cikkeket osztanak meg, de kis mértékben magánfelhasználó vélemények is megjelennek, általában elvárásokról beszélnek a fogalom kapcsán („Ha én most olyan telekom cég lennék, amelyik alkalmaz informatikusokat, akkor szolgáltatnék ide egy kis ingyen mobilnetet. Employer branding, bele a célközönség arcába.”)

employer_branding4.jpg

4. ábra - A téma megjelenése a különböző tartalomtípusokon

employer_branding5.jpg

5. ábra - A munkáltatói márkáról leggyakrabban író oldalak

 

* A Neticle segítségével összegyűjthető és automatikusan tartalom-és véleményelemezhető minden publikus weben fellelhető tartalom, legyen szó bármilyen cikkről, fórumbejegyzésről, blogokposztról és közösségi média említésről. A rendszer segítségével így könnyen átlátható kép kapható bármilyen vállalat, márka, termék, szolgáltatás webes visszhangjáról, de ugyanígy a konkurensek helyzetéről vagy a piaci, iparági trendekről is.

A bejegyzés trackback címe:

http://munkaltatoimarka.blog.hu/api/trackback/id/tr9812408237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Blogunk célja:

Mi, a Hive Creative, azért hoztuk létre ezt a szakmai blogot, hogy minden érdeklődővel megosszuk a munkáltatói márkaépítés titkait. Mi írunk, ötletelünk, elmondjuk tapasztalatainkat, ti pedig kommenteljetek: így lesz teljes ez az oldal!

Friss topikok

  • invalid user name: Ha gond, akkor a kialakulását kell megelőzni. Nem könnyű. Ha nem gond, akkor pedig tudomásul vehe... (2017.11.17. 12:25) Viszonyok és iszonyok a munkahelyen
  • pizo: Tömény hazugság az írás. 3 diplomás (jármű)gépészmérnök vagyok, angolul jól beszélek, de nincs pro... (2017.10.01. 07:40) Hová lettél magyar munkavállaló?
  • rot weisses Partybus: @Mistral1011: Ez azért nem ilyen fekete vagy fehér... Mindez igaz a hivatalos tulajdonosi szerkeze... (2017.08.10. 10:36) Hova került az emberek fejében a T-Systems?
  • world wise: Szuper, hogy belenyúltunk a darázsfészekbe, mert tényleg aktuális a kérdés! Örülünk annak is, hogy... (2017.06.28. 11:18) A pénz nem boldogít?